خانهاخبار
مرور پرونده طراحی میت 20 پرو در مقایسه با گلکسی نوت 9

مرور پرونده طراحی میت 20 پرو در مقایسه با گلکسی نوت 9

خانواده میت 20 پرو هوآوی چندی پیش با قابلیت‌های نوین معرفی شدند. انتظار می‌رفت این توانمندی‌های جالب توجه در گلکسی نوت 9 سامسونگ تعبیه شوند اما این گوشی تنها در برخی موارد معمولی نسبت به نسل قبلی خود ارتقا یافت و حالا امیدواریم سامسونگ حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، دوربین باکیفیت و پردازنده سطح بالا را به همراه قابلیت‌های نوین دیگر در گلکسی اس 10 خود تعبیه کند.
۱۳۹۷/۸/۱۱

در ماه اکتبر گوشی‌های پرچمدار متعددی از کمپانی‌های مختلف معرفی شدند و OnePlus 6T هم در آخرین روز این ماه با مشخصات فنی سطح بالا و طراحی ظاهری منحصر به فرد رونمایی شد تا این ماه پرستاره سرانجام به پایان برسد. متاسفانه همه این پرچمداران قرار نیست در سرتاسر جهان در دسترس کاربران قرار گیرند اما تعداد آن‌ها به قدری در سال جاری میلادی زیاد بوده است که تقریبا مطمئن هستیم اغلب کاربران قادر خواهند بود تا پیش از پایان سال 2018 یکی از این پرچمداران مدرن را انتخاب و تهیه کنند.

image

دوستداران سیستم عامل اندروید تمایل دارند همیشه بهترین‌ها و سطح بالاترین‌های سال را تهیه کنند. بدون شک باید پرچمداران سری گلکسی اس9 و گلکسی نوت 9 سامسونگ را نقاط عطف پرچمداران امسال دانست اما این حقیقت با ورود خانواده سطح بالای میت 20 پرو دستخوش تغییر شده است. پیش از معرفی میت 20 پرو کاربران اندروید یک انتخاب بدون تردید داشتند که گلکسی نوت 9 بود اما حالا میت 20 پرو آمده و همه معادله‌ها را برهم زده است.

بسیاری از تحلیل گران و کارشناسان همچنان معتقدند که سامسونگ باید معرفی گلکسی نوت 9 را لغو می‌کرد. آن‌ها معتقدند که این گوشی نسبت به نسل قبلی و همچنین پرچمداران گلکسی اس9 و اس9 پلاس تفاوت چشمگیری ندارد و سامسونگ باید همه حواس خود را روی توسعه گلکسی اس 10 متمرکز می‌کرد. البته این گوشی قطعا عملکرد سطح بالایی دارد، پرسرعت عمل می‌کند و از ظاهر مدرن و شکیلی هم بهره می‌برد اما موضوع اصلی این است که خلاقیت چشمگیری در آن دیده نمی‌شود و اینگونه به نظر می‌رسد که سامسونگ نتوانسته است خطر کند و تغییرات خلاقانه در آن به وجود آورد.

image

موضوع زمانی جالب‌تر می‌شود که میت 20 پرو را با گلکسی نوت 9 مقایسه می‌کنیم و می‌بینیم پرچمدار اخیر سامسونگ می‌توانست با قابلیت‌های مشابه آن بی نظیر توسعه یابد. اساسا می‌توان اینگونه ادعا کرد که هوآوی همان سامسونگ تازه است و میت 20 پرو هم می‌توانست آن گوشی هوشمندی باشد که انتظار می‌رفت گلکسی نوت 9 نام بگیرد؛ اگر سامسونگ در توسعه این پرچمدار محافظه کارانه برخورد نمی‌کرد.

