خانهاخبار
وان پلاس در سال 2019 گوشی هوشمند 5G عرضه می‌کند

وان پلاس در سال 2019 گوشی هوشمند 5G عرضه می‌کند

وان پلاس یکی از موفق‌ترین تولیدگان گوشی‌های هوشمند در چین به شمار می‌رود و قصد در سال 2019 اسمارتفونی را عرضه نماید که از اتصالات 5G پشتیبانی می‌کند.
۱۳۹۷/۸/۳

هم‌اکنون کنفرانسی مختص به شبکه‌های 4G و 5G در شهر هنگ کنگ در حال برگزاری است و بسیاری از سازندگان این فرصت را غنیمت شمرده‌اند تا برنامه‌های نوآورانه خود در حوزه گوشی‌های هوشمند را اعلام نمایند. یکی از بنیانگذارن شرکت وان پلاس به نام کارل پی، گفته است که وان پلاس جزء اولین شرکت‌هایی خواهد بود که قابلیت 5G را برای پرچمدار آتی خود فعال می‌کند. به احتمال فراوان نام این گوشی پرچمدار جدید OnePlus 7 خواهد بود.

image

کریستیانو آمون، مدیرعامل شرکت کوالکام، اعلام کرد که در سال آینده حداقل دو گوشی پرچمدار به قابلیت 5G مجهز خواهند شد. کریستیانو آمون زمانی این موضوع را بیان کرد که کارل پی بر روی صحنه به او محلق شد و کارل پی در ادامه سخنان او، گفت که وان‌ پلاس در نیمه اول سال 2019 پرچمدار خود را عرضه خواهد کرد. این گوشی به مودم Snapdragon X50 مجهز می‌شود که آنتن QTM052 آن از ماژول کوچک‌تری بهره می‌برد. شرکت کوالکام از مودم Snapdragon X50 در طی این کنفراس رونمایی کرد.

علاوه بر وان پلاس، دیگر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند از برنامه‌های کوالکام برای دستیبانی به فناوری 5G و توسعه آن حمایت کرده‌اند. شرکت‌های ایسوز، موتورولا، الجی، اوپو، سونی، ویو، شیائومی و HMD Global قرار است گوشی‌های خود را به مودم X50 5G NR تجهیز کنند.

image

البته اگر توجه کنید، هیچ نشانی از شرکت‌های هواوی و سامسونگ در این مراسم دیده نمی‌شود زیرا این دو شرکت برنامه‌های مخصوص به خود را برای این فناوری دارند و خطوط تولیدی‌شان موظف هستند تا راهکارهایی را برای دستیابی به فناوری 5G ارائه کنند. شرکت اپل کماکان چیزی را اعلام نکرده است و به علت روابط پیچیده‌ی این شرکت با کوالکام، همکاری این دو در زمینه 5G هنوز مشخص نیست.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)