خانهاخبار
گوشی Lenovo Z5 Pro معرفی شد؛ طراحی بدون حاشیه و دوربین سلفی کشویی

گوشی Lenovo Z5 Pro معرفی شد؛ طراحی بدون حاشیه و دوربین سلفی کشویی

لنوو امروز از تازه‌ترین گوشی هوشمند سطح بالای خود به نام Z5 Pro پرده برداشت. این گوشی از طراحی بدون حاشیه با دوربین کشویی بهره می‌برد و از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 قدرت می‌گیرد.
۱۳۹۷/۸/۱۱

امروز گوشی هوشمند تازه لنوو به نام Z5 Pro با سازوکار کشویی آشنا مشابه دو گوشی تازه دیگر Mi MIX 3 شیائومی و Honor Magic 2 رسما معرفی شد. البته کمپانی لنوو ادعا می‌کند که محصول تازه‌اش نسبت به دو گوشی مذکور نسبت صفحه به بدنه بیشتری دارد و ارزان‌تر است.

image

گوشی هوشمند تازه Lenovo Z5 Pro از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 710 به جای اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد اما سایر مشخصات فنی آن کاملا سطح بالا و در حد پرچمدار هستند.

گوشی مذکور با پنل نمایش تمام صفحه 6.39 اینچی فول اچ دی پلاس 1080 در 2340 توسعه یافته و طراحی نه چندان دلپذیر بریدگی حاشیه هم در آن به کار نرفته است. لنوو می‌گوید پنل نمایش این گوشی بیش از 95% از سطح آن را در بر می‌گیرد. از طرفی بسیاری از سازندگان در این باره بزرگنمایی می‌کنند و قصد دارند فریم را هم در این نسبت تخمینی بگنجانند اما اگر Lenovo Z5 Pro را با Mi MIX 3 مقایسه کنیم، به وضوح متوجه می‌شویم که محصول تازه لنوو درواقع حاشیه‌های بسیار باریک‌تر نسبت به پرچمدار تازه شیائومی دارد. شایان ذکر است که پنل نمایش جالب توجه Lenovo Z5 Pro توسط کمپانی سامسونگ توسعه یافته و تامین شده است و لنوو هم به راحتی به این موضوع در مراسم رونمایی اشاره کرده است.

image

Lenovo Z5 Pro در کانفیگ‌های متفاوت معرفی نشده است و لنوو قصد دارد آن را در یک نسخه با حافظه رم 6 گیگابایتی عرضه کند. البته کاربران علاقه مند قادر خواهند بود میان دو نسخه با حافظه 64 و 128 مدل مورد نظر خود را تهیه کنند. از طرفی به امکان پشتیبانی از کارت حافظه جانبی microSD هم اشاره نشده است و به نظر می‌رسد که گوشی مذکور قابل ارتقا نباشد.

image

دوربین اصلی با لنزهای دوگانه در پنل پشتی Lenovo Z5 Pro تعبیه شده است. لنز اصلی 16 مگا پیکسلی Sony IMX576 از دیافراگم 1.8 پشتیبانی می‌کند و لنز دوم آن هم 24 مگا پیکسلی Sony IMX519 در نظر گرفته شده است. قطعه کشویی که در عرض بدنه طراحی شده هم میزبان دوربین دوگانه دیگری است. این سیستم دوگانه سلفی دو لنز 16 و 8 مگا پیکسلی دارد و حسگرهای اینفرارد و سیستم تشخیص چهره پیشرفته هم آن‌ها را همراهی می‌کنند.

image

یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین قابلیت‌های تعبیه شده در Z5 Pro حسگر اثرانگشت آن است که زیر صفحه نمایش گوشی تعبیه شده. ظرفیت باتری این گوشی معادل 3350 میلی آمپر ساعت گزارش شده است و سیستم عامل پیش فرض اندروید اوریو به همراه پوسته اختصاصی ZUI 10 هم روی آن نصب شده‌اند.

پوسته اختصاصی نصب شده روی گوشی Z5 Pro برخی قابلیت‌های هوش مصنوعی را به نرم افزار آن اضافه کرده است که در این میان می‌توان به امکان ذخیره انرژی بهبود یافته در حالت استندبای، تشخیص منظره در دوربین و وضعیت گیمینگ اشاره کرد.

image

امکان پیش خرید گوشی Lenovo Z5 Pro از ابتدای معرفی فراهم شده است و عرضه رسمی آن هم از 9 روز دیگر آغاز می‌شود. Lenovo Z5 Pro برای نسخه‌های 64 و 128 گیگابایتی آن قرار است به ترتیب به قیمت 1998 یوان معادل 287 دلار و 2298 یوان معادل 330 دلار روانه بازار شود. این گوشی تنها در رنگ Ceramic Black در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

قاسم شرافتی نسب

۱۳۹۷/۸/۱۲
جی اس ام شده فقط خبرهای ios پس بقیه گوشی ها باید خبراشو از کدوم سایت ببینیبم