ریسک پذیری

اولین گوشی گلکسی نوت را به یاد دارید، گلکسی اج را چطور؟ حتی گلکسی نوت 7 هم بی نظیر طراحی شده بود؛ هرچند موضوع آتش گرفتن آن مشکلات زیادی را برای سامسونگ به وجود آورد و از طرفی به خوبی نشان داد که این سازنده ریسک پذیر حاضر است همه تلاش خود را به کار گیرد و نوآوری به خرج دهد.

image

از طرفی حالا گلکسی نوت 9 تفاوت چشمگیر و خیره کننده‌ای با گلکسی نوت 8 ندارد در حالی که میت 20 پرو با تغییرات بی نظیری نسبت به میت 10 پرو که نسل قبلی آن است، توسه یافته و معرفی شده است. گلکسی نوت 9 ظاهرا نسبت به نسل قبلی بهبود یافته و به روزرسانی شده است؛ از طرف دیگر میت 20 پرو با تغییرات چشمگیر و خلاقانه روند توسعع نسل‌های مختلف در خانواده پرچمدار میت 20 را دستخوش تغییر کرده است.

سامسونگ سال‌هاست که برای توسعه و بهبود تکنولوژی تعبیه حسگر اثرانگشت اولترا سونیک زیر صفحه نمایش تلاش می‌کند؛ اما هوآوی در اقدامی متفاوت از بهترین راهکار امنیتی و بیومتریک حال حاضر که متد اپتیکال به شمار می‌رود، بهره گرفته است.

image

همین موضوع در سیستم تشخیص چهره سه بعدی هم صدق می‌کند. این راهکار تشخیص چهره پیشرفته ممکن است هنوز چندان امن نباشد و مشکلاتی هم با خود به همراه بیاورد اما رسما معرفی شده و توجه کاربران را هم به خود جلب کرده است. البته میزان امنیت سیستم سه بعدی به اندازه‌ای بالاست که در اغلب موارد توانسته است به خوبی عمل کند و نمی‌توان آن را به هیچ وجه ضعیف قلمداد کرد.

حتی اگر سامسونگ بتواند سال آینده پرچمدار گلکسی اس 10 خود را با سیستم تشخیص چهره سه بعدی و حسگر بهبود یافته اولتراسونیک زیر صفحه نمایش هم معرفی کند، همچنان بسیاری از کاربران و کارشناسان به اولین کمپانی که از این تکنولوژی‌ها استفاده کرد توجه می‌کنند و اهمیتی نمی‌دهند که کدام سازنده توانسته است آن را به بهترین شکل در محصولات خود تعبیه کند. بدین ترتیب در اغلب موارد اولین بودن از نظر کاربران اهمیت دارد نه بهترین بودن.

پیشرو و بی رقیب

بسیاری از کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند به شارژ بی سیم یا توانمندسازی این قابلیت اهمیتی نمی‌دهند اما هوآوی پرچمدار میت 20 پرو خود را با شارژر بی سیم توانمند 15 واتی روانه بازار کرده است. علاوه بر این، توان شارژ سیمی آن هم بالا و معادل 40 وات است. باید خاطر نشان سازیم که این گوشی بسیار سطح بالای اندرویدی علاوه بر امکان شارژ سریع همچنین قادر است به صورت بی سیم سایر گوشی‌های سازگار با استاندارد Qi را هم شارژ کند. برای مثال آیفون 10 اس و 10 اس مکس را در نظر بگیرید که هوآوی در رویداد رونمایی از خانواده میت 20 خود مشخصا به آن‌ها اشاره کرد  پرچمدار اپل را به کمک پرچمدار تازه خودش شارژ کرد.

image

حالا که صحبت از مقایسه پرچمداران 2018 اپل با میت 20 پرو به میان آمده است اجازه دهید این موضوع جالب را هم بازگو کنیم که شارژر 40 واتی هوآوی به صورت پیش فرض در جعبه پرچمدارش قرار گرفته است و می‌تواند باتری میت 20 پرو را ظرف مدت کمتر از یک ساعت از 0 تا 100% شارژ کند. در مقابل این گوشی، آیفون 10 اس مکس اپل را در نظر بگیرید که برای شارژ کامل باتری به سه ساعت و نیم زمان نیاز دارد و توان شارژر آن تنها 5 وات است.

