خانهاخبار
آیپد پروهای تازه اپل شبیه آیفون 5 هستند

آیپد پروهای تازه اپل شبیه آیفون 5 هستند

اپل تا دو روز آینده تازه‌ترین آیپد پروهای سطح بالای خود را معرفی می‌کند. به گزارش بلومبرگ، اپل در توسعه ظاهری این دو تبلت 10.5 و 12.9 اینچی از آیفون 5 خود الهام گرفته است.
۱۳۹۷/۸/۶

انتظار می‌رود کمپانی اپل سه شنبه هفته جاری از چند مدل تبلت تازه آیپد پرو پرده بردارد. یکی از این مدل‌ها احتمالا پنل نمایش 10.5 اینچی دارد و انتظار می‌رود که مدل دیگر از پنل نمایش 12.9 اینچی برخوردار باشد. هر دو مدل نسبت به نسل قبلی تغییر کرده‌اند و سازنده طراحی‌شان را دستکاری کرده است. حالا گزارش تازه‌ای توسط خبرگزاری معروف بلومبرگ منتشر شده است که ادعا می‌کند اپل در توسعه دو مدل آیپد پرو تازه خود از آیفون 5 الهام گرفته و آن‌ها را مشابه به آیفون تقریبا قدیمی مذکور توسعه داده است. مدت‌ها پیش بسیاری از کاربران گوشی‌های آیفون اپل معتقد بودند که آیفون 5 بهترین و زیباترین آیفونی بوده که این غول تکنولوژی طراحی کرده است. به همین خاطر آیفون 5 را باید در زمینه طراحی ظاهری گوشی‌های اپل آیکونیک قلمداد کنیم.

image

اگر این گزارش صحت داشته باشد و اپل واقعا در توسعه آیپد پروهای تازه خود از زبان طراحی آیفون 5 کمک گرفته باشد، انتظار می‌رود مدل‌های تازه تبلت‌های مذکور مانند آیفون 5 طراحی بدنه با عرض فریم مستطیلی داشته باشند. این ایده یک ماه پیش توسط افشگار معروف OnLeaks و به کمک یکی از فروشندگان آنلاین به نام mySmartPrice در قالب تصویری رندر شده ظاهر شد که می‌توانید آن را در ادامه مطلب تماشا کنید. به جز این احتمال عجیب در طراحی ظاهری، پیش بینی می‌شود که تغییرات سطح بالایی در آیپد پروهای تازه اپل اعمال شوند. این دو آیپد پرو سطح بالا هستند اما قرار نیست اپل در آن‌ها از بریدگی حاشیه (ناچ) استفاده کند. از طرفی گفته می‌شود که هر دو به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مجهز می‌شوند و این قابلیت پیشرفته در هر دو حالت عمودی و افقی فعال خواهد شد. حاشیه‌های صفحه نمایش حالا باریک‌تر می‌شوند و پنل LCD هر دو آیپد پرو تازه با طراحی لبه تا لبه توسعه می‌یابد. علاوه بر این‌ها، هر دو آیپد پرو 10.5 و 12.9 اینچی به پورت ارتباطی USB Type-C در بدنه مجهز می‌شوند. بدین ترتیب آیفون‌های اپل زین پس تنها محصولات سطح بالای اپل خواهند بود که با پورت ارتباطی لایتنینگ معرفی می‌شوند.

image

آیفون‌های 2018 اپل همگی با پردازنده سطح بالای A12 Bionic عرضه شده‌اند اما گفته می‌شود که این آیپد پروهای سطح بالا و پرچمدار احتمالا به A12X که نسخه پیشرفته‌تر و تازه‌تری به شمار می‌رود، مجهز خواهند بود. این دستگاه‌ها همچنین اولین تبلت‌های آیپد خواهند بود که از پردازنده گرافیکی ساخت کمپانی اپل قدرت می‌گیرند. این دو دستگاه همچنین از اکسسوری نوشتاری Apple Pencil 2 که نسل تازه این محصول مفید است برخوردار می‌شوند. انتظار می‌رود که اپل سه شنبه در کنار آیپد پروهای تازه از این محصول خود رونمایی کند.

براساس گزارش تحلیلی مؤسسه Strategy Analytics میزان عرضه و فروش تبلت‌ها در سه ماهه دوم سال 2018 حدودا 6% کاهش داشته است. از طرف دیگر میزان عرضه و فروش آیپدهای اپل در همین بازه زمانی 1% افزایش داشته و با سهم 28.2% همچنان رتبه اول را در بازار دارد. نظر شما درباره ورود این دو آیپد پرو سطح بالای تازه به بازار چیست؟ آیا اپل قادر خواهد بود با رونمایی از این دستگاه‌های توانمند بازار تبلت را دگرگون سازد؟ 30 اکتبر (8 آبان) سرانجام شاهد رونمایی نهایی از این محصولات خواهیم بود و همه اطلاعات رسمی درباره آن‌ها منتشر خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)