خانهاخبار
شیائومی Mi Mix 3 رسما معرفی شد

شیائومی Mi Mix 3 رسما معرفی شد

شیائومی بالاخره از تلفن هوشمند جدید خود با طراحی بدون حاشیه و مکانیزم کشویی به نام Mi Mix 3 رونمایی کرد.
۱۳۹۷/۸/۳

پس از مدت‌ها شایعه و بحث و گمان درباره تلفن هوشمند جدید شیائومی با نمایشگر بدون حاشیه و طراحی خاص،‌ این شرکت محبوب چینی بالاخره از Mi Mix 3 رونمایی کرد. این محصول در واقع نسخه جدید تلفن هوشمند Mi Mix 2S است و برخلاف تمام نسل‌های قبلی خود شاهد تغییراتی عظیم دربخش طراحی و شکل و شمایل کلی دستگاه است و بخش عمده‌ای از این تغییرات، مربوط به مکانیزم کشویی بالای دستگاه است. برای آشنایی بیشتر با این تلفن هوشمند در ادامه با ما همراه شوید.

image

ابتدا با نمایشگر شروع می‌کنیم. Mi Mix از اولین تلفن‌های هوشمند دنیا بود که از نمایشگری با حاشیه فوق العاده کم برخوردار بود و تنها حاشیه‌ای باریک در پایین نمایشگر وجود داشت. شیائومی در Mi Mix 3 حالا پا پیش گذاشته و یک نمایشگر ۶.۴ اینچی از نوع امولد و با رزولوشن FHD+ را در این محصول بکار برده است. شیائومی ادعا می‌کند که ۹۳.۴ درصد از کل فضای جلوی دستگاه را نمایشگر تشکیل می‌دهد که در نوع خود فوق العاده است.

طبیعتا یکی از واضح ترین تغییرات Mi Mix 3، مکانیزم کشویی آن است و در آن دو دوربین سلفی ۲۴ و ۲ مگاپیکسلی قرار گرفته است. بنابر گفته این شرکت چینی، سنسور بکار رفته در دوربین جلوی دستگاه، از نوع IMX576 ساخت سونی است که عملکردی فوق العاده در شرایط نوری ضعیف دارد. در قسمت پشتی، شیائومی دو دوربین ۱۲ مگاپیکسلی را برای Mi Max 3 تدارک دیده است؛ یک دوربین با سنسور IMX363 سونی و گشودگی لنز f/1.8 و دیگری یک لنز تله فوتو با گشودگی f/2.4 که برای ثبت تصاویر پرتره و یا زوم کردن روی سوژه استفاده می‌شود. همانند حالت عکاسی در شب هواوی، شیائومی نیز حالت عکاسی جدیدی در شب را معرفی کرده با گرفتن چند عکس با نوردهی بالا و ادغام آن‌ها، تصویری روشن را در شرایط نوری ضعیف ثبت می‌کند. درضمن فراموش نکنیم که Mi Mix 3 قابلیت ثبت ویدیوهای اسلوموشن با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه را دارد.

image

درون دستگاه، شیائومی از پردازنده اسنپدراگون ۸۴۵ استفاده کرده که به نوعی استاندارد تلفن‌های هوشمند سال ۲۰۱۸ محسوب می‌شود. البته چیزی که در پرچمداران دیگر مشاهده نمی‌شود، عرضه در ۳ مدل مختلف با حافظه رم ۶، ۸ و ۱۰ گیگابایتی است! حافظه داخلی دستگاه نیز ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت اعلام شده و متاسفانه امکان ارتقای آن از طریق کارت حافظه جانبی وجود ندارد. جک ۳.۵ میلی هدفون نیز از این دستگاه حذف شده است، اما در عوض می‌توانید از داشتن قابلیت شارژ بیسیم سریع و شارژ عادی سریع با پورت USB-C لذت ببرید. نکته قابل توجه درباره Mi Mix 3 آن است که نسخه‌ای ویژه از این محصول در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ با پشتیبانی از شبکه 5G عرضه خواهد شد. Mi Mix 3 با رابط کاربری MIUI 10 و دکمه‌ای فیزیکی برای دستیار صوتی هوشمند جدید شیائومی عرضه می‌شود. 

image

Mi Mix 3 در سه رنگ سبز، آبی و مشکی و با قیمت‌های ۴۷۴ دلار برای ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه،‌ ۵۱۵ دلار برای ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۵۷۵ دلار برای ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه عرضه خواهد شد. مدل ویژه‌ این دستگاه با نام Forbidden City در رنگ آبی و با ۱۰ گیگابایت حافظه رم نیز ۷۲۰ دلار قیمت خواهد داشت. تمامی مدل‌ها دارای آداپتور شارژ سریع ۱۰ واتی درون جعبه خواهند بود. نظر شما چیست؟ شما درباره Mi Mix 3 چه فکر می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

شایان

۱۳۹۷/۸/۳
هیچی پول نداریم

amomohsen

۱۳۹۷/۸/۳
خدایا میشه رویامو به واقعیت تبدیل بکنی تا یه دونه نسخه Forbidden City رو داشته باشم

کاظمی

۱۳۹۷/۸/۳
عالیه بنظرم
ولی چه فایده که تو این سرزمین بیاد خدا تومن قیمت میخوره...