گلکسی نوت 9 قطعا مانند آیفون 10 اس مکس نیست اما همچنان برای شارژ کامل آن باید 109 دقیقه منتظر بمانید که نسبت به زمان مورد نیاز برای شارژ باتری میت 20 پرو هوآوی قابل توجه است. توان باتری شارژر پرچمدار اخیر سامسونگ 10 وات است که تا 40 وات فاصله زیادی دارد. پس از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش، شارژ توانمند 40 واتی دومین قابلیت چشمگیر میت 20 پرو به شمار می‌رود که هوآوی در آن خطرپذیری کرده و از ریسکش نترسیده است.

image

خانواده میت 20 هوآوی همچنین از نظر پردازنده داخلی پیشتاز به شمار می‌رود و اولین گوشی هوشمند اندرویدی مجهز به پردازنده با معماری 7 نانومتری پیشرفته است. این گوشی‌ها همچنین از درگاه منحصر به فرد NM بهره می‌برند و کارت حافظه متفاوتی در آن‌ها تعبیه می‌شود. پردازنده Kirin 980 از نظر عملکرد خام نمی‌تواند به پای پردازنده A12 Bionic اپل برسد اما قادر است پردازنده‌های کوالکام اسنپ‌دراگون 845 و اگزینوس 9810 را که بر پایه 10 نانومتری ساخته شده‌اند، شکست دهد.

هنوز برای قضاوت درگاه و کارت حافظه نانو این گوشی پرچمدار زود است و نمی‌توان پیش بینی کرد که NM Card بتواند قدرتمندتر از microSD ظاهر شود. در هر صورت باید هوآوی را برای این ریسک بزرگ و اقدام شجاعانه‌اش موردتحسین قرار داد.

image

به نظر می‌رسد که سامسونگ همه تغییرات چشمگیر خود را برای تعبیه در گلکسی اس 10 ذخیره کرده است اما هوآوی پیش دستی کرده و این ویژگی‌های مهم مانند قدرت پردازش و عملکرد بالا، سرعت شارژ بی نظیر، دوربین باکیفیت، صفحه نمایش سطح بالا و همچنین نرم افزار روان را زودتر روی گوشی میت 20 پرو خود معرفی کرده است.

همان‌طور که می‌دانید، هوآوی خانواده میت 20 را با سه عضو معرفی کرده است. اگر از بریدگی حاشیه بزرگ در میت 20 پرو خوشتان نمی‌آید، می‌توانید میت 20 را تهیه کنید و اگر قصد دارید گوشی بزرگ (فبلت) با قلم استایلوس توانمند انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم میت 20 ایکس را برگزینید.

image

خانواده میت 20 هوآوی در حال حاضر درخشان‌ترین گوشی‌های اندرویدی دنیا به شمار می‌روند و انتظار می‌رود که سامسونگ بتواند گلکسی اس 10 خود را با حداقل قابلیت‌های آن‌ها معرفی کند. امیدواریم که سامسونگ بتواند گلکسی اس 9 خود را به نحوی دستخوش تغییر در طراحی کند که گلکسی اس 10 سطح بالا بدون حاشیه و حتی ناچ از دل آن بیرون بیاید. علاوه بر این انتظار می‌رود دوربین اصلی سه گانه در پرچمدار آینده سامسونگ به شکلی توسعه یابد که از لنزهای سه گانه 40، 20 و 8 مگا پیکسلی لیکا هم پیشرفته‌تر و باکیفیت‌تر باشد.

