خانهاخبار
گوگل راموس؛ پیکسل بوکی که معرفی نشد

گوگل راموس؛ پیکسل بوکی که معرفی نشد

نتایج بنچمارک یک دستگاه گوگل نشان می‌دهد که ممکن است به زودی شاهد رونمایی از پیکسل بوک تازه با پردازنده اینتل باشیم. از طرفی این دستگاه که با اسم رمز Rammus بنچمارک شده است از سیستم عامل قدیمی نوقا بهره می‌برد.
۱۳۹۷/۸/۱۲

گوگل چندی پیش پس از 3 سال یک تبلت هوشمند را رسما معرفی کرد. البته این تبلت با سر و صدا معرفی نشد و روند عرضه آن هم به تدریج دنبال می‌شود. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی یک تبلت دیگر را با پردازنده داخلی اینتل در دست توسعه داشته باشد؛ چراکه اسناد مربوط به بنچمارک یک دستگاه مرموز با مشخصات مذکور منتشر شده است.

این تبلت مرموز با اسم رمز Google Rammus در ابزار Geekbench مورد آزمون واقع شده و چشمان تیز بین رولاند کوانت، یکی از معروفترین افشاگران دنیای مجازی، توانسته است نتیجه و فهرست مشخصاتش را در پایگاه اطلاعاتی ابزار مذکور کشف کند. در این فهرست مشخصات به مادربورد با اسم رمز Shyvana برای تبلت مذکور اشاره شده است و همان‌طور که گفتیم، ظاهرا از پردازنده داخلی Intel Core m3-8100Y هم قدرت می‌گیرد.

image

این پردازنده در تبلت Google Slate 800 دلاری هم با کانفیگ 8 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی تعبیه شده بود؛ البته به نظر می‌رسد که پروتوتایپ Rammus مورد آزمون واقع شده تنها 4 گیگابایت رم در دسترس دارد.

آنچه عجیب‌تر به نظر می‌رسد، سیستم عامل پیش فرض اندروید 7.1.1 نوقا در این تبلت معرفی نشده است. نوقا دو سال پیش معرفی شد و دو نسل عقب‌تر شمرده می‌شود. نمی‌توانیم این موضوع را به طور منطقی درک کنیم و منظور گوگل را از بنچمارک تبلت تازه با سیستم عامل دو سال پیش توجیه کنیم. علاوه بر این، Pixel Slate اخیرا معرفی شده است و هیچ دلیل منطقی برای ورود یک تبلت دیگر آن هم با فاصله زمانی کوتاه وجود ندارد.

image

البته ممکن است Google Rammus اصلا تبلت نباشد و مشخصات آن متعلق به یک دستگاه کاملا متفاوت دیگر مانند پیکسل بوک یا نوعی بلندگوی هوشمند باشد. تبلت – لپتاپ گران قیمت پیکسل بوک که از اپلیکیشن‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند، در حال حاضر تنها در یک نسخه گران با پردازنده Core i5 و Core i7 در دسترس قرار گرفته است و از همین رو احتمال آنکه Rammus درواقع نسخه ارزانی از پیکسل بوک‌های گوگل باشد، چندان دور از ذهن به نظر نمی‌رسد. از طرفی بلندگوها و صفحه نمایش‌های هوشمند به پردازنده Intel Core m3 نیاز ندارند پس این دستگاه مرموز نمی‌تواند بلندگو یا صفحه نمایش هوشمند تازه گوگل باشد.

Google Rammus همچنین ممکن است مانند Bonito که چندی پیش بنچمارک شد، یک دستگاه هوشمند لغوشده باشد. این احتمال مخصوصا با در نظر گرفتن سیستم عامل قدیمی نوقا قوت بیشتری پیدا می‌کند. متاسفانه اطلاعات دیگری در این باره در دست نیست و همه آنچه می‌دانیم تنها احتمالات و پیش بینی‌های مرتبط هستند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

مصطفی

۱۳۹۷/۸/۱۲
راموس فقط سرجیو