خانهاخبار
جمع‌بندی شایعه‌ها درباره پرچمدار می میکس 3 شیائومی

جمع‌بندی شایعه‌ها درباره پرچمدار می میکس 3 شیائومی

شیائومی در روزهای آینده تازه‌ترین پرچمدار خود را به نام Mi Mix 3 معرفی می‌کند. این گوشی طراحی جالبی دارد و از دوربین سلفی کشویی بهره می‌برد. در مطلب پیش رو همه شایعه‌ها و اخبار مهم را درباره پرچمدار مذکور مرور می‌کنیم.
۱۳۹۷/۸/۱

کمپانی شیائومی 25 اکتبر (3 آبان) از تازه‌ترین پرچمدار خود به نام Mi Mix 3 پرده برمی‌دارد. این سازنده چینی همچنین وعده داده است که پرچمدار تازه‌اش همه را شگفت زده کند و جالب توجه‌ترین گوشی سطح بالای شیائومی در مدت اخیر باشد. همان ‌طور که مطلع هستید، کمپانی سازنده در توسعه این گوشی از روش غیر معمول و تازه‌ای برای تعبیه حسگرهایی که پیش از این در پنل جلو قرار می‌گرفته‌اند کمک گرفته و آن‌ها را به شکل کشویی در بدنه طراحی کرده است.  Mi Mix 3 از نظر طراحی ظاهری تلاش سازنده چینی خود را به سطح تازه‌تری ارتقا داده است اما همچنان در همان فضای طراحی بدون حاشیه در سری محبوب Mi MIX قرار دارد.

image

شایعه‌ها، اخبار فاش شده رسمی و غیر رسمی و جزئیات مختلفی تا به حال درباره این گوشی سطح بالا منتشر شده است. در مطلب پیش رو قصد داریم به مهم‌ترین موارد در این زمینه اشاره و آن‌ها را با هم مرور کنیم.

طراحی ظاهری

گوشی پرچمدار Mi MIX را باید اولین گوشی هوشمند با طراحی بدون حاشیه دانست. معرفی این گوشی توانست طراحی بدون حاشیه را به ترندی محبوب و رایج در دنیای موبایل تبدیل کند و به خاطر همین گوشی است که امروزه شاهد هستیم سازندگان دائما تلاش می‌کنند حاشیه‌های غیرضروری را در محصولات تازه خود حذف کنند. در ماه‌های اخیر شاهد انتشار تصاویر زنده و همچنین ویدیوی زنده دیگری منتسب به گوشی Mi Mix 3 بودیم که طراحی ظاهری این پرچمدار تازه را به همراه اغلب جزئیات آن به نمایش می‌گذاشتند. این گوشی قرار است با طراحی دوربین به شکل کشویی معرفی شود و اما این طراحی پیش از این هم به کار گرفته شده است. کمپانی چینی OPPO گوشی Find X خود را با طراحی مشابه اسلاید کشویی در Mi Mix 3 روانه بازار کرده است.

طراحی کشویی در بدنه Mi Mix 3 ما را به یاد سال‌های دور و گوشی‌های کشویی می‌اندازد چراکه این بخش را در پرچمدار تازه شیائومی هم مانند گذشته‌ها باید با دست به بیرون برانید. ویدیوی زنده بسیار کوتاهیی که منتسب به Mi Mix 3 منتشر شده بود هم دقیقا با تمرکز بر همین موضوع ضبط شده بود و کاربر در آن صفحه نمایش گوشی را به پایین و یا بالا می‌راند تا اسلاید دوربین سلفی ظاهر شود و یا دوباره به موقعیت اولیه خود بازگردد. داناوان سانگ، سخنگوی شیائومی، چندی پیش در حساب شخصی توییتر خود اعلام کرد که پرچمدار مذکور با صفحه نمایش نسل تازه بدون حاشیه به همراه قطعه کشویی معرفی می‌شود. تنها چند روز دیگر تا رونمایی رسمی از Mi Mix 3 باقی مانده اما شیائومی در توییتی تصویر و مشخصات دوربین جلوی آن را تأیید کرد.

image

دوربین کشویی در Mi Mix 3 با آنچه پیش‌تر در نسل‌های قبلی پرچمداران Mi Mix دیده بودیم کاملا متفاوت است، چراکه این گوشی‌ها اغلب از حاشیه نواری پایین صفحه برخوردار بودند و دوربین سلفی هم در گوشه این حاشیه تعبیه شده بود در حالی که حالا شاهد حذف حاشیه نواری و طراحی دوربین سلفی به صورت کشویی در ضخامت بدنه هستیم. کاربران نسل‌های قدیمی اغلب مجبور بودند گوشی را بچرخانند تا بتوانند به خوبی سلفی بگیرند. تعبیه دوربین در گوشه بالا از نظر طراحی ظاهری تصمیم تقریبا درستی بود که شیائومی اتخاذ کرد اما تجربه کاربران در این گوشی‌ها اصلا رضایت بخش نبود و شیائومی چاره دیگری برای نسل سوم پرچمداران Mi Mix خود اندیشید. سانگ در توییت دیگری در تشریح طراحی Mi Mix 3 گفت که این گوشی با رویکرد پیشرفته‌تر و بهتری در طراحی ظاهری توسعه یافته است و بدون حاشیه ساخته می‌شود و همچنین برای عکاسی هم مناسب‌تر است. سخنگوی شیائومی علاوه بر این اذعان داشت که این سازنده چینی پیش از نهایی کردن طراحی کشویی به فکر توسعه دوربین پاپ آپ بوده است. پیش از این گوشی هوشمند Vivo Nex S با چنین طراحی جالب توجهی معرفی شده بود اما شیائومی در نهایت تصمیم گرفت Mi Mix 3 را به شکل دیگری توسعه دهد.

شایعه‌ها معتقدند که صفحه نمایش Mi Mix 3 از وضوح تصویر 2340 در 1080 با نسبت نمایش 19.5:9 پشتیبانی می‌کنند اما هنوز اطلاعات دقیقی درباره ابعاد پنل OLED این محصول هوشمند در دسترس نیست.

مشخصات فنی

شیائومی هرگز پرچمداران Mi Mix خود را با مشخصات فنی سطح پایین معرفی نکرده است و انتظار می‌رود که Mi Mix 3 هم همین روند را ادامه دهد. دوربین سلفی کشویی از دو لنز 24 مگا پیکسلی برخوردار است و فلش LED هم آن‌ها را همراهی می‌کند. هنوز اطلاعات دقیق درباره دوربین اصلی در پنل پشتی این گوشی در دسترس نیست اما با توجه به تازه‌ترین گزارش مرتبط می‌دانیم که قادر است ویدیوهای صحنه آهسته را با سرعت مناسبی ضبط کند. براساس توییت مرتبط با این خبر، Mi Mix 3 قادر است ویدیوهای اسلو موشن را با سرعت 960 فریم بر ثانیه ضبط کند. این قابلیت پیش از این در پرچمداران گلکسی اس9 سامسونگ و پی20 پرو هوآوی هم تعبیه شده بود.

از طرفی سایر ویژگی‌های Mi Mix 3 که درون آن تعبیه شده‌اند از طراحی ظاهری آن هم در برخی موارد جذاب‌تر هستند. این گوشی به قول سخنگوی شیائومی از امکان ارتباطی پرسرعت 5G پشتیبانی می‌کند و همچنین از 10 گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. هیچکدام از این دو مورد هنوز رسما در گوشی دیگری معرفی نشده است و بدین ترتیب Mi Mix 3 اولین گوشی هوشمند دنیا خواهد بود که به 10 گیگابایت رم مجهز می‌شود و از 5G هم برخوردار است.

شیائومی معمولا گوشی‌های هوشمند خود را در نسخه‌های مختلفی معرفی می‌کند و به همین خاطر انتظار می‌رود تنها یک نسخه از Mi Mix 3 از هر دو امکان 5G و 10 گیگابایت رم بهره ببرد. پیش بینی می‌شود سایر مدل‌ها حداکثر از شبکه ارتباطی 4G LTE پشتیبانی کنند و در کنار حافظه رم پایین‌تر به قیمت کمتری هم روانه بازار شوند. براساس اغلب شایعه‌ها گوشی Mi Mix 3 از پردازنده 8 هسته‌ای و 64 بیتی کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرد.

سانگ پیش از این هم تصویر زنده یک گوشی هوشمند را در کنار صفحه نمایش یک کامپیوتر که اطلاعات ارتباطی مرتبط به شبکه‌های آن را نشان می‌داد، منتشر کرده بود. اگر دقیق‌تر به صفحه نمایش این گوشی نگاه کنید، عبارت 5G را در نوار نوتیفیکیشن‌های بالای آن خواهید دید. از آنجا که شبکه ارتباطی 5G هنوز به صورت گسترده در دسترس قرار نگرفته است و گفته می‌شود که از سال 2019 رسما در اغلب کشورها راه‌اندازی می‌شود، مشاهده عبارت 5G روی صفحه نمایش نمی‌تواند مدرک معتبری مبتنی بر توانایی Mi Mix 3 برای ارائه سرعت این شبکه پیشرفته باشد. مودم داخلی گوشی Mate 20 Pro هوآوی با اتصال به شبکه سازگار 4G LTE قادر است اطلاعات را با نرخ 1.2 گیگابیت بر ثانیه منتقل کند و در حال حاضر پرسرعت‌ترین مودم و شبکه ارتباط به شمار می‌رود.

معرفی و عرضه

شیائومی 25 اکتبر (3 آبان) رویداد تازه‌ای را در پکن برگزار می‌کند و در خلال آن از پرچمدار Mi Mix 3 خود پرده برمی‌دارد اما هنوز مشخص نیست این گوشی سطح بالا در چه تاریخی عرضه خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۸/۲
کلا حافظه تکنولوژی شماها که کارتون همینه از بعضی از افراد عادیم کمتره معمولا وقتی صجبت از یه تکنولوژی میاد از برند ایجاد کننده اون تکنولوژی صحبت میکنن فیلمبرداری سوپر اسلو موشن رو سونی برای اولین بار به لحاظ سخت افزاری به گوشیها اضافه کرد ولی شما از هواوی و سامسونگ که نرم افزاری اینکارو میکنن یاد کردین خسته نباشید

محمد

۱۳۹۷/۸/۲
کلا حافظه تکنولوژی شماها که کارتون همینه از بعضی از افراد عادیم کمتره معمولا وقتی صجبت از یه تکنولوژی میاد از برند ایجاد کننده اون تکنولوژی صحبت میکنن فیلمبرداری سوپر اسلو موشن رو سونی برای اولین بار به لحاظ سخت افزاری به گوشیها اضافه کرد ولی شما از هواوی و سامسونگ که نرم افزاری اینکارو میکنن یاد کردین خسته نباشید