خانهاخبار
چیپ T2 جلوی استراق سمع هکرها از میکروفن مک‌بوک را می‌گیرد

چیپ T2 جلوی استراق سمع هکرها از میکروفن مک‌بوک را می‌گیرد

چیپ T2، قطعه سخت‌افزاری است که می‌تواند از استراق سمع هکرها و کنترل میکروفن مک‌بوک جلوگیری کند. چیپی که بخاطر سخت‌افزاری بودن، از راه دور کنترل نمی‌شود.
۱۳۹۷/۸/۱۲

یکی از تازه‌ترین و امنیتی‌ترین چیپ‌های سفارشی اپل یعنی T2، راه خود را به مک بوک ایر و مک مینی جدید باز کرده است. در سند امنیتی جدیدی که به تازگی منتشر شده، اپل سرنخ‌هایی از برخی از قابلیت‌های این چیپ، به ویژه توانایی آن در جلوگیری از استراق سمع هکرها از طریق میکروفن لپتاپ شما، به ما نشان داده است. 

چیپ T2 اولین بار در اواخر سال 2017 به همراه آی‌مک پرو معرفی شد و روش امنی برای اپل فراهم کرد تا بتواند اطلاعات حساس بیومتریک مانند اثر انگشت و توانایی رمزنگاری و رمزگشایی درایو داخلی را ذخیره کند. همچنین، T2 امکان قفل کردن روند بوت دستگاه را به همراه دیگر فعالیت‌های پیچیده امنیتی به کاربر می‌دهد. چیپ T2 تا مک‌بوک پرو در اواسط سال 2018 ساخته می‌شد که به گفته اپل، این دستگاه می‌توانست بدون فشردن هیچ دکمه‌ای به درخواست‌های کلامی Hey Siri پاسخ دهد.

یکی از ویژگی‌های چیپ که اولین بار در راهنمای امنیتی ذکر شد، قطع اتصال سخت‌افزاری بود که میکروفن را هنگام بسته‌شدن درب مک بوک پرو و ایر، غیرفعال می‌کرد. در سند منتشر شده آمده: این قطع اتصال تنها در سخت‌افزار تعبیه شده است، بنابراین، دسترسی هرگونه نرم‌افزاری را، حتی اگر دارای مزیت‌های روت یا کرنل در مک‌ اواس باشد، برای درگیرکردن میکروفن هنگام بسته‌بودن درب می‌گیرد. اپل می‌گوید دوربین شامل قطع اتصال سخت‌افزاری نمی‌شود، زیرا هنگامی که درب مک بوک بسته باشد، طبیعتا میدان دید آن مختل می‌شود.

image

همانطور که تک کرانچ اشاره می‌کند، در سال‌های اخیر، ایده ضد هک‌بودن مک تا حد زیادی کمرنگ شده است. شمار زیادی از تهدیدات امنیتی سطح بالا و مستند ثابت کرده است که صنعت گسترده امنیت سایبری نتوانسته بسیاری از آسیب‌پذیری‌های بزرگ در مک را شناسایی کند. بدافزار کرم میوه سال‌ها پنهان بود تا اینکه پارسال شناسایی شد. این بدافزار به هکرها اجازه می‌داد تا کنترل کامل مک را به دست بگیرند، سپس آن‌ها می‌توانستند از راه دور وبکم را روشن کنند، از صفحه اسکرین شات بگیرند، ماوس و کیبرد را کنترل کنند و حتی زمان‌هایی را که کاربر بیشترین فعالی را دارد، به شخص سومی اطلاع دهند.

با اینکه چیپ T2 نمی‌تواند هکرها را برای همیشه دور نگه دارد، اما بخاطر سخت‌افزاری بودن، قدرت دفاعی مناسبی در برابر استراق سمع از میکروفن دارد و نمی‌تواند از طریق روش‌های نرم‌افزاری از راه دور کنترل شود. برای کسانی که نگران سواستفاده دولت یا حملات خارجی هستند، این خبر خوبی است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)