خانهاخبار
پایان روند تحقیق و توسعه پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ

پایان روند تحقیق و توسعه پرچمداران گلکسی اس 10 سامسونگ

با نزدیک شدن به آغاز سال 2019 انتشار گزارش‌ها درباره گوشی‌های هوشمندی که انتظار می‌رود در خلال آن معرفی شوند، قوت بیشتری گرفته است. پرچمداران گلکسی اس سامسونگ معمولا در ژانویه معرفی می‌شوند و حالا شایعه شده است که روند تحقیق و توسعه نسل تازه آن‌ها به پایان رسیده است.
۱۳۹۷/۸/۱۳

شایعه شده که روند تحقیق و توسعه پرچمداران آینده سامسونگ به نام گلکسی اس 10 به پایان رسیده است. انتشار این خبر همچنین به احتمال رونمایی این خانواده سطح بالا در آینده نزدیک قوت می‌بخشد. هنوز منبع اصلی انتشار این خبر تازه مشخص و البته به نظر نمی‌رسد که سامسونگ فعلا خبر رسمی‌ای را درباره آن‌ها بازگو کند. این پرچمداران معمولا در بهار معرفی می‌شوند و دیگر زمان زیادی تا تاریخ حدودی معرفی‌شان باقی نمانده است؛ به همین خاطر در آینده نزدیک احتمالا شاهد انتشار خبرهای بیشتری درباره آن‌ها خواهیم بود. از طرفی انتشار خبر پیش رو حاکی از آن است که انتظار می‌رود در خلال هفته‌های آینده به نوعی شاهد رونمایی از گلکسی اس 10 یا برخی از اطلاعات رسمی آن باشیم.

پرچمدار آخر سامسونگ به نام گلکسی نوت 9 چند ماه پیش معرفی شد و اولین شایعه‌ها درباره گوشی‌های پرچمدار گلکسی اس 10 هم تقریبا بلافاصله پس از معرفی از تبلت سطح بالای مذکور منتشر شدند. بدین ترتیب تا به حال شاهد انتشار گزارش‌های متعددی درباره این گوشی‌ها بوده‌ایم و برای مثال برخی از آن‌ها معتقد هستند که سامسونگ این سری را با چهار مدل مختلف معرفی خواهد کرد. این گوشی‌ها با اسم رمز واحد Beyond در دست توسعه قرار داشتند و شایعه‌ها اذعان دارند که سطح پایین‌ترین مدل آن‌ها به 4 گیگابایت رم و صفحه نمایش 5.8 اینچی تخت مجهز می‌شود. مدل‌های سطح بالاتر به ترتیب رم بیشتری خواهند داشت و پنل نمایش‌ آن‌ها هم مانند اغلب پرچمداران اخیر سازنده به شکل خمیده و اینفینیتی طراحی می‌شود. بدین ترتیب که گلکسی اس 10 پلاس 6 گیگابایت رم و پنل نمایش خمیده 5.8 اینچی دارد و مدل سطح بالاتر آن به نام گلکسی اس 10 ایکس هم از 8 گیگابایت رم و پنل نمایش خمیده اینفینیتی 6.44 اینچی بهره می‌برد. در آخر انتظار می‌رود که چهارمین مدل هم گلکسی اس 10 ایکس نام داشته باشد اما از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی کند. هنوز وضوح تصویر دقیق این پنل‌ها در گزارش‌های اخیر دیده نشده است اما انتظار می‌رود همگی نسبت تصویر 19:9 داشته باشند.

image

علاوه بر این‌ها گفته می‌شود که سیستم دوربین اصلی در مدل‌های گلکسی اس 10 متفاوت خواهد بود. انتظار می‌رود مدل‌های استاندارد به دوربین اصلی دوگانه در پنل پشتی مجهز شوند و لنز تکی سلفی هم در پنل جلوی آن‌ها تعبیه شود. مدل‌های سطح بالاتر و بزرگتر این خانواده سطح بالا که پسوند ایکس و 5G دارند هم احتمالا به سیستم دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز می‌شوند و دوربین سلفی تکی در پنل جلوی آن‌ها قرار می‌گیرد. براساس اطلاعاتی که این منبع ناشناس منتشر کرده است، دوربین اصلی دوگانه در مدل‌های استاندارد دیافراگم متغیر 1.5 تا 2.4 با لنزهای 12 مگا پیکسلی استاندارد به همراه لنز 16 مگا پیکسلی زاویه باز (دیافراگم 1.9) دارند و انتظار می‌رود که لنز سوم در مدل‌های پیشرفته‌تر 13 مگا پیکسلی مخصوص بزرگنمایی با دیافراگم 2.4 باشد. همچنین گفته می‌شود که هیچکدام از لرزشگیر اپتیکال تصویر یا فوکوس خودکار باتوجه به میدان دید 123 درجه‌ای برخوردار نیستند. در کنار این موارد گفته می‌شود که تفاوت در میان نسخه‌های چینی، امریکایی و جهانی پرچمداران سامسونگ همچنان ادامه پیدا می‌کند. بدین ترتیب نسخه جهانی به پردازنده اگزینوس 9820 مجهز می‌شود و نسخه‌ مخصوص بازار چین و آمریکا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد.

هنوز مشخص نیست که سامسونگ قصد دارد در آینده نزدیک اطلاعاتی را درباره پرچمداران آینده خود منتشر کند یا خیر اما اگر این شایعه صحت داشته باشد و روند تحقیق و توسعه سری گلکسی اس 10 واقعا به پایان رسیده باشد، می‌توان نتیجه گرفت که روند تکمیل طراحی آن‌ها دیگر پایان یافته است و به زودی به دست تولید انبوه سپرده می‌شوند. از طرفی کمپانی کره‌ای سامسونگ قرار است در ماه‌های آینده گوشی‌های هوشمند متعددی را معرفی کند که یکی از آن‌ها همان گوشی هوشمند منعطف تحت عنوان Galaxy F است. پرچمدار سری نوت معمولا در ماه اوت معرفی می‌شود و با توجه به ورود پرچمداران تازه سری F احتمال معرفی گلکسی اس 10 حتی پیش از شروع سال 2019 هم قوی به نظر می‌رسد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۳
این روزها همه درگیر گلکسی‌Fن، همه‌جا بحث این گوشیه.. امروز توی خط‌ِواحد صحبتش بود?‍♂️ راننده میگفت من هرروز یک‌ساعت دیرتر میرم خانه و حسابی قناعت میکنم بلکم گلکسیF بگیرم. چه رنگش خوبه؟ گفتم والا از رنگ‌هاش فعلاً خبری درز نکرده، ولی آدرس GSM رو بهش دادم گفتم هر خبری که بشه این سایت دریغ نمی‌کنه. تشکر کرد و گفت خدا برات بسازه