خانهاخبار
نسخه‌های اگزینوس گلکسی اس 10 از بوردهای متفاوت بهره می‌برند

نسخه‌های اگزینوس گلکسی اس 10 از بوردهای متفاوت بهره می‌برند

سامسونگ در ابتدای سال 2019 سه پرچمدار تازه از سری گلکسی اس10 را معرفی می‌کند. تازه‌ترین گزارش مرتبط حاکی از آن است که نسخه مجهز به پردازنده اگزینوس در این گوشی‌های به بورد پیشرفته SLP مجهز می‌شود و بدین ترتیب قطعات داخلی آن فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
۱۳۹۷/۸/۱

رسانه‌های کره‌ای روز گذشته در گزارشی اذعان داشتند که پرچمدار گلکسی اس10 سامسونگ سال آینده با بورد مدار SLP پیشرفته معرفی می‌شود. البته گفته می‌شود که این بورد پیشرفته تنها در نسخه مجهز به پردازنده اگزینوس به کار می‌رود و نسخه‌‌ای که از پردازنده اسنپ‌دراگون کوالکام قدرت می‌گیرد از آن بهره‌مند خواهد شد.

بورد مدار SLP چیپست‌های را نزدیک‌تر به هم نگه می‌دارد و در بسته کوچک‌تری حفظ می‌کند. بدین ترتیب چیپست‌های مختلف فضای کمتری را درون گوشی اشغال می‌کنند و سازنده قادر خواهد بود قطعات بیشتری درون بدنه تعبیه کند یا برخی قطعات را مانند باتری در اندازه بزرگ‌تری در نظر بگیرد. آیفون 10 اپل هم از چنین طراحی بهره می‌برد و به همین خاطر باتری بزرگ دو تکه به شکل L در آن تعبیه شده است. اپل در توسعه مدل‌های بعدی هم این رویه را ادامه داد و به همین خاطر شاهد رونمایی از نسل تازه با باتری‌های بزرگتری بودیم.

image

سامسونگ روند استفاده از بورد SLP را از امسال آغاز کرد و از آن در هر دو مدل گلکسی اس9 و اس9 پلاس و همچنین پس از آن گلکسی نوت 9 بهره گرفت. البته در این مدل‌ها هم مانند گلکسی اس10 موردانتظار شاهد تعبیه بورد پیشرفته مذکور تنها در نسخه اگزینوس بودیم و نسخه کوالکام اسنپ‌دراگون به آن مجهز نشده بود. گزارش شده که تنها 4 تامین کننده از جمع 10 تامین کننده بوردهای مدار موردنظر سامسونگ قادر هستند با توجه به توانایی فنی و حجم تولید طراحی SLP را تولید کنند و تحویل این سازنده دهند. گفته می‌شود Samsung Electro Mechanics، Daeduck GDS و Korea Circuit تامین کنندگان اصلی برای بورد مدار SLP گوشی پرچمدار گلکسی اس10 سامسونگ خواهند بود.

پیش از این برخی منابع آگاه گزارش کرده بودند که تنها نسخه‌های اگزینوس مدل‌های مختلف گلکسی اس9 به تکنولوژی بوردهای PCB مجهز می‌شوند و نسخه‌های مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون به خاطر دشواری‌های فنی قادر نخواهند بود به این قطعه مجهز شوند. این پیش بینی بعدها محقق شد و به نظر می‌رسد که درباره گلکسی اس10 هم صدق کند. از طرفی آنچه که حالا درباره گلکسی اس10 منتشر شده است به موضوع دیگری هم اشاره دارد. علاوه بر احتمال تعبیه بوردهای SLP در این پرچمدار احتمال مجهز شدن آن به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش هم قوت پیدا کرده است.

image

گفته می‌شود گلکسی اس 10 در ابتدای سال آینده در 3 مدل مختلف معرفی می‌شود. براساس گزارش‌های مختلف گلکسی اس 10 استاندارد صفحه نمایش 6.0 اینچی با وضوح تصویر 1440 در 2960 دارد و از سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای بهره می‌برد. این گوشی همچنین از پردازنده سطح بالا و پرچمدار جانشین اسنپ‌دراگون 845 با 8 هسته پردازشی و قدرت حداکثر 2.7 گیگاهرتز قدرت می‌گیرد و حداقل 6 گیگابایت رم دارد. پیش بینی می‌شود گلکسی اس10 همچنین به دوربین دوگانه 13 مگا پیکسلی اصلی مجهز شود و حافظه داخلی در سطح پایین‌ترین نسخه آن 64 گیگابایت باشد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

قاسم

۱۳۹۷/۸/۲
آره نسخه اگزینوس فقط به درد بنچمارک میخوره به خاطر همین هم هست که اولین گوشی های اندروید با قابلیت فیلمبرداری 4K ۶۰ فریم در ثانیه S9 و S9 پلاس نسخه اگزینوس بودن!! جالبه که حتی S8 اگزینوس که قبل از آیفون x معرفی شد هم از این قابلیت پشتیبانی میکرده ولی سامسونگ برای هماهنگی با نسخه ضعیفتر کوالکام اون قابلیت رو از تمام نسخه های S8 حذف کرده!

محمد

۱۳۹۷/۸/۲
آره دیگه تو از بنچمارک بیشتر میدونی خخخخخخخخخخخ ببین با کیا شدیم 80 میلیون :دی

barbos

۱۳۹۷/۸/۱
بدترین نخسه گوشی های سامسونگ نخسه اگزینوس هست که فقط به درد بنچمارک میخوره ولاغیر
در عمل کارایی اسنپ دراگون را به هیچ عنوان ندارد