خانهاخبار
آپدیت iOS 12.1 ویژگی مدیریت عملکرد باتری را به آیفون‌های ۲۰۱۷ می‌آورد

آپدیت iOS 12.1 ویژگی مدیریت عملکرد باتری را به آیفون‌های ۲۰۱۷ می‌آورد

اپل بصورت کاملا بی‌سرصدا، ویژگی مدیریت عملکرد برای کاهش سرعت یا کاهش عمر باتری را به آیفون‌های ۲۰۱۷ آورده است.
۱۳۹۷/۸/۱۱
image

سال گذشته، اپل با قضیه کند شدن عمدی تلفن‌های هوشمند خود سروصدای زیادی به پا کرد. اگر یادتان باشد، تلفن‌های هوشمند اپل از گذشت چند سال از طول عمرشان کند می‌شدند و به گفته اپل، دلیل این موضوع آن است که باتری دستگاه بیشتر دوام داشته باشد، چراکه در غیر این صورت، طول عمر باتری کاهش یافته و احتمال ریست شدن ناگهانی تلفن هوشمند نیز وجود دارد. اپل آن ماجرا را با کاهش قیمت تعویض باتری‌های آیفون و عرضه iOS 12 تا حدی خاتمه داد، اما حالا به نظر می‌رسد که دوباره، بحث کند شدن آیفون‌ها مطرح شده است؛ این‌بار برای آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون ۱۰. 

پردازنده تلفن‌های هوشمند روز به روز درحال قوی‌تر شدن هستند و این موضوع قطعا مزایای بسیاری دارد، اما برعقیده بسیاری، باتری‌ها اندازه پردازنده‌ها پیشرفت نداشته اند و برای همین، مصرف باتری در موارد متعددی زیاد است. از طرفی، باتری‌های لیتیومی به مرور زمان، ظرفیت و عملکرد خود را از دست می‌دهند. با تمام تفاسیر، اپل مجبور شد که با یک بروزرسانی، این آپشن را به کاربران بدهد که بین یکی از حالت‌های عملکرد سریع‌تر یا باتری بهتر را انتخاب کنند. اهالی کوپرتینو در گذشته اعلام کردند که این مشکل صرفا برای آیفون‌های قدیمی رخ می‌دهد و آیفون‌های ۸، ۸ پلاس و ۱۰ به لطف معماری تازه به این مشکل برنخواهند خورد. حال با عرضه iOS 12.1، کاربران گزارش داده‌اند که ویژگی “مدیریت عملکرد” به آیفون‌های ۲۰۱۷ نیز اضافه شده است.

اپل همچنین صفحه پشتیبانی خود در خصوص باتری دستگاه‌های خود را تغییر داده و اعلام کرده که با نسخه جدید iOS، این ویژگی به آیفون‌های ۸ و ۸ پلاس و البته ۱۰ می‌رسد. اپل در گذشته گفته بود که این محصولات مشکلی در این بابت نخواهند داشت، اما حالا گفته شده که با وجود عرضه این ویژگی، کاهش عملکرد دستگاه چندان محسوس نیست و دلیل این موضوع، سخت افزار و نرم افزاری با طراحی پیشرفته است. درهر صورت کاربران این سه تلفن هوشمند درحال حاضر به مشکلی برنخواهند خورد و می‌توانند با خیال راحت از تلفن هوشمند خود استفاده کنند، اما برای عملکرد در آینده، باید صبر کرد. برای آن دسته از کاربرانی که آیفون کند شده دارند، راه حل استفاده از باتری تازه است تا سخت افزار بتواند به خوبی عمل کند. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

الیوت هندرسون

۱۳۹۷/۸/۱۲
اندروید واقعی فقطpixel . بعدش فقط ایفون .بقیه مارک ها باید لنگ بندازن
.

فرشاد

۱۳۹۷/۸/۱۲
عجیبه این قابلیت از همون ios 11 تو گوشیه من بود البته دقیقا ios 11 نبود ورژن های بعدیش بود ولی همون 11 - گوشیمم آیفون 8 هست