خانهاخبار
نوکیا 7.1 پلاس فعلا عرضه نخواهد شد؛ منتظر نوکیا 8.1 باشید

نوکیا 7.1 پلاس فعلا عرضه نخواهد شد؛ منتظر نوکیا 8.1 باشید

گزارش جدید حاکی از آن است که شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال سری گوشی‌های نوکیا 8 را به محصولاتی میان‌رده مبدل می‌کند و پرچمداران آینده خود را از سری «نوکیا 9» ارائه خواهد داد. همچنین گوشی نوکیا X7 که قرار بود با نام نوکیا 7.1 پلاس در خارج از چین عرضه شود، با نام Nokia 8.1 راهی بازار خواهد شد.
۱۳۹۷/۸/۱

شرکت HMD Global مدتی پیش از گوشی جدید خود با نام Nokia X7 رونمایی کرد؛ این مدل که برای بازار چین معرفی شده است، با نام تجاری کاملا متفاوتی در خارج از این کشور به فروش خواهد رسید. در حالی‌که HMD Global معمولا پسوند «پلاس» را برای گوشی‌های سری X درنظر می‌گیرد و با توجه به این روند انتظار داشتیم که نوکیا X7 با نام تجاری Nokia 7.1 Plus به بازار عرضه شود، به‌تازگی اعلام شده است که میان‌رده جدید فنلاندی‌ها با نام تجاری Nokia 8.1 به فروش خواهد رسید. لازم به‌ذکر است که HMD Global گوشی نوکیا X6 را با نام تجاری نوکیا 6.1 پلاس به صورت جهانی عرضه کرده است و نوکیا X5 نیز با نام تجاری نوکیا 5.1 پلاس در خارج از بازار چین به فروش می‌رسد. 

ظاهرا سرپرست بخش محصولات HMD Global تصمیم گرفته است تا نام تجاری گوشی جدید این شرکت برای عرضه در خارج از بازار چین تغییر پیدا نماید. با توجه به اینکه Nokia X7 یا نوکیا 8.1 یک گوشی میان‌رده است، دیگر نباید انتظار داشت که گوشی پرچمداری از سری «نوکیا 8» عرضه شود؛ فنلاندی‌ها احتمالا گوشی‌های میان‌رده و قدرت‌مند خود را که در دسته پرچمداران این شرکت جای نمی‌گیرند، از سری نوکیا 8 عرضه خواهند کرد. به همین جهت، عرضه پرچمدار آینده HMD Global با نام تجاری Nokia 9 PureView چندان دور از ذهن نخواهد بود. لازم به‌ذکر است که اچ‌ام‌دی گلوبال تاکنون دو گوشی پرچمدار از سری «نوکیا 8» ارائه داده؛ نوکیا 8 و نوکیا 8 سیروکو.

image

هنوز نمی‌دانیم که گوشی جدید Nokia X7 یا نوکیا 8.1 چه زمانی در خارج از بازار چین عرضه خواهد شد اما بعید نیست که شرکت سازنده از این مدل رده‌بالا در اواخر ماه نوامبر یا اوایل دسامبر رونمایی کند. با توجه به تعطیلات سال نوی میلادی، فنلاندی‌ها فرصت کافی برای فروش گوشی جدید خود با نام تجاری نوکیا 8.1 در اختیار خواهند داشت. همچنین در صورتی‌که اچ‌ام‌دی گلوبال بخواهد جانشین نوکیا 7 پلاس را به بازار عرضه نماید، احتمالا از این گوشی تا ماه فوریه 2019 رونمایی نخواهد کرد؛ مدل مذکور احتمالا به تراشه اسنپدراگون 670 کوالکام مجهز خواهد شد.

گوشی نوکیا X7 یا نوکیا 8.1 به تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام مجهز شده است و صفحه‌نمایش 6.2 اینچی با رزولوشن FHD+ دارد؛ در بالای نمایشگر این مدل بریدگی اعمال شده که محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مکالمه است. همچنین خبری از حذف کامل حاشیه‌ی پایین نمایشگر نیست و حاشیه‌ی نسبتا نازک در پایین نمایشگر دیده می‌شود که لوگوی نوکیا را جای داده است. Nokia X7 به دوربین دوگانه 12 مگاپیکسلی مجهز شده است و فوکوس خودکار Dual Pixel ارائه می‌دهد. برای عکاسی سلفی نیز کاربران می‌توانند روی دوربین 20 مگاپیکسلی در جلوی گوشی حساب باز کنند. Nokia X7 به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کند. در چین، ارزان‌قیمت‌ترین نسخه از گوشی Nokia X7 با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی با قیمت 245 دلار به فروش می‌رسد و بهترین نسخه با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی نزدیک به 360 دلار قیمت دارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

نوکیا ۷

۱۳۹۷/۸/۱
ظاهرا نوکیا در بن بست نوکیا ۷ مثل خ... تو گل مونده
آخه این چه وضعیه.
نوکیا ۷
نوکیا ۷ پلاس
نوکیا ۷ ایکس
نوکیا ۷.۱
نوکیا ۷.۱ پلاس
نوکیا .....
یکی پیدا بشه بزرگواری کنه این بنده خداها رو از بن بست ۷ ببره بیرون.

سید مهدی

۱۳۹۷/۸/۱
اون اخلاق خساست نوکیایی تو وجود بازماندگان و جانشینان نوکیا هم حلول کرده! زورشون میاد یه پرچمدار یا یه گوشی با سخت افزار روز بیرون بدن. یه ساله از نوکیا 8 گذشته هنوز تو میان رده باقی موندن. لابد قسم خوردن که اون ته مونده اعتبار نوکیا رو هم بر باد بدن!
بابا اینهمه سال عقب موندگی رو باید با سرعت بیشتری جبران کنید. نه اینکه هر روز یه مدل میانرده ضعیف که مشخصاتش با قبلیا فرقی نداره با اسم جدید بذارین تو ویترین! سامسونگ میانرده میزنه از پرچمدار شش ماه پیش قدرتمندتر. این هنوز مونده که میانرده هاشو تو سری 7 بده بیرون یا 8!