خانهاخبار
با پروژه استریم گوگل رایانه‌های ضعیف نیز می‌توانند بازی‌های محبوب را اجرا کنند!

با پروژه استریم گوگل رایانه‌های ضعیف نیز می‌توانند بازی‌های محبوب را اجرا کنند!

گوگل از Assassin's Creed Odyssey برای آزمایش سرویس استریم بازی‌های ویدیویی خود که به طور مستقیم امکان بازی کردن از طریق مرورگر کروم را فراهم می‌کند، استفاده خواهد کرد. این پروژه‌ی جدید Project Stream نام دارد و در حال حاضر رایگان است!
۱۳۹۷/۸/۳

Assassin's Creed Odyssey یکی از عناوین پرطرفدار سال جاری است و گوگل به زودی امکان تجربه‌ی رایگان این بازی را برای کاربران مرورگر کروم خود فراهم خواهد کرد. همان‌طور که اشاره شد، پروژه‌ی استریم به تازگی توسط گوگل معرفی شده و در آینده بازی‌های بیشتری را در بر می‌گیرد. اما تا زمانی که این سرویس در مرحله‌ی آزمایشی قرار دارد می‌توان به صورت رایگان از آن استفاده کرد که احتمالا تا نیمه‌ی ماه ژانویه به پایان خواهد رسید.

طبیعتا برای اجرای Assassin's Creed Odyssey به کنسول‌هایی مانند ایکس باکس وان و پلی استیشن ۴ یا رایانه‌ای قدرتمند نیاز خواهید داشت. اما گوگل تجربه‌ی تمامی مراحل این بازی را از طریق اینترنت و با استفاده از مرورگر خود برای شما فراهم می‌کند و می‌توانید حتی با استفاده از ماوس و صفحه کلید بازی کنید. بنابراین، می‌توانید فارغ از نگرانی بابت مشخصات سخت افزاری سیستم خود، تا هر زمان که بخواهید مشغول بازی شوید.

image

اما چرا گوگل این بازی را به عنوان اولین بازی برای تست سرویس استریم خود انتخاب کرده است؟ سری بازی‌های Assassin's Creed همیشه طرفداران زیادی داشته است و آخرین نسخه‌ی آن که منتخب پروژه‌ی استریم است در دوران یونان باستان و در زمان افسانه‌های هومری روایت می‌شود و شما به عنوان نقش اصلی که عنوان Assassin را دارید، با دسیسه‌هایی که در خشکی و دریا صورت می‌گیرد مبارزه می‌کنید.

این پروژه در حال حاضر تنها برای کاربران آمریکایی  در دسترس است و می‌توانند با ثبت نام در وب‌سایت این پروژه بازی را امتحان کنند. البته این سرویس محدودیت سنی هم دارد و کاربر باید بیش از ۱۷ سال سن داشته باشد. شرط دیگر سرعت اینترنت مناسب است، درست مانند یرویس‌های استریم فیلم. سرعت اینترنت مورد نیاز ۲۵ مگابیت بر ثانیه اعلام شده است و گوگل با امکان تست اتصال کاربر به اینترنت می‌تواند او را از فراهم بودن سرعت مورد نیاز مطلع کند. اما علاوه بر سرعت اینترنت، کنترلرهای شما نیز باید به اندازه‌ی کافی سریع باشند تا حرکات با آنچه در مرورگر به نمایش در می‌آید هماهنگ باشند.

image

بازی‌ با رزولوشن 1080p یا همان FullHD با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه استریم خواهد شد، بنابراین حجم اینترنت مصرفی آن زیاد خواهد بود. به غیر از محدودیت‌های اعلام شده که بعضی از آن‌ها مانند محل سکونت کاربر موقتی خواهند بود، می‌توانید با هر سخت افزاری از این سرویس استفاده کنید و کمپانی ارایه دهنده دقیقا به سخت افزار یا حتی سیستم عامل خاصی اشاره نکرده است و این امید وجود دارد که با استفاده از حساب کاربری گوگل و مرورگر کروم بتوان علاوه بر ویندوز ۱۰، روی رایانه‌های مجهز به ChromeOS و مک نیز بازی جدید Ubisoft را تجربه کرد.

البته باید اشاره کنیم که پروژه‌ی استریم گوگل اولین در نوع خود نیست. در حال حاضر انویدیا سرویس اختصاصی خود با نام GeForce Now را ارایه می‌کند، کمپانی Shadow نیز سرویس اختصاصی خود را دارد که از پردازش ابری استفاده می‌کند و مایکروسافت هم چند هفته پیش از پروژه‌ی جاه طلبانه‌ی خود به نام xCloud پرده برداشت که امکان استریم بازی روی کنسول ایکس باکس، رایانه‌های ویندوزی، تبلت‌ها و گوشی‌های تلفن همراه را فراهم می‌کند و در سال ۲۰۱۹ رسما ارایه خواهد شد. با در نظر گرفتن این موضوع که شرکت‌های بزرگ توجه خود را به سرویس‌های استریم معطوف کرده‌اند، می‌توان پیش بینی کرد تا چند سال آینده با کاهش سهم کنسول‌ها از حوزه‌ی گیمینگ مواجه شویم!

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)