خانهاخبار
خبرهای تازه از سری Galaxy S10 و پرچمدار منعطف Galaxy F سامسونگ

خبرهای تازه از سری Galaxy S10 و پرچمدار منعطف Galaxy F سامسونگ

خبرگزاری بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه اطلاعات تازه‌ای را درباره پرچمداران گلکسی اس 10 و پرچمدار منعطف آینده سامسونگ منتشر کرده است. این خبرگزاری ادعا می‌کند گلکسی اس 10 دوربین سه گانه اصلی با دوربین سلفی زیر پنل نمایش دارد و فاقد سیستم تشخیص چهره سه بعدی است. براساس این گزارش همچنین ممکن است معرفی پرچمدار منعطف این سازنده تا سه ماهه دوم سال 2019 به تأخیر بیفتد.
۱۳۹۷/۸/۵

ماه‌هاست که شاهد انتشار شایعه‌های مختلفی منتسب به پرچمداران سری گلکسی اس 10 سامسونگ هستیم اما هنوز هم تفکیک خبرهای موثق از سایر گزارش‌ها دشوار به نظر می‌رسد.

از طرفی خبرگزاری معتبر و نام آشنای بلومبرگ گزارش تازه‌ای درباره این گوشی سطح بالا منتشر کرده است که می‌توانیم تصور کنیم صحت آن باید بیش از سایر خبرها باشد. این خبرگزاری به نقل از یک منبع مطلع به اطلاعات جالب توجهی پرداخته است. البته صحت این خبرها هم ممکن است به طور کامل مورد تأیید نباشد چراکه سازندگان می‌توانند در آخرین لحظات تکمیل طراحی‌هایشان هم تغییراتی را در آن‌ها اعمال کنند.

image

با وجود همه این احتمال‌ها حالا دیگر تقریبا مطمئن هستیم که سامسونگ قصد دارد گلکسی اس 10 خود را سال آینده در حداقل سه مدل متفاوت معرفی کند. همان‌طور که می‌دانید، گلکسی اس 10 درواقع نسخه مخصوص تولد ده سالگی این سری است و انتظار می‌رود سامسونگ برای آن سنگ تمام بگذارد. ممکن است احتمال معرفی گلکسی اس 10 سه گانه شما را کمی به یاد آیفون 10 آر و دو مدل سطح بالای دیگر بیندازد، چراکه سامسونگ هم ظاهرا تصمیم گرفته است یکی از این سه مدل را به قیمت بسیار مناسبی عرضه کند. این گوشی ارزان قیمت همچنین برخلاف دو مدل سطح بالای دیگر پنل نمایش تخت دارد در حالی که سایر مدل‌ها به پنل نمایش خمیده مجهز می‌شوند. علاوه بر این گفته می‌شود که گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس از تکنولوژی پیشرفته حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره می‌برند اما مدل سطح پایین‌تر فاقد آن است.

به نظر می‌رسد که سامسونگ سرانجام پس از مدت‌ها تلاش موفق شده است این حسگر پیشرفته بیومتریک را درون پنل نمایش نسل تازه گلکسی اس تعبیه کند اما همچنان از طراحی سیستم تشخیص چهره سه بعدی مشابه آنچه در پرچمداران اپل تعبیه شده، خبری نیست.

image

همچنین گفته می‌شود که دوربین سلفی تکی در گلکسی اس 10 زیر پنل نمایش آن قرار می‌گیرد و دوربین اصلی با لنزهای سه گانه هم در پنل پشتی آن تعبیه می‌شود. متاسفانه پیش بینی می‌شود که سامسونگ جک هدفون 3.5 میلی متری را از طراحی بدنه این گوشی‌ها حذف کند. گوشه‌های پنل نمایش هم همان‌طور که انتظار می‌رود خمیده طراحی می‌شوند و حاشیه قسمت بالای صفحه نمایش تا حد امکان باریک در نظر گرفته می‌شود.

در گزارش‌های قبلی اشاره کردیم که حداقل یکی از مدل‌های گلکسی اس 10 از شبکه ارتباطی پرسرعت 5G پشتیبانی می‌کند. این گوشی احتمالا منحصر به کشور خاصی نخواهد بود چراکه ظاهرا سامسونگ در حال رایزنی با اپراتورهای مختلف در کشورهای گوناگون است و رویایی بزرگ برای گسترش استفاده از این امکان در سر می‌پروراند.

به نظر می‌رسد که طراحی گوشی پر سر و صدای هوشمند این غول تکنولوژِ با صفحه نمایش منعطف هنوز نهایی نشده است و به همین خاطر ماه آینده در خلال برگزاری کنفرانس توسعه دهندگان سامسونگ دیگر شاهد نمایش آزمایشی پروتوتایپ آن نخواهیم بود.

به جای نمایش پروتوتایپ این گوشی ممکن است دی جی کو و تیم مهندسان طراح Galaxy F تصویر مفهومی با جزئیات کامل آن را به همراه مشخصات و رابط کاربری برای حاضرین به نمایش بگذارند.

همچنان شاهد انتشار شایعه‌هایی مبنی بر احتمال معرفی دو مدل گوشی منعطف توسط سامسونگ هستیم که گفته می‌شود یکی از آن‌ها کشیده‌تر طراحی شده و در حالت افقی طول بیشتری دارد، در حالی که مدل دیگر در حالت باز به صورت عمودی بزرگ‌تر دیده می‌شود. این گوشی‌ها احتمالا کمی بیش از 200 گرم وزن دارند و ظاهرا هیچکدام به حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش مجهز نمی‌شوند. علاوه بر این همچنین ممکن است که سامسونگ مجبور شود باتری آن‌ها را هم کوچکتر طراحی کند تا ضخامت باریک بدنه‌شان حفظ شود.

نکته جالب توجه دیگر احتمال توسعه نسخه اختصاصی از سیستم عامل اندروید برای این گوشی‌های هوشمند تاشو با همکاری گوگل و سامسونگ است. همین موضوع می‌تواند به خوبی تأخیر در معرفی رسمی Galaxy F را تا سه ماهه دوم سال 2019 توجیه کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۶
سلام آقا بابک‌. لطف‌ داری عزیزم.
تمام تلاشم اینه شااااااید لبخندی روی لب کسی بنشانم.
ممنونم ازت?

Babak

۱۳۹۷/۸/۵
آقای ذوالفقاری عزییییییز،
خیر مقدم بابت فعالیت مجددتون با کامنتهای طنزگونه ، برّنده و بعضا جنجالیتون.
من که از نظرات شما لذت می برم.
موفق باشین

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۸/۵
باید ببینیم ایوان‌بلس چی میگه?‍♂️
از قدیم گفتن حرفِ راستو یا از بچه بِشنو یا از ایوان‌بلس