تفاوت میت 20 پرو و گلکسی نوت 9 چه اهمیتی دارد؟

کمپانی‌های سازنده گوشی‌های همراه هوشمند با بررسی و مشاهده محصولات بازار همواره در تلاش هستند تا طراحی‌های آینده خود را به طرح‌های بهتری ارتقا و تغییر دهند. این موضوع درباره تصمیمات هوآوی و سامسونگ و سایر سازندگان هم اهمیت دارد. میت 20 پرو با قابلیت‌های چشمگیر و سطح بالایی معرفی شده است که انتظار می‌رفت سامسونگ بتواند آن‌ها ار در گلکسی نوت 9 خود تعبیه کند. حال که فرصت از عرضه این فبلت گذشته نوبت به توسعه و طراحی گلکسی اس 10 رسیده است. این گوشی در اوایل سال 2019 معرفی می‌شود و انتظار می‌رود سامسونگ قابلیت‌های به کار رفته در میت 20 پرو را به همراه برخی توانمندی‌های نوین دیگر در پرچمدار اس 10 خود تعبیه کند تا بتواند چند ماه پس از معرفی گوشی پرچمدار هوآوی حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد و قیمت احتمالا بالای اس 10 را هم به خوبی برای بازار و مصرف کنندگان توجیه کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (15 نظر)

pouya

۱۳۹۷/۹/۳
خطاب به اقا محمد
این خرابی مشکل شایع نیست و در بعضی پس زمینه ها این مشکل بوجود میاد و هواوی هم گفت اونایی که این مشکل رو دارن گوشی رو تحویل بدن و گوشی سالم تحویل بگیرن تازه از خرابی های سامسونگ و اپل نگم برات ... انفجار باتری های نوت 7 یادمون نرفته هنوز یا مشکل نشت نور در صفحه نمایش نوت 9 یا مشکل صفحه نمایش آیفون ایکس هم یادمون نرفته و خیلی چیزای دیگه .... هواوی هم این مشکل رو تایید کرد و برای حل این مشکل گوشی جدیدی میده و این یعنی احترام به مشتری !

pouya

۱۳۹۷/۹/۳
این خرابی مشکل شایع نیست و در بعضی پس زمینه ها این مشکل بوجود میاد و هواوی هم گفت اونایی که این مشکل رو دارن گوشی رو تحویل بدن و گوشی سالم تحویل بگیرن

pouya

۱۳۹۷/۹/۳
اخه چرا حرف خنده دار میزنی؟؟بابا کل کمپانی ها سعی کردن از تمام توانشون استفاده کردن حتی نرسیدن به دوربین پی 20 پرو حالا میت 20 پرو اومد و امتیازش صد در صد بیشتر از پی 20 پروعه سامسونگ اول بتونه دوربین پی 20 پرو رو شکست بده بعد بیاد درمورد میت 20 پرو کاری کنه البته تا بخواد کاری کنه پی 30 میاد و رکورد رو جابجا میکنه

محمود

۱۳۹۷/۸/۲۳
خطاب به محمد یه برتری نوت 9 به میت 20 پرو بگو من واست 9 تا نوت 9 میگیرم خخخخخ تنها برتریش همون نسخه 512 گیگش که به نظر من نسبت به بقیه جهات دیگه برتری خاصی نیست

محمود

۱۳۹۷/۸/۲۳
به نظر من انتخاب گوشی سلیقه ایه مثل بقیه وسایل اما اینجا این سوال پیش میاد آیا باید حقایقو پنهان کرد تو سال های اخیر هواوی واقعا از لحاظ سیستمی با اقتدار اول بوده حتی خود شرکت های پرآوازه هم قبول دارن حالا یه عده میان از سر تعصب ایراد میگیرن رو درک نمیکنم خود شرکت سامسونگ اعلام کرده پس از استفاده یک سال ونیم قدرت گوشی حدود بیست در صد میاد پایین ولی همین میت 20 پرو پس از یک سال ونیم فقط پنج درصد از کاراییش میاد پایین پس بازم میگم اگه فن یه شرکت خاصیم نباید به زور انتظار داشته باشیم بقیه هم فن اون شرکت یا هم نظرمون بشن در آخر هم امسال هم حتما مثل سال قبل که میت 10پرو میت 10 و هانر 9 که سه گوشی برتر سال شدن همین پیشبینی رو واسه گوشی های امسال دارم