خانهاخبار
خرید موبایل هم شرایطی شد؛ هر کد ملی فقط یک گوشی!

خرید موبایل هم شرایطی شد؛ هر کد ملی فقط یک گوشی!

به نقل از رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی ظوابط جدیدی برای فروش گوشی‌های وارداتی اعمال می‌شود که طی آن هر کاربر با کد ملی تنها می‌تواند یک گوشی موبایل خریداری نماید.
۱۳۹۷/۸/۷

مهدی محبی رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی از آغاز اجرای شرایط جدید فروش موبایل خبر داد و اظهارداشت: شرکت‌های واردکننده موبایل باید از این پس گوشی‌های وارداتی را با مقررات جدید به فروش برسانند.

ضوابط جدید فروش شامل قیمت و روش فروش توسط سازمان حمایت و سازمان صنعت‌، معدن و تجارت تعیین شده و واردکننده موظف است نماینده‌ای برای فروش کالا با همان قیمت اعلامی، به سازمان اعلام کند تا بخش نظارت وزارت صنعت بر عرضه کالا نظارت داشته باشد.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی و لوازم جانبی درباره ضوابط جدید فروش، گفت: هر کاربر با کد ملی مشخص تنها مجاز به خرید یک عدد گوشی است. خریدار برای دریافت سفارش خود باید شخصا همراه با کارت ملی خود و سیم کارت مربوط به همان کد ملی برای تحویل گوشی خود به صورت حضوری به نماینده فروش شرکت مراجعه کند.

خریدار باید دارای آدرس و کدپستی مشخص باشد و اطلاعات کارت بانکی و کارت ملی خریدار نیز مطابقت داشته باشند. در زمان دریافت گوشی بسته بندی در مقابل خریدار باز می شود و ثبت در سامانه همتا انجام می‌گیرد. این روش فروش گوشی از هفته جاری آغاز شده و توسط نمایندگان فروش در پاساژهای چارسو و علاءالدین در حال انجام است.

کالایی که اخیرا از این روش وارد بازار شده متعلق به شرکت‌هایی است که پیش از این واردات موبایل نداشته‌اند و به تازگی به موضوع واردات موبایل وارد شده‌اند، در حال حاضر نیز تنها یک شرکت واردکننده موفق به واردات جدید و فروش کالای خود با این دستورالعمل شده است.

علاوه بر این، بنابر ضوابط فروش یکی از شرکت‌ها، کسانی که طی سی روز اخیر از این شرکت یک گوشی را خریداری کرده باشند دیگر مجاز به خرید دوباره همان گوشی نخواهند بود. 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (31 نظر)

عدالت

۱۳۹۷/۱۱/۴
سلام
چرا اینقدر مردم ما ساده هستن
این همش حرفه ،هیچ جای ایران
تاالان۹۷/۱۱/۳گوشی راباکارت ملی نفروخته اند اینا همش یه مشت چرنده
تاسرمردما گرم کنن.
مردمم که از خداشونه
اگه از فردا بگن نون هم با کارت ملی شد
هیچ کس نونوایی نمیره دنبانونوایی میگردن کا نوناباکارت ملی بخرن
خود ملت مقصره.

منصور

۱۳۹۷/۸/۹
جالبه.!!یه سری هنوز فکر می کنند ممکنه یه روزی گوشی با دلار 4200 عرضه بشه!!
عزیزان....فازتون چیه؟؟واقعا فکر می کنید تو این موقعیت فعلی دلار 4200 برای واردات گوشی میدن؟؟
اونو دیگه فراموش کنید .به تاریخ پیوست.
این گوشی ها هم در واقع همون 700 هزار تاس که می گفتند.مثل اینکه با دلار نیما عرضه میشه.بنابراین خیلی ارزون تر از بازاره.
ولی مثل اینکه فقط برای تهرانی هاس.

داود

۱۳۹۷/۸/۹
چه طوری ثبت نام کنیم با چه قیمتی ؟؟؟کسانی که تو شهرستانها هستند چکار کنن.ادرس سایت اون شرکت رو بدید مردم ایران همه بتونن ثبت نام کنن. خدایا یه گوشی خواستیم ها

laya

۱۳۹۷/۸/۹
سلام کسی نزدیک علائ الدین نیست یا آشنا نداره من الان از 2-3 نفر پرسیدم گفتن فقط 1شرکت بوده اونم فروخته رفته کسی اگر اطلاعاتی پیدا کرد اینجا بگه لطفا خوب کسایی که گوشیشون این وسط یه اتفاقی برش افتاده چرا باید 3-4 میلیون واسه یه سامسونگمعمولی بدن آخه

حسین

۱۳۹۷/۸/۹
تعداد محدوده؟
بعدش نرخ نیمایی حساب ميشه؟
سامسونگ دارند؟
امروز ميشه خرید؟