خانهاخبار
تعمیر آیفون 10 آر نسبت به گوشی‌های اندرویدی ساده‌تر است!

تعمیر آیفون 10 آر نسبت به گوشی‌های اندرویدی ساده‌تر است!

اکنون مدتی است که آیفون XR همچون دیگر برادرانش وارد بازار شده است و تمامی متخصصان در سراسر دنیا در حال آزمایش انواع و اقسام روش‌ها برای یافتن نقاط ضعف و قوت این گوشی هستند.
۱۳۹۷/۸/۹

کالبدشکافی آیفون 10 آر تاکنون توسط بسیاری از وبسایت‌ها انجام شده است اما کارشناسان تعمیرات در iFixit اطلاعات جدیدی را به تازگی منتشر کرده‌اند. آن‌ها آزمایش‌هایی را بر روی جدیدترین آیفون اپل به عمل آوردند که در این بین به یافته‌های تازه‌ای برخوردند. اگرچه این گوشی از بسیاری جهات مشابه پرچمداران جدید اپل یعنی ایفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس است، تفاوت‌هایی مهم نیز میان آن‌ها دیده می‌شود.

در مجموع، وبسایت iFixit امتیاز 6 از 10 را به قابلیت تعمیرپذیری گوشی آیفون 10 آر داده و همانند امتیازاتی است که گوشی‌های آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس دریافت کرده‌اند. هر چند با توجه به اینکه آیفون‌های جدید امتیازاتی یکسانی را به دست آورده‌اند، با این حال کارشناسان توانستد در کالبدشکافی این گوشی‌ها ویژگی‌های جالبی را بیابند و اکنون آن‌ها را به اشتراک گذاشته‌اند.

آیفون 10 آر مشخصه‌های دو آیفون قبلی یعنی آیفون 8 و آیفون 10 را با خود به همراه دارد. در این گوشی به جای استفاده از باتری ال‌ مانند همچون گوشی‌های آیفون 10 و آیفون 10 اس، از باتری مربعی شکل بهره می‌برد که مشابه آیفون 8 است اما با این حال همانند آیفون 10 دکمه‌ی هوم و تاچ آی‌دی از این گوشی حذف شده تا سنسورها اضافی Face ID در آن قرار گیرند.

بنا بر گفته‌های iFixit، آیفون 10 آر بیشتر تداعی‌گر آیفون 9 است زیرا با توجه به اطلاعات به دست آمده این گوشی میان آیفون 8 و آیفون 10 قرار می‌گیرد. پیش از رونمایی رسمی اپل از آیفون 10 آر، بسیاری از خبرگزاری‌های پیش‌بینی می‌کردند که گوشی 6.1 اینچی ارزان قیمت اپل با نام آیفون 9 معرفی خواهد شد و فرضیه خود را بر اساس پایبندی این شرکت به نامگذاری‌های صورت گرفته در سال 2017، گسترش داده بودند.

یکی از موارد قابل توجه که ممکن است بسیاری را شگفت‌‌زده کند مربوط به نحوه تعمیر آیفون 10 آر می‌شود. طبق گفتهی iFixit، در دو بخش رایج قابل تعویض گوشی‌های هوشمند، یعنی باتری و صفحه نمایش، آیفون 10 آر عملکرد بسیار خوبی دارد و به راحتی می‌توان آن‌ قسمت‌ها را تعمیر یا تعویض کرد. در این بخش‌ها فرایند تعمیر حتی از اکثر گوشی‌های اندرویدی نیز ساده‌تر است.

کی کلپ کارشناس iFixit در وبلاگ رسمی اپل اینچنین نظر خود را بیان کرده‌ است:

نحوه باز کردن صفحه نمایش و دسترسی آسان به باتری، اولویت‌های اپل را هنگام طراحی آیفون 10 آر به نمایش می‌گذارند، به طوری که در دو بخش رایج قابل تعمیر، آیفون 10 آر سهولت و راحتی بیشتری را نسبت به تمامی همتایان اندرویدی خود ارائه می‌دهد.

دیگر مشخصه‌هایی که کارشناس iFixit متوجه آن‌ها شدند:

  • آیفون 10 آر ازپوشش مسی استفاده می‌کند که به فرایند شارژ سرعت بیشتری می‌دهد و از دمای تولیدی آن می‌کاهد.
  • درگاه سیمکارت این گوشی ماژولار است و به احتمال فراوان می‌تواند از قابلیت دو سیمکارت پشتیبانی کند.
  • آیفون 10 آر همانند آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس از جنس شیشه شیشه ساخته شده است و احتمال شکستگی آن وجود دارد. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی کاربران این گوشی مجبور هستند تا کل شاسی گوشی را تعویض نمایند.
image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

cr7

۱۳۹۷/۸/۱۲
بابا کم خبرهای آیفون و مو رو بزارید همش شده خبرهای iosکه بیست خبر اخر جی اس ام بالای ده تاش درباره iosهس

مصطفی

۱۳۹۷/۸/۱۰
اپل از همه بهتره تعجب نداره که علامت تعجب میذارید