خانهاخبار
پتنت جدید سامسونگ خبر از توسعه گوشی هوشمندی با بریدگی حاشیه می‌دهد!

پتنت جدید سامسونگ خبر از توسعه گوشی هوشمندی با بریدگی حاشیه می‌دهد!

پتنت تازه‌ای از طراحی‌های سامسونگ منتشر شده است که از احتمال توسعه تکنولوژی حسگر اثرانگشت در تمام سطح پنل نمایش خبر می‌دهد. علاوه بر این یک گوشی هوشمند با طراحی ناچ هم در این پتنت دیده می‌شود.
۱۳۹۷/۷/۳۰

هفته گذشته اسناد مربوط به یکی از پتنت‌های تازه سامسونگ منتشر شد و از احتمال تعبیه حسگر اثرانگشت اپتیکال زیر صفحه نمایش یک گوشی هوشمند مرموز خبر داد. به نظر می‌رسد این گوشی همان پرچمدار Galaxy S10 باشد و در ابتدای سال 2019 شاهد رونمایی رسمی از آن باشیم. از طرفی پتنت متفاوت دیگری هم منتشر شد و نشان داد که کمپانی سامسونگ در حال توسعه این تکنولوژی برای محصولات آینده خود است و چشم اندازی جدی برای آینده آن در نظر دارد.

image

در پتنت قبلی همان شیوه رایج و موردانتظار طراحی شده بود و تنها بخشی از پنل نمایش به حسگر اپتیکال اثرانگشت اختصاص داده شده بود؛ در حالی که در پتنت تازه‌تر شاهد تعبیه حسگر پیشرفته‌تری هستیم که در همه سطح صفحه نمایش فعال می‌شود و همچنین از پردازنده مجزا با سطح مصرف انرژی پایین بهره می‌برد. به نظر می‌رسد که این پردازنده وظیفه روشن شدن صفحه نمایش در هنگاک لمس توسط کاربر و همچنین پردازش خوانش اثرانگشت را سه بار متوالی بر عهده داشته باشد تا بتواند کیفیت این اثر را به خوبی تأیید کند. بدین ترتیب این حسگر پیشرفته اثرانگشت با نرخ صحت بالاتر، قابلیت استفاده آسان‌تر و سرعت پردازش بیشتر از تکنولوژی حاضر توسعه می‌یابد. علاوه بر این به نظر می‌رسد که سامسونگ بتواند از حسگر پیشرفته مذکور در پنل‌های نمایش تاشو و منعطف هم استفاده کند.

این پتنت تازه از نظر طراحی دو قالب مختلف را به نمایش می‌گذارد. اولین قالب یک گوشی رایج و سنتی را با حاشیه‌های ضخیم به نمایش می‌گذارد که بسیار شبیه به گوشی‌های هوشمند اما قدیمی سامسونگ به نظر می‌رسد. قالب دوم به طرز عجیبی مدرن‌تر است و از ناچ در طراحی ظاهری‌اش بهره می‌برد. ناچ در این گوشی بسیار کوچک و قطره‌ای طراحی شده و شبیه به اسنشال فون و میت 20 هوآوی است.

image

بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی پس از معرفی آیفون 10 در سال گذشته تلاش کردند از این نوع طراحی در توسعه محصولات تازه خود استفاده کرده و به نحوی آن را به ترندی تازه تبدیل کنند. در همین روند شاهد عرضه محصولات متعددی با ناچ بزرگ یا ناچ کوچک قطره‌ای بودیم اما سامسونگ تا به حال هیچکدام از گوشی‌های هوشمند خود را با الهام از ناچ اپل توسعه نداده است. از طرفی همچنان ممکن است شاهد معرفی یک گوشی هوشمند سامسونگ با ناچ باشیم اما تلاش این غول تکنولوژی برای اجتناب از این ترند نه چندان محبوب نشان می‌دهد که سامسونگ علاقه‌ای به استفاده از این رویکرد ندارد. سامسونگ به جای استفاده از ناچ به دنبال توسعه تکنولوژی‌های دیگر است و قصد دارد به کمک آن‌ها حاشیه‌های صفحه نمایش را در محصولات آینده خود به طور کامل از بین ببرد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (6 نظر)

