خانهاخبار
شرکت تسلا پس از سال‌ها به سوددهی رسید!

شرکت تسلا پس از سال‌ها به سوددهی رسید!

شرکت خودروسازی تسلا به تازگی گزارش مالی سه ماهه سوم سال جاری میلادی خود را منتشر کرده است. این کمپانی در این بازه به سوددهی رسیده است.
۱۳۹۷/۸/۴

تسلا در سال‌های اخیر فشارهای زیادی را تجربه کرده و با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم کرده است. این کمپانی در زمینه تولید خودروی تسلا مدل 3 با مشکلات فراوانی روبه‌رو بود. علاوه بر این موضوع، ایلان ماسک به علت استعمال مواد نامناسب در یک برنامه، از مدیر عاملی این کمپانی کنار گذاشته شد. با وجود این موانع و همچنین ضررهای هنگفت این شرکت در سال‌های مالی گذشته، ایلان ماسک به وعده خود عمل کرد و شرکت تسلا را در سال جاری میلادی به سوددهی رساند. انتظار می‌رود این کمپانی این روند را در سال‌های آینده نیز حفظ کند و درآمد خود را افزایش دهد.

در گزارش مالی تسلا که دیروز منتشر شد، این کمپانی در سه ماهه سوم 2018 موفق به کسب سود 311.5 میلیون دلاری شده است. درآمد این شرکت در این بازه زمانی برابر با 3 میلیارد دلار بوده که در مقایسه با درآمد 731 میلیون دلاری سه ماهه قبلی، افزایش چشمگیری داشته است. ایلان ماسک با رساندن این برند به سوددهی، اقدام بسیار بزرگی را انجام داده است. شرکت تسلا در 15 سال فعالیت خود در بازار، تنها در دو بازه زمانی به سوددهی رسیده که آخرین آن مربوط به سال 2016 است. انتشار گزارش مالی تسلا باعث افزایش 10 درصدی ارزش سهام آن در بازار بورس شده است.

image

ایلان ماسک با انتشار این گزارش مالی، نامه‌ای را برای سرمایه‌گذاران شرکت تسلا ارسال کرده است. متن نامه به شرح زیر است:

سه ماهه سوم 2018 یک بازه زمانی تاریخی برای شرکت تسلا محسوب می‌شود. خودروی تسلا مدل 3 توانسته افراد زیادی را جذب خود کند و رانندگان برندهای گران‌قیمت و همچنین نه چندان گران را ترغیب به خرید خود کند. تسلا 3 یکی از خودروهای مهم ما محسوب می‌شود که عملکرد بسیار مناسبی در بازار دارد.

ایلان ماسک در این نامه اعلام کرده شرکت تسلا در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی نیز روند سوددهی خود را حفظ می‌کند. به نظر می‌رسد تلاش‌های تسلا برای رفع مشکلات خط تولید تسلا مدل 3 توانسته وضعیت مالی این شرکت را بهبود دهد. در سه ماهه سوم 2018 شرکت تسلا موفق شده تعداد 83,500 خودروی برقی را به مشتریان خود تحویل دهد که در مقایسه با سه ماهه قبلی، رشدی بالاتر از 100 درصد داشته است. در این میان، تسلا موفق به فروش 56,065 خودروی تسلا مدل 3 شده که در مقایسه با 18,440 دستگاه سه ماه قبلی، رشد چشمگیری را تجربه کرده است.

image

تسلا هم‌ اکنون می‌تواند تمام سفارش‌ها در کشورهای اروپایی و همچنین چین را پاسخگو باشد. در حقیقت این شرکت به اندازه کافی سرمایه برای تولید تعداد بالای تسلا مدل 3 در اختیار دارد و با توجه به رفع مشکلات مربوط به خط تولید آن، می‌تواند تا قبل از پایان سال جاری میلادی تعداد بالایی خودرو برای مشتریان در اروپا و همچنین چین تولید کند.

علاوه بر رفع مشکلات خط تولید، مواردی دیگری نیز باعث سوددهی شرکت تسلا شده است. یکی از این موارد کاهش هزینه‌های مربوط به مواد خام بوده و دلیل دیگر نیز، کاهش ساعت کار کارگرها برای تولید هر دستگاه تسلا مدل 3 است. تسلا اعلام کرده برای تولید هر دستگاه تسلا مدل 3 در مقایسه با تسلا مدل S و مدل X، به زمان کمتری نیاز دارد. این کمپانی به دنبال معرفی یک نمونه مخصوص از تسلا مدل 3 در اوایل سال آینده میلادی است. برد این خودرو به 354 کیلومتر می‌رسد و رانندگان برای خرید آن باید 35 هزار دلار در حساب بانکی خود پول داشته باشند. انتظار می‌رود با تولید این دستگاه، سود تسلا افزایش پیدا کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)