خانهاخبار
آیپد پرو ۲۰۱۸ در مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی با طراحی متفاوت معرفی شد!

آیپد پرو ۲۰۱۸ در مدل‌های ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی با طراحی متفاوت معرفی شد!

اپل امشب آخرین کنفرانس خود در سال ۲۰۱۸ را برگزار کرد که در طول این مراسم به معرفی مک بوک ایر جدید، مک مینی ۲۰۱۸ و آیپد پروهای جدید پرداخت. همراه ما باشید با نگاهی به نسل جدید آیپد پرو.
۱۳۹۷/۸/۸

چند هفته قبل که اپل از آیفون‌ها و اپل واچ جدید خود رونمایی کرد، بسیاری انتظار داشتند تا آیپد پرو نیز معرفی شود. اما ظاهرا اپل قصد داشت آیپد در زمان بهتری معرفی کند تا زیر سایه‌ی آیفون‌ها، به حاشیه رانده نشود. امروز عصر نیویورک میزبان کوپرتینویی‌ها بود تا از سه محصول جدید خود رونمایی کنند و ستاره‌ی درخشان این کنفرانس نیز آیپد پروهای ۲۰۱۸ بودند که تغییرات چشمگیری را نسبت به نسل قبل تجربه کرده‌اند.

image

طراحی: مجموع حداقل‌ها

image

اپل در تولید آیپد پروهای جدید از زبان طراحی مشابه با آیفون‌های جدیدش بهره گرفته است. این تبلت‌ها که در دو مدل ۱۱ و ۱۲.۹ اینچی عرضه می‌شوند، حاشیه‌های حداقلی را در اطراف نمایشگر ارایه می‌کنند و ضخامت بدنه‌ی آن‌ها نیز تا حد ممکن کاهش یافته و به ۵.۹ میلی‌متر رسیده است. آیپد پروی ۱۱ اینچی مدل ۲۰۱۸ در واقع جانشین مدل ۱۰.۵ اینچی در نسل‌های قبلی است که در ابعادی مشابه ولی با نمایشگری بزرگ‌تر تولید شده است. اما کاهش حاشیه باعث تغییراتی نیز شده است؛ در آیپدهای جدید نیز مانند آیفون‌ها دیگر اثری از دکمه‌ی هوم نخواهد بود و ژست‌های حرکتی جایگزین آن خواهند شد. همچنین، Touch ID نیز جای خود را به فناوری تشخیص چهره‌ی سه بعدی این شرکت یا Face ID داده است که اولین بار همزمان با آیفون X معرفی شده بود.


image

بدنه‌ی پشتی آیپد پرو ۲۰۱۸ به پوشش شیشه‌ای مجهز نیست که این اقدام را مناسب می‌دانیم. با توجه به این که آیپدهای جدید از شارژ بی‌سیم بی‌بهره‌اند؛ نیازی نبود که در قاب پشتی آن‌ها از شیشه استفاده شود. قاب شیشه‌ای پشت دستگاه علاوه بر این که ممکن است نگه داشتن تبلت را در دست سخت کند یا امکان لیز خوردن آن را افزایش دهد، وزن آن را نیز بیشتر خواهد کرد. 

image

آخرین نکته‌ای که درباره‌ی طراحی می‌دانیم این است که در رویداد امروز اپل اعلام شد که ۱۰۲ آهن‌ربای ریز در قسمت‌های مختلف بدنه‌ی آیپد پرو قرار گرفته‌اند که لوازم جانبی مانند صفحه کلید و اپل پنسل را به تبلت متصل می‌کند و در ویدیو‌هایی تبلبغاتی نیز به این موضوع اشاره شد که این مکانیزم  به خوبی  از جدا شدن ناگهانی لوازم جانبی از دستگاه جلوگیری می‌کند. به لطف این ساختار، می‌توان با اتصال قلم مخصوص به بدنه‌ی آیپد، اپل پنسل را به صورت بی‌سیم شارژ کرد.

image

نرم افزار: رابط کاربری جدید و تغییر در مولتی تسکینگ

عجیب نیست اگر تبلت‌های جدید از جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل نیز بهره بگیرند. ولی پیش از این نیز شاهد اجرای iOS 12 روی سایر آی‌دیوایس‌ها بوده‌ایم. اما کوپرتینویی‌ها این سیستم عامل را به یک رابط کاربری اختصاصی برای آیپد پرو ۲۰۱۸ مجهز کرده‌اند.

image

همان‌طور که در زمان  معرفی آیفون X  شاهد بودیم، با حذف دکمه‌ی هوم برخی از عملکردهای این دکمه در محیط iOS با ژست‌های حرکتی جایگزین شد. حال اپل تمامی این ژست‌ها را به رابط کاربری آیپد پرو ۲۰۱۸ نیز اضافه کرده است. علاوه بر ان، با کشیدن انگشت از سمت راست قسمت بالایی نمایشگر به پایین، به مرکز کنترل دسترسی پیدا خواهید کرد و اگر از وسط قسمت بالایی صفحه به سمت پایین بکشید، اعلان‌ها را خواهید دید.

البته تبلت‌های جدید اپل به حالت Split View و Slide Over multitasking هم مجهز شده‌اند که امکان اجرای ۲ یا ۳ اپلیکیشن را در کنار هم روی نمایشگر بزرگ دستگاه فراهم می‌کند.

سخت افزار: قدرت بیشتر

image

طبق سنت همیشگی اپل، آیپدهای جدید معمولا از نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی چیپست‌های آیفون بهره می‌گیرند. آیپد پرو ۲۰۱۸ نیز از نسخه‌ی قدرتمند‌تر A12 Bionic استفاده می‌کند که A12X Bionic نام دارد. این چیپ به هشت هسته‌ی پردازشی و پردازنده‌ی گرافیکی هفت هسته‌ای مجهز است. اپل برای به رخ کشیدن قدرت این چیپ، نسخه‌ی کامل فتوشاپ را که به تازگی توسط ادوبی برای آیپد پرو توسعه داده شد، روی صحنه به صورت زنده به اجرا گذاشت که از سرعت بسیاری بالایی در اجرای دستورات بهره می‌برد. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۹ به صورت رسمی از طریق اپ استور قابل دریافت خواهد بود و باید منتظر بود و دید که آیا فقط به مدل‌های ۲۰۱۸ محدود است یا نسخه‌های قدیمی‌تر نیز می‌توانند از آن بهره بگیرند.


image

image

مورد جدید دیگری که البته پیش از این در شایعات هم به آن اشاره شده بود، اضافه شدن پورت USB-C به جای پورت لایتنینگ اختصاصی این شرکت است. استفاده از این درگاه، اتصال آیپد پرو ۲۰۱۸ به لوازم جانبی مختلف و همچنین گجت‌های گوناگون مانند دوربین‌های عکاسی یا مانیتورها را نیز ممکن می‌کند. همچنین اسپیکرهای چهارگانه و امکان شارژ آیفون از طریق آیپد پرو نیز امکانات جدید دیگری بودند که در کنفرانس امروز اپل به آن اشاره شد. در ادامه تصویری از قیمت آیپد پروهای ۲۰۱۸ را در کنار آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی نسل قبل مشاهده خواهید کرد:

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Behnam

۱۳۹۷/۸/۹
گرافیک در حد xbox one s!!!!! عجب هیولاییه