salim

۱۳۹۷/۸/۲
مگه بمب و هنگ حسادتن داره بچه جون سامسونگ کلی کپی برداری داره میکنه محض اطلاع استفاده از شیشه تو قاب پشت مال هواویه که تو پی هفت اولین بار اعمال شد بعد سامسونگ اومد تو گوشی هاش استفاده کرد یا دو دوربین که اچ تی سی زد بعد هواوی رواجش داد بعد سامسونگ الان داره تو گوشی هاش میزنه هواوی سه دوربینه زد سامسونگ جانتون توی a 7 2018 استفاده کرد بازم بگم براتون هواوی هوش مصنوعی گذاشت سامسونگتون قراره برای اس ده بیاره تو گوشی هاش هواوی اومد دکستاپ مود با استفاده از پورت تایپ سی به اچ دی ام ای رو گذاشت توی میت ده پرو سامسونگ توی نوت نه کپیش کرد رنگ گرادیان رو ابداع کرد سامسونگ اومد کپی کرد بازم بگم براتون یا کمه باتری های سری میت از دیر باز 4000 میلی امپر بود سامسونگ دید تو شارژ دهی داره کم میاره اومد توی نوت نه 4000 زد که بازم به شارژ دهی هواوی نرسید و هواوی برای اینکه تواناییشو به رخ بکشه اومد توی میت بیست پرو 4200 گذاشت اخه خجالتم خوب چیزیه تو همین سایت جی اس ام چند وقت پیش کپی برداری نوت از هواوی رو گذاشتن یه سرچ بکنید فکت به زمین میخوره این واقعیته

محمد

۱۳۹۷/۸/۲
سلیم کوچولو با چه عقلی واژه هنگ رو در مورد سامسونگ بکار میبری از شدت حسادت هست؟ هواوی ناج اپل رو مسخره میکرد خودش اونو کپی کرد صفحه نمایش خمیده مسخره میکرد بازم زد تشخیض چهره اپل رو کپی زد البته فاتحه خوند دوربینش رو هم که لالیکا میزنه صفحه نمایشش رو یه جای دیگه کلا از خودش همون چیپست رو داره ولا غیر با واقعیت روبرو شو تا ضایع نشی

حقیقت

۱۳۹۷/۸/۱
سامسونگ هیچ گوشی با ناچ تولید نکرده اینا هم اسمش پتنت هست نه گوشی!!!!
ببینید که یه آدم متعصب طرفدار هواوی اومده میگه شیشه رو اول هواوی استفاده کرده بعد سامسونگ کپی زده!!!! داداش چیزی نگو قبل اینکه تحقیق کنی چون حرفات بی ارزش میشه. اولین گوشی سامسونگ با قاب شیشه ای سال 2015 که شارژ بی سیم هم داشت. اولین گوشی شیشه‌ای غول کپی ساز چینی 2016(بدون شارژ بیسیم یعنی یه کپی دیگه به اسم هواوی میت20)!! حتما برای بعضیا 2016 قبل از 2015 بوده!!!! اولین گوشی سامسونگ با صفحه oled سال 2004 تولید شد(اون زمان هواوی رو هنوز کسی نمیشناخت!) اولین گوشی هواوی با صفحه oled سال 2012 (اینم یه کپی دیگه:))) جالبه چه همون ۶ سال قبل و چه حالا صفحه نمایش های oled هواوی (از جمله همین میت 20) ساخت شرکت سامسونگ دیسپلی بوده!!!! حافظه ufs 2.1 میت 20 هم ساخت سامسونگ هست!! شیشه سه بعدی قاب پشتی اختراع سامسونگ بود در سال 2015 یعنی قبل از اینکه هواوی از شیشه استفاده کنه اما طرف میگه سامسونگ از هواوی کپی زده!!! اولین گوشی سامسونگ با دوربین دوگانه در سال 2007 تولید شد و SCH-B710 نام داشت اون زمان هنوز هواوی گوشی نساخته بود بعد میگه سامسونگ دوربین دوگانه رو از شرکتی کپی زده که اون زمان هنوز گوشی نساخته بوده!! از ادبیاتش هم معلومه چقدر حرفاش معتبره که به سامسونگ میگه سامهنگ پس منