خانهاخبار
مایکروسافت با عبور از آمازون به دومین برند باارزش آمریکا تبدیل شد

مایکروسافت با عبور از آمازون به دومین برند باارزش آمریکا تبدیل شد

شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در سیلیکون‌ولی چرخ‌های اقتصادی ایالات متحده آمریکا را به گردش درمی‌آورند. اکنون طبق اخبار منتشر شده رقابت داغی برای ارزش‌گذاری این شرکت‌ها در جریان است
۱۳۹۷/۸/۹

مایکروسافت توانسته غول خرید و فروش، یعنی آمازون را پشت سر بگذارد و جایگاه دومین برند باارزش کشور آمریکا را از آن خود کند. در هفته گذشته سرمایه مایکروسافت به 821 میلیارد دلار رسید، این در حالی است که سهام آمازون با پیشرفت چندانی روبه‌رو نبوده و برابر با 801 میلیارد دلار قرار دارد. البته این افزایش سهام مایکروسافت به صورت ناگهانی اتفاق نیفتاده است. بلکه دلیل آن به کاهش 20 درصدی سهام آمازون در سه ماهه‌ی سوم سال جاری مربوط می‌شود، همچنین آمازون نتوانسته در این مدت به سود خوبی دست یابد. در همین حال ارزش هر سهام مایکروسافت با آغاز ماه مه 13 درصد افزایش داشته و از 95 دلار به 106.96 دلار رسیده است.

مایکروسافت زمانی این جایگاه جدید را به دست گرفت که روی به انتشار نتایج خود در سه ماهه‌ی سوم آورده بود. این امر موجب شد تا مایکروسافت پیشرفت قابل توجه‌ای در میزان سهام خود داشته باشد و تبدیل به دومین برند باارزش کشور آمریکا شود. با این حال، اپل کماکان بر جایگاه نخست نشسته و با ارزش بیش از 1 تریلیون دلاری فاصله‌ی خوبی را با رقبای خود ایجاد کرده است. ارزش سهام اپل پس از رسیدن به 1 تریلیون دلار متوقف نشد و با 4.4 درصد رشد کماکان روند افزایشی خود را حفظ کرده، در حالی که آمازون شاهد سقوط 20 درصدی ارزش سهام خود بوده است. به طور کلی، آمازون دیگر در دسته شرکت‌های 1 تریلیون دلاری قرار ندارد و حتی جایگاه خود به عنوان دومین برند باارزش آمریکا را از دست داده است.

ارزش مایکروسافت حدود 821 میلیارد دلار قیمت‌گذاری شده که در حال حاضر از ارزش 801.3 میلیارد دلاری آمازون بالاتر است. روند آمازون به صورت سینوسی پیش می‌رود به طوری که در سال گذشته این شرکت توانست 40 درصد ارزش سهام خود را افزایش دهد، در حالی که این رقم برای مایکروسافت تنها 25 درصد بوده است.

image

عملکرد بسیار خوب و موفقیت‌آمیر مایکروسافت در سه ماهه آخر باعث خشنودی سرمایه‌گذاران شده است. به همین دلیل تقضای سهام مایکروسافت افزایش یافت و این امر موجب شد تا ارزش کلی این غول نرم‌افزاری با رشد قابل توجه‌ای مواجه شود. با این حال، برای آنکه مایکروسافت به ارزش 1 تریلیون دلاری برسد، باید افزایش رشد 22 درصدی را تجربه کند و قیمت هر سهام آن 130 دلار شود.

این موضوع می‌تواند نشانه‌ی خوبی برای مایکروسافت باشد زیرا پیش‌بینی‌های تحلیلگران حاکی از کاهش درآمد این شرکت در سه ماهه آخر بوده است، اما مایکروسافت فراتر از انتظارات عمل کرد. این امر به خوبی در بخش‌های گیمینگ، فضای ابری و قطعات سخت‌افزاری این شرکت قابل مشاهده است.

البته این جایگاه‌ها همواره در حال تغییر هستند و هیچ شرکتی به صورت دائمی آن را در اختیار ندارد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۹
در هر کشوری یک برندی در راَسه. اونجا ? اپل در راَسه.
اینجا هم GLX همچنان در راَسه.
کشورِ هلند مثلاً ریش تراش در راَسه? (فیلیپس)