خانهاخبار
پروتوتایپ محصول جدید مایکروسافت با نمایشگر دوگانه مجهز به جوهر الکترونیک

پروتوتایپ محصول جدید مایکروسافت با نمایشگر دوگانه مجهز به جوهر الکترونیک

مایکروسافت پس از اتمام‌ حجت با شرکت نوکیا دیگر در بازار گوشی‌های هوشمند حضور مستمری نداشته است. اما اخیرا شایعاتی بروز پیدا کرده که نشان می‌دهد مایکروسافت قصد ساخت اسمارتفونی با صفحه نمایش دوگانه را دارد.
۱۳۹۷/۸/۸

صفحه نمایش‌های قابل انعطاف یکی از دستاور‌دی است که بسیار از شرکت‌های تولید قصد دارند نحوه ساخت آن را به‌دست آورند و آن را در سال 2019 برای گوشی‌های پرچمدار خود استفاده کنند اما برخی دیگر از سازندگان خود را با چالشی به نام صفحه نمایش دوگانه درگیر کرده‌اند؛ کمپانی چینی ZTE یکی از این شرکت‌هاست، ZTE اسمارتفونی به نام Axon M را با صفحه نمایش دوگانه راهی بازار کرد اما در امر فروش و سودهی ناکام ماند، حتی با وجود اینکه Axon M اولین گوشی در نوع خود است که چنین قابلیتی را ارائه می‌دهد.

ایده گوشی ZTE Axon M با صفحه نمایش دوگانه بر روی کاغذ به نظر جالب می‌رسد اما نحوه ساخت و عملکرد این گوشی چنگی به دل نمی‌زد و حتی به هدف اولیه‌ی خود نزدیک نیست. با این حال مایکروسافت قصد دارد ایده صفحه نمایش دوگانه را با روشی کاملا متفاوت اجرا کند، البته ما هنوز از جزئیات این موضوع اطلاعی نداریم و عملیاتی شدن این پروژه در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به تازگی تصاویری در توییتر منتشر شده که طرح و الگوهای اولیه مایکروسافت برای گوشی Lumia 640 را به نمایش می‌گذارند. بر اساس تحقیقات مایکروسافت، صفحه نمایش ثانویه قرار است در درون کاور e-ink جای گیرد و در این فرم به صفحه نمایش دیگر متصل شود. مایکروسافت از عبارت « بهبود بهره‌وری و آسودگی» برای مفهوم کاور اتصال‌دهنده نمایشگر گوشی استفاده کرده و در عین حال راه‌حلی قابل پیاده‌سازی برای طرفداران علاقه‌مند به این دسته از گوشی‌های هوشمند را فراهم ساخته است.

صفحه نمایش ثانویه که در واقع تنها یک نمایشگر پشتیبان‌دهنده است، از قابلیت تمام لمسی بهره نمی‌برد، در عوض مایکروسافت در آن پنج دکمه‌ی لمسی در قسمت پایین قاب قرار داده است. این دکمه‌‌ها برای اجرای فرامین و دستورات بر روی رابط کاربری از طریق مدارهایی که در قاب پشتی گوشی وجود دارند، به وسیله چندین کابل به مدارهای کاور متصل می‌شوند.

کاور نمایشگر مایکروسافت از پارچه نرم ساخته شده و در کناره‌های نمایشگر قرار می‌گیرد. این پارچه صفحه نمایش گوشی را در برابر گرما مقاوم می‌سازد و طبق ادعا مایکروسافت، بخش پشتی کاور توسط شرکت نامدار Alcantara به صورت سفارشی تولید خواهد شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)