خانهاخبار
اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا معرفی شد

اولین گوشی هوشمند منعطف دنیا معرفی شد

اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه نمایش منعطف به نام Royole FlexPai معرفی شد. این گوشی سطح بالا از پردازنده معرفی نشده اسنپ‌دراگون 8150 قدرت می‌گیرد و حداقل 6 گیگابایت رم دارد.
۱۳۹۷/۸/۱۱

سرانجام اولین گوشی هوشمند دنیا با صفحه نمایش منعطف معرفی شد. پیش از آنکه به تشریح مشخصات این محصول تازه بپردازیم باید بگوییم که اولین گوشی منعطف دنیا محصول هیچکدام از برندهای مشهور سامسونگ، اپل، ال جی یا هوآوی نیست! این گوشی درواقع توسط یک کمپانی کوچک کالیفرنیایی توسعه یافته و معرفی شده است و Royole FlexPai نام دارد.

کمپانی سازنده در معرفی محصول خود از آن تحت عنوان اولین گوشی هوشمند با صفحه نمایش تاشو یاد کرده است اما Royole FlexPai در حالت باز پنل نمایش 7.8 اینچی دارد که بیشتر شبیه تبلت به نظر می‌رسد. از طرف دیگر اندازه پنل نمایش در حالت بسته تنها 4 اینچ است. پنل نمایش این گوشی هم توسط Royole توسعه یافته و از نوع AMOLED است. گوشی هوشمند Royole FlexPai همچنین از سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای بهره می‌برد و رابط کاربری اختصاصی سازنده به نام Wate OS هم روی آن نصب شده است. پوسته اختصاصی مذکور باتوجه به حالت تاشده رو به داخل یا باز خودش را با سیستم عامل و رابط کاربری سازگار می‌کند و اساسا به همین منظور توسعه یافته است.

گوشی هوشمند Royole FlexPai با طراحی خلاقانه پنل نمایش منعطف توسعه یافته و تمرکز اصلی کمپانی هم بر این امر بوده است اما در کنار این ظاهر تأثیرگذارش از مشخصات سطح بالایی هم بهره می‌برد. امروزه اغلب گوشی‌های سطح بالای بازار به جز پرچمداران اپل و هوآوی از پردازنده‌ کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرند. جالب توجه است که هنوز نسل تازه این پردازنده به نام اسنپ‌دراگون 8150 رسما معرفی نشده اما ظاهرا در گوشی قابل توجه Royole FlexPai تعبیه شده است. نسخه استاندارد گوشی مذکور 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی دارد اما کاربران علاقه مند همچنین قادر خواهند بود با پرداخت مبلغ بیشتری نسخه‌های سطح بالای آن را با 8 گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی هم تهیه کنند. همه این نسخه‌ها به کمک کارت حافظه داخلی قابل ارتقا هستند و می‌توانید آن‌ها را تا 256 گیگابایت ارتقا دهید.

در بخش دوربین باید از حسگر اصلی 16 مگا پیکسلی در کنار صفحه نمایش یاد کنیم که یک لنز 20 مگا پیکسلی دیگر هم از نوع تله فوتو آن را همراهی می‌کند. این لنز را در حالت بسته می‌توان به عنوان دوربین سلفی مورد استفاده قرار داد و در شرایطی که صفحه نمایش بزرگ Royole FlexPai کاملا باز باشد هم به عنوان دوربین اصلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. شاید برایتان این پرسش پیش آید که دوام لولای این دستگاه چقدر است. کمپانی Royole در این باره مدعی شده است که می‌توانید با خیال راحت گوشی Royole FlexPai را بیش از 200000 بار باز و بسته کنید. گوشی هوشمند و سطح بالای Royole FlexPai به پورت ارتباطی USB Type-C مجهز شده و جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی آن حذف شده است. ظرفیت باتری این گوشی هم معادل 3800 میلی آمپر ساعت گزارش شده است که می‌توانید آن را به کمک شارژر پیش فرضش به نام Ro-Charge شارژ کنید. این شارژر هم از تکنولوژی شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و می‌تواند باتری بزرگ تعبیه شده در گوشی Royole FlexPai را ظرف مدت 30 دقیقه از 0 تا 80% برساند.

امکان پیش خرید گوشی Royole FlexPai از امروز در چین به قیمت 1290، 1435 و 1865 دلار برای نسخه‌های مختلف این گوشی فراهم می‌شود. هنوز مشخص نیست کمپانی Royole روند عرضه گسترده این گوشی را چگونه در پیش می‌گیرد و در آینده شاهد ورود این محصول خلاقانه در کدام بازارها خواهیم بود.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

علی

۱۳۹۷/۸/۱۸
این محصول مشخصا به اندازه کافی برای تولید آماده نیست.بی نهایت مشکل و زشتی رو به بهای خم شدن صفحه نمایش پذیرفتن و فکر نمی کنم وسوسه برانگیز باشه.فارغ از هر نوع قضاوت فنی وقتی این تصاویر رو می بینم با خودم می گم چقدر افتضاحه!

رسول

۱۳۹۷/۸/۱۷
اینجا ایران است با مغزهای بسته و دهان هایی باز
اینقدر که ما اینجا دنبال خراب کردن شخصیت ها و برندها ووو خارجی هستیم اونا با هم همکاری می کنند
اگر خودشون بدونند مطمئن باشید بهتون پیشنهاد روانپزشک میدن

the last

۱۳۹۷/۸/۱۷
AliReza_S7 احیانا فامیلت سیاسی نیست؟؟؟؟؟

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۱۷
دوستِ‌عظیم‌الشان,آقاعلیرضا
صحبت روی اوّل بودنه. اینکه چه شرکتی "اوّلین‌بار" نمایشگرتاشو را داد بیرون(این چیزیه که در ذهن‌ها حک می‌شه!). این شرکتِ آمریکایی همه را غافلگیر کرد و تا ابد ماندگار شد.
مثل برق که میگن ادیسون ابداعش کرد، دیگه الان روزی صدتا لامپِ جدید و جور واجور هم که تولید بشه اهمیتی نداره، همه یادِ "ادیسون" میوفتن?
نمایشگرتاشو هم با نام‌ این شرکت‌ از ایالتِ کالیفرنیا در ذهن‌ها ماندگار شد..تا ابد

ali

۱۳۹۷/۸/۱۶
چقر بد هیکل که میگن همینه :))