خانهاخبار
ال جی به دنبال توسعه گوشی هوشمندی با طراحی بدون حاشیه و دوربین مربعی

ال جی به دنبال توسعه گوشی هوشمندی با طراحی بدون حاشیه و دوربین مربعی

اسناد مربوط به پتنت‌های 3 مدل گوشی هوشمند ال جی منتشر شده است که نشان می‌دهد این سازنده احتمالا قصد دارد پرچمداران آینده خود را با طراحی بدون حاشیه و دوربین مربعی اصلی در پنل پشتی توسعه دهد.
۱۳۹۷/۸/۱۰

کمپانی ال جی هم مانند سامسونگ از ابتدای سال 2017 میلادی اقدام به توسعه پنل نمایش‌های کشیده در گوشی‌های هوشمند خود کرد و اخیرا از بریدگی حاشیه (ناچ) هم در تازه‌ترین پرچمدار خود بهره گرفت. از طرفی اسناد مربوط به پتنت‌های متعددی اخیرا منتسب به طراحی‌های گوشی‌های ال جی منتشر شده است که نشان می‌دهد کمپانی مذکور به فکر استفاده از جانشین‌های دیگری هم بوده است.

این پتنت‌ها ظاهرا در دسامبر 2016 تحویل داده شده‌اند و اخیرا در هفته گذشته رسما به ثبت رسیده‌اند. در پتنت‌های پیش رو شاهد طراحی سه مدل گوشی متفاوت با طراحی مشابه هستیم که مخصوصا در حالت طراحی گوشه‌های خارجی متفاوت توسعه یافته‌اند و البته همگی از صفحه نمایش کشیده و لبه تا لبه با حاشیه‌های مشابه و باریک در قسمت‌های بالا و پایین پنل بهره می‌برند. دوربین سلفی با لنز تکی در پنل نمایش این مدل‌ها تعبیه شده است و دوربین اصلی با ماژول مربعی و مشابه پرچمدار تازه میت 20 هوآوی در پنل پشتی‌شان دیده می‌شود. این ماژول درست مانند پرچمدار اخیر کمپانی هوآوی از سه لنز دوربین تشکیل شده است که فلش LED هم آن‌ها را همراهی می‌کند. همچنین باید به حسگر فیزیکی اثرانگشت اشاره کنیم که در پنل پشتی هر سه مدل طراحی شده است.

 

همان‌طور که می‌دانید، این طراحی‌ها در حال حاضر تنها پتنت شده‌اند و هیچ ضمانتی وجود ندارد که ال جی الزاما آن‌ها را محقق سازد. این کمپانی اخیرا نشان داد که طرفدار بریدگی حاشیه است و با تعبیه این طراحی که تقریبا به ترندی تازه تبدیل شده است، مشکلی ندارد. به همین خاطر احتمالا دلیلی وجود ندارد که درصدد توسعه گوشی یا گوشی‌های هوشمندی با پنل نمایش لبه تا لبه برآید. از طرفی این سازنده کره‌ای به دنبال توسعه نوعی دوربین اصلی پیشرفته با لنزهای متعدد است و از همین رو ممکن است تعبیه ماژول با لنزهای سه گانه و چینش مربعی بهترین انتخاب برای آن باشد.

در هر صورت امکان تحقق این پتنت‌ها همچنان دور از ذهن به نظر می‌رسد و به این زودی‌ها شاهد معرفی‌شان نخواهیم بود. ال جی اخیرا از پرچمدار تازه خود تحت عنوان V40 ThinQ پرده برداشت و همین امر به خوبی نشان می‌دهد که گوشی سطح بالای بعدی این سازنده حداقل تا اوایل سال 2019 معرفی نخواهد شد. اطلاعات تکمیلی درباره احتمال توسعه و عرضه این مدل‌ها در آینده منتشر خواهد شد و امیدواریم بتوانیم خبرهای بیشتری درباره مدل‌های پیش رو در اختیارتان بگذاریم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمود زرگریان

۱۳۹۷/۸/۱۰
خانم نگارین
یه مقدار روی محتوای مطالب ارایه شدتون کار کنید. مطالب شما خیلی سطحی و پیش پا افتادس.
انگار برای رفع تکلیف از روی اجبار مطلب جمع آوری میکنید.