خانهاخبار
قلم تازه اپل با قابلیت شارژ بی سیم معرفی شد

قلم تازه اپل با قابلیت شارژ بی سیم معرفی شد

اپل امروز در رویداد اختصاصی خود ار محصولات تازه‌ای رونمایی کرد. نسل دوم قلم‌های مخصوص آیپد پرو هم در این میان با تغییرات چشمگیری نسبت به نسل گذشته معرفی شدند. Apple Pencil تازه حالا می‌تواند به کناره بدنه آیپد پرو بچسبد و به صورت بی سیم شارژ شود.
۱۳۹۷/۸/۸

اولین قلم اپل طراحی ظاهری جالب توجهی داشت و با قابلیت‌های مفیدی مانند امکان یادداشت برداشتن و طراحی رنگی روی صفحه نمایش معرفی شد. البته استفاده از این اکسسوری معایبی هم به همراه داشت. حمل این قلم ساده نبود و باید آن را در پورت لایتنینگ تعبیه می‌کردید.

حالا نسل دوم قلم‌های Apple Pencil معرفی شده است. این اکسسوری در نگاه اول ممکن است بسیار آشنا به نظر برسدو طراحی ظاهری آن مشابه نسل قبلی با نوک تیز توسعه یافته اما حالا روکش آن مات در نظر گرفته شده است. این اکسسوری همچنین از یک طرف بدنه صاف طراحی شده است و اپل برای این تغییر در طراحی دلیل قانع کننده‌ای هم دارد. مگنت‌های درون Apple Pencil تازه این اکسسوری را قادر می‌سازند تا به کناره بدنه تبلت‌های آیپد پرو بچسبد و دیگر مشکلی برای حمل آن نداشته باشید. علاوه بر این امیدواریم تغییر در طراحی ظاهری Apple Pencil کمک کند دیگر شاهد سر خوردن و افتادنش از روی سطح میز هم نباشیم.

دومین تغییر چشمگیر در طراحی این محصول تازه پشتیبانی آن از شارژ بی سیم است. تنها کافیست Apple Pencil را به کناره بدنه آیپد پروها بچسبانید تا روند شارژ بی سیم به طور خودکار آغاز شود.

سومین قابلیت در Apple Pencil 2 امکان تشخیص ضربه روی بدنه آن است. این فعالیت کمک می‌کند تا اکسسوری مذکور بتواند به سرعت وضعیت‌ها را شناسایی کند و تغییر دهد. برای مثال تصور کنید که در حال طراحی یا نوشتن به کمک Apple Pencil هستید اما می‌خواهید بخشی از آن را پاک کنید. با ضربه زدن می‌توانید آن را متوجه کنید که حالا باید به جای طراحی کردن آن‌ها را پاک کند.

متاسفانه در حال حاضر جزئیات تفصیلی درباره قابلیت‌های فنی این اکسسوری تازه در دسترس نیست و به همین خاطر هنوز نمی‌دانیم که Apple Pencil 2 به اندازه Apple Pencil حساس طراحی شده یا در میزان تشخیص حساسیت آن‌ هم تغییراتی اعمال شده است. در حال حاضر تنها می‌دانیم که این قلم مفید با آیپد پروهای 11 و 12.9 اینچی مدل 2018 اپل سازگار است.

Apple Pencil 2 از 7 نوامبر (16 آبان) رسما به قیمت 129 دلار روانه بازار می‌شود. نسل قبلی همچنان به قیمت 99 دلار برای کابران سایر مدل‌های قدیمی آیپد پرو اپل در دسترس باقی می‌ماند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)