خانهاخبار
تماشا کنید: طراحی مفهومی منتسب به Xperia XA3 و XA3 Ultra سونی

تماشا کنید: طراحی مفهومی منتسب به Xperia XA3 و XA3 Ultra سونی

Xperia XA3 و XA3 Ultra میان رده‌های آینده سونی هستند که احتمالا ژانویه سال آینده معرفی می‌شوند. این گوشی‌ها با طراحی بدون حاشیه و دوربین دوگانه پیشرفته در تصاویر و ویدیوی مفهومی مبتنی بر شایعه‌ها به نمایش گذاشته شده‌اند.
۱۳۹۷/۸/۵

کمپانی سونی به سختی در تلاش است تا مدل‌های تازه‌ای را برای سری میان رده‌های Xperia XA خود توسعه دهد. مدت کمی تا تاریخ احتمالی رونمایی این محصولات در اوایل سال 2019 باقی مانده و در عین حال تصاویر مفهومی و رندری متعددی منتسب به نسل تازه گوشی‌های هوشمند میان رده این سازنده منتشر شده است.

این گوشی‌ها نسل تازه میان رده‌های Xperia XA2 که در کنفرانس بین المللی CES امسال معرفی شدند هستند و قرار است با حاشیه‌های باریک، دوربین اصلی با لنزهای دوگانه در پنل پشتی و همچنین به همراه پورت جک هدفون 3.5 میلی متری معرفی شوند.

ویدیوی مفهومی منتسب به گوشی‌های Xperia XA3 و Xperia XA3 Ultra توسط کانال یوتیوبی Concept Creator و براساس شایعه‌های منتشر شده طراحی شده است. براساس رندرهای پیش رو بهره گرفتن میان رده‌های تازه سونی از نسبت نمایش مدرن 18:9 یکی از چشمگیرترین تغییرات اعمال شده در طراحی آن‌ها خواهد بود.

image

استفاده از نسبت تصویر 18:9 سونی را قادر می‌سازد تا پنل نمایش 1080 اچ دی این محصولات هوشمند را تا لبه‌های کناری آن‌ها بکشاند و حاشیه‌های تقریبا ضخیم موجود در نیل قبلی را حذف کند.

این طراحی البته پیش‌تر هم توسط سونی به اجرا درآمده است و در Xperia XZ2 و XZ3 شاهد آن بوده‌ایم. تفاوت چشمگیر اینجاست که سری Xperia XA میان رده هستند و سونی تصمیم گرفته است گوشی‌های غیر پرچمدار خود را هم به ترندهای طراحی روز مجهز کند.

image

اگر به پنل پشتی Xperia XA3 و XA3 Ultra نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که سونی علاوه بر تغییرات ظاهری همچنین قصد دارد که میان رده‌های خود را حالا به دوربین اصلی با لنزهای دوگانه هم مجهز کند. لنزهای این دوربین ظاهرا به صورت افقی و مانند LG V30 چینش شده‌اند و در طراحی آن‌ها از چینش عمودی مانند آیفون 10 اس اپل الهام گرفته نشده است.

هنوز مشخصات کامل این گوشی‌ها در دسترس قرار نگرفته است اما انتظار می‌رود که دوربین اصلی آن‌ها پیشرفته توسعه یابد؛ چراکه Xperia XA2 با لنز اصلی باکیفیت 23 مگا پیکسلی معرفی شد و پیش بینی می‌شود که لنز استاندارد در سیستم دوگانه Xperia XA3 و XA3 Ultra هم حداقل 23 مگا پیکسلی باشد. مانند سایر دوربین‌های دوگانه که سونی قبلا طراحی کرده است، انتظار می‌رود که میان رده‌های تازه آن هم قادر به اعمال بوکه افکت و تار کردن پس زمینه منظره‌ها باشند.

تازه‌ترین میان رده‌های Xperia XA سونی قرار است در حد و اندازه میان رده‌ قابل توجه کمپانی‌ سامسونگ که البته از دوربین اصلی 4 گانه بهره می‌برد، ظاهر شوند. گوشی میان رده و سطح بالای Galaxy A9 سامسونگ که اخیرا با سیستم دوربین اصلی 4 گانه معرفی شده نه تنها قادر است تصاویر بوکه افکت ثبت کند بلکه از بزرگنمایی اپتیکال دو برابر و ثبت تصاویر با زاویه بسیار باز هم پشتیبانی می‌کند.

در تصاویر منتسب به Xperia XA3 و XA3 Ultra همچنین شاهد تعبیه جک هدفون 3.5 میلی متری در لبه بالای بدنه و حسگر فیزیکی اثرانگشت در کناره آن هستیم.

شایعه شده است که هر دو گوشی مذکور از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 660 قدرت می‌گیرند و کانفیگ سطح پاییت‌ترین نسخه‌شان هم احتمالا 6 گیگابایت رم به همراه 64 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا خواهد بود.

انتظار می‌رود که گوشی‌های مذکور در خلال برگزاری کنفرانس CES 2019 و در ماه ژانویه معرفی شوند. پیش بینی می‌شود در ماه‌های آینده شاهد انتشار جزئیات بیشتری درباره Xperia XA3 و XA3 Ultra باشیم.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)