خانهاخبار
مک‌لارن ‌Speedtail معرفی شد؛ هایپرکاری تمام عیار!

مک‌لارن ‌Speedtail معرفی شد؛ هایپرکاری تمام عیار!

شرکت مک‌لارن از خودروی جایگزین هایپرکار افسانه‌ای مک‌لارن F1 رونمایی کرد. مک‌لارن Speedtail رقیب بوگاتی شیرون محسوب می‌شود.
۱۳۹۷/۸/۵

شرکت مک‌لارن از خودروی سوپراسپرت جدید خود با نام Speedtail رونمایی کرد. حداکثر سرعت این هایپرکار به 402 کیلومتر بر ساعت می‌رسد که آن را تبدیل به سریع‌ترین خودروی این شرکت می‌کند. این خودرو با قیمت بیش از 2 میلیون دلار رکورد تازه ای را در زمینه قیمت برای این برند انگلیسی به همراه دارد. خریداران برای تصاحب خودروی مک‌لارن Speedtail باید 2,240,000 دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشند.

در حالی که مک‌لارن Speedtail به صورت غیر رسمی به عنوان نسل جدید مک‌لارن F1 شناخته می‌شود، مک‌لارن با توسعه این خودرو با هایپرکارهای قدرتمندی مانند بوگاتی شیرون مبارزه می‌کند. بوگاتی شیرون از موتور 1500 اسب بخاری بهره می‌برد که این قدرت باعث شتاب و سرعت بی‌نظیر این خودرو شده است؛ با این حال مک لارن اسپیدتیل به لطف طراحی آیرودینامیک خود عملکرد بسیار بالایی دارد.

image

این خودرو در نمای جانبی طراحی شبیه به خودروی فولکس واگن XL1 دارد. بدنه فیبر کربنی این هایپرکار به گونه‌ای طراحی شده تا با کمترین انرژی قادر به شکافتن هوا باشد. در حالی که طراحی کلی این خودرو باعث بهبود چشمگیر آیرودینامیک آن شده است، توجه به جزئیات در طراحی از قدرت بالای تیم مهندسی مک لارن اسپیدتیل خبر می‌دهد. برای مثال نحوه طراحی چرخ‌های جلوی این خودرو به گونه‌ای بوده که باعث بهبود حرکت هوا و ورود آن به موتور می‌شود. 

این خودرو به جای آینه‌های جانبی از دوربین بهره می‌برد که تصاویر اطراف را به کابین منتقل می‌کند. این هایپرکار دارای حالت سرعت یا Velocity است که در این حالت رانندگی، دوربین‌ها به درون درب‌ها وارد می‌شود و همچنین ارتفاع خودرو 35 میلی‌متر کاهش پیدا می‌کند. تغییرات ایجاد شده بهبود آیرودینامیک خودرو را در پی دارد. در بخش پشتی این خودرو شاهد حضور چندین قطعه متحرک هستیم که باعث بهبود آیرودینامیک هایپرکار مک‌لارن Speedtail می‌شود. این قطعات با توجه به ترمز کردن راننده و یا نیاز به سرعت بالاتر، تغییر وضعیت می‌دهند.

image

مک‌لارن برای جدیدترین هایپرکار خود یک موتور هیبریدی در نظر گرفته که قادر به تولید 1035 اسب بخار (772 کیلووات) قدرت است. این موتور خودروی Speedtail را قادر می‌سازد در مدت زمان 12.8 ثانیه به سرعت 300 کیلومتر بر ساعت دسترسی پیدا کند. این زمان در مقایسه با خودروی سوپراسپرت مک‌لارن P1 نزدیک به 2.7 ثانیه کمتر است. مک‌لارن در رابطه با موتور بنزینی و موتور برقی مورد استفاده در این خودرو اطلاعات دقیقی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداده است.

image

با وجود عدم اعلام اطلاعات در رابطه با موتورهای مورد استفاده در این خودرو، به احتمال زیاد شاهد حضور موتور 8 سیلندر مک‌لارن سنا در این هایپرکار جدید هستیم. این موتور حجمی برابر با 4.0 لیتر دارد و به همراه توربوشارژر دوقلو قادر به تولید 789 اسب بخار (588 کیلووات) قدرت است. انتظار می‌رود موتور برقی مورد استفاده در این خودرو نمونه بهینه‌سازی شده موتور برقی خودروی مک‌لارن P1 باشد. این خودرو از لاستیک‌های پیرلی P-Zero بهره می‌برد که چسبندگی این خودرو به زمین را تضمین می‌کند.

image

مک‌لارن در جدیدترین هایپرکار خود سنت دیرینه‌اش را حفظ کرده است. در این خودرو مانند مک‌لارن F1، صندلی راننده در وسط قرار گرفته است. در پشت راننده و در سمت راست و چپ آن شاهد حضور دو صندلی برای سرنشینان هستیم. کابین این خودرو به خوبی قیمت بسیار بالای آن را به نمایش می‌گذارد. این هایپرکار به فرمان سه پره مجهز شده و درون کابین چندین صفحه نمایش لمسی خودنمایی می‌کند. مک‌لارن دکمه‌های مربوط به کنترل پنجره‌ها و همچنین قطعات فعال آیرودینامیک را درون پنلی در بالای سر راننده قرار داده است.

image

شرکت مک‌لارن جدیدترین هایپرکار خود را به پنجره‌های الکتروکرومیک مجهز کرده است. این شیشه‌ها که از آن‌ها به عنوان شیشه هوشمند نیز یاد می‌شود، می‌تواند میزان ورود نور به کابین را تنظیم کند. مک لارن اسپیدتیل یک هایپرکار کامل محسوب می‌شود. این خودرو قدرت بالا و عملکرد بی‌نظیری دارد و طراحی آن در مقایسه با هایپرکاری کنونی بسیار متفاوت است به گونه‌ای که می‌توان آن را خودرویی از آینده دانست. مک‌لارن اعلام کرده تنها 106 نمونه از هایپرکار Speedtail را تولید می‌کند. خریداران خوش شانس از اوایل سال 2020 خودروی تولید شده خود را تحویل می‌گیرند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)