خانهاخبار
شیائومی Black Shark Helo معرفی شد؛ اولین گوشی هوشمند دنیا با 10 گیگابایت رم

شیائومی Black Shark Helo معرفی شد؛ اولین گوشی هوشمند دنیا با 10 گیگابایت رم

شیائومی از اولین گوشی هوشمند دنیا با 10 گیگابایت رم پرده برداشت. این گوشی Black Shark Helo نام دارد و مبتنی بر قابلیت گیمینگ توسعه یافته است. Black Shark Helo از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و از صفحه نمایش AMOLED به همراه دوربین اصلی دوگانه بهره می‌برد.
۱۳۹۷/۸/۳

همان‌طور که انتظار می‌رفت، شیائومی روز گذشته نسل تازه گوشی‌های گیمینگ خود را به نام Black Shark Helo به عنوان جانشین Black Shark معرفی کرد. این گوشی تازه هم مانند مدل قبلی آمده است تا با ارائه مشخصات فنی سطح بالا در کنار قیمت رقابتی و مناسب کاربران را شگفت زده کند.

تفاوت اصلی میان دو نسل مختلف گوشی‌های گیمینگ شیائومی در صفحه نمایش آن‌هاست. Black Shark Helo این بار به جای پنل نمایش LCD به صفحه نمایش AMOLED مجهز شده اما همچنان ابعاد 6.01 اینچی آن با وضوح تصویر فول اچ دی پلاس 1080 در 2160 بدون بریدگی حاشیه حفظ شده است. نرخ رفرش همچنان 60 هرتز است و اگر به دنبال تجربه روان‌تر و سطح بالایی هستید، احتمالا باید منتظر عرضه گوشی گیمینگ سطح بالای ASUS ROG بمانید. ASUS ROG و Razer Phone 2 دیگر گوشی‌های تازه و سطح بالای گیمینگ هستند که اخیرا معرفی شده‌اند و البته قیمت بالاتری هم دارند.

image

 

این گوشی گیمینگ از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد و 6 / 8 گیگابایت رم به همراه حافظه داخلی پیش فرض و ثابت 128 گیگابایت دارد. البته نسخه سومی هم از این گوشی معرفی شده است که 10 گیگابایت رم دارد و حافظه داخلی آن 256 گیگابایت است. شیائومی هنوز درباره پشتیبانی این نسخه‌ها از کارت حافظه جانبی microSD جزئیاتی منتشر نکرده است اما حدس می‌زنیم همگی از این امکان رایج پشتیبانی کنند.

براساس اطلاعات مندرج در فهرست اطلاعات، مشخصات دوربین اصلی هم چندان شگفت انگیز نیست. Black Shark Helo از دوربین اصلی دوگانه با لنزهای 12 و 20 مگا پیکسلی بهره می‌برد که لنز 12 مگا پیکسلی آن دیافراگم 1.75 دارد و از تراکم پیکسلی 1.25 میکرون بهره می‌برد. دوربین سلفی گوشی مذکور هم یک لنز 20 مگا پیکسلی دارد که از دیافراگم 2.2 بهره می‌برد.

باتری بزرگ Black Shark Helo 4000 میلی آمپر ساعتی در نظر گرفته شده است و از تکنولوژی شارژ سریع نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند. هنوز اطلاعاتی درباره نرم افزار این گوشی منتشر نشده است اما حدس می‌زنیم شیائومی محصول هوشمند تازه خود را با سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو به همراه پوسته اختصاصی MIUI 10 روانه بازار کند.

 

اما تجربه گیمینگ در این گوشی تازه چگونه است؟ شیائومی حالا Black Shark Helo را با لوازم جانبی بهتر و بیشتری نسبت به Black Shark معرفی کرده است و به همین خاطر انتظار می‌رود که این گوشی تجربه بهتری را به کاربران ارائه کند. نسخه‌های 6 و 8 گیگابایتی Black Shark Helo با استیک آنالوگ به بازار راه می‌یابند در حالی که نسخه سطح بالای 10 گیگابایتی آن با دو کنترلر برای هر دو طرف گوشی عرضه می‌شود. علاوه بر این موارد همچنین یک دکمه سخت افزاری وجود دارد که گوشی را در پرواز به حالت گیمینگ می‌برد.

اپلیکیشن Gamer Studio شما را قادر می‌سازد تا CPU، صفحه نمایش، شبکه ارتباطی و بسیاری از قابلیت‌های گوشی را دستکاری کنید. بدین ترتیب می‌توانید برای هرکدام از بازی‌های پروفایل‌ و وضعیت دلخواه و شخصی‌سازی شده‌ای را به وجود آورید. همچنین قادر خواهید بود این پروفایل‌ها را به کمک قابلیت Shark Code به اشتراک بگذارید.

این قابلیت‌های جالب هنوز به پایان نرسیده‌اند. Black Shark Helo بلندگوهای دوگانه استریو، لوگوی پنل پشتی و نوارهای کناره بدنه از نوع RGB LED، سیستم خنک کننده بخار و صفحه نمایش سازگار با HDR10 دارد. یک پردازنده اختصاصی موبایل از Pixelworks در این گوشی کمک می‌کند تا مانند گوشی نوکیا 7.1 محتوای SDR را به طور زنده و بی درنگ به HDR تبدیل کنید. جک هدفون 3.5 میلی متری متاسفانه از طراحی این گوشی تازه حذف شده است. اتخاذ این تصمیم مخصوصا در هنگام توسعه گوشی هوشمندی مبتنی بر قابلیت گیمینگ بسیار عجیب به نظر می‌رسد.

نسخه 6 گیگابایتی Black Shark Helo حدودا 3199 یوان معادل 460 دلار قیمت دارد و نسخه 8 گیگابایتی آن 3499 یوان معادل 505 دلار قیمت گذاری شده است. این گوشی قرار است از نوامبر ابتدا روانه بازار چین شود. هنوز اطلاعاتی درباره نسخه 10 گیگابایتی Black Shark Helo و تاریخ عرضه آن در دسترس نیست.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Rasool

۱۳۹۷/۸/۶
با اختلاف بهترین به صرفه ترین اسمارت فون برای گیمر ها

Soroosh

۱۳۹۷/۸/۳
عجب غولی

مهدی

۱۳۹۷/۸/۳
گوشی oppo find x که قبل تر معرفی شد رم ۱۰ گیگی داشت ها!!!!!