خانهاخبار
مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ با نمایشگر رتینا و بدنه‌ای از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی معرفی شد!

مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ با نمایشگر رتینا و بدنه‌ای از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی معرفی شد!

اولین محصولی که در آخرین کنفرانس امسال اپل معرفی شد، مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ بود. این اولترا بوک با سخت افزار به روز شده و طراحی جدید راهی بازار خواهد شد و اپل در تولید این محصول سعی کرده تا بسیاری از استانداردهای زیست محیطی را رعایت کند.
۱۳۹۷/۸/۸

امروز اپل در طول رویداد ماه اکتبر خود در نیویورک، دوباره مک‌بوک ایر را به حیات برگرداند. بالاخره پس از سه سال مک‌بوک ایر در بخش طراحی و سخت افزار دست‌خوش تغییراتی شد. مک بوک ایر سال گذشته نسبت به مدل ۱۲ اینچی که در سال ۲۰۱۵ معرفی شده بود، تنها در بخش پردازنده مرکزی و پردازنده گرافیکی به‌روز رسانی مختصری را تجربه کرده بود، ولی این بار اپل دست پر به میدان بازگشت.

image

مدل فعلی موجود در بازار که حدود ۱۰۰۰ دلار نیز قیمت دارد، از صفحه نمایشی با رزولوشن پایین‌تر از رتینا استفاده می‌کند؛ اما مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ به صفحه نمایش رتینا مجهز است. همچنین، در عین حال که طراحی مشابه با مک‌بوک استاندارد را حفظ کرده، ضخامت آن ۵۰ درصد کاهش یافته است.

صفحه نمایش این دستگاه ۱۳.۳ اینچ است و حاشیه‌های اطراف آن نیز نسبت به نسل قبل کاهش یافته است. حاشیه‌های آلومینیومی اطراف نمایشگر در نسل جدید با حاشیه‌ی شیشه‌ای مشکی جایگزین شده است که ظاهر زیباتری به دستگاه می‌دهد. بر خلاف آیفون‌ها و ایپد پروهای جدید اپل، مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ همچنان از جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون استفاده می‌کند. وزن مک‌بوک ایر جدید ۲.۷۵ پوند (حدود ۱.۲ کیلوگرم) است که نسبت به مک‌بوک ایر قبلی حدود ۱۰۰ گرم سبک‌تر شده است.

سنسور Touch ID برای ورود امن به دستگاه در گوشه‌ی بالایی سمت راست صفحه کلید قرار گرفته است که با چیپ امنیتی T2 همراه شده است؛ این چیپ سال گذشته در مک‌بوک پرو و آی‌مک‌ پرو حضور داشت. متاسفانه مک‌بوک ایر ۲۰۱۸ از نوار لمسی یا همان Touch Bar بی‌بهره است، اما به غیر از این مورد، می‌توان این دستگاه را یک مک‌بوک پرو با طراحی سری ایر نامید. این اولترا بوک به نسل سوم صفحه کلید اپل با مکانیزم پروانه‌ای مجهز شده است که مشکلات نسل قبلی را ندارد.

اپل در مک بوک ایر ۲۰۱۸ از نسل هشتم چیپست‌های دو هسته‌ای اینتل بهره گرفته که پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز بهبود یافته است. حافظه‌ی رم دستگاه تا ۱۶ گیگابایت است و تا ۱.۵ ترابایت حافظه‌ی داخلی از نوع SSD را ارایه می‌کند. به علاوه، می‌توان با استفاده از دو درگاه USB-C موجود، دستگاه را به یک مانیتور با رزولوشن 5K و یا پردازنده گرافیکی اکسترنال eGPU استفاده کرد.

مدل پایه‌ی مک‌بوک ایر با پردازنده‌ی Core i5 با فرکانس ۱.۶ گیگاهرتز، رم ۸ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی SSD عرضه می‌شود که ۱۱۹۹ دلار قیمت دارد. اما اقدام تحسین برانگیز اپل در فرآیند ساخت مک‌بوک ایر و مک‌ مینی ۲۰۱۸ این بود که بدنه‌ی آلومینیومی آن‌ها را از آلومینیوم ۱۰۰ درصد بازیافتی تولید کرده است که اولین محصولات اپل هستند که به این هدف دست یافتند. می‌توان این موفقیت را یک گام مثبت دیگر از اپل برای کمک به حفظ محیط زیست به شمار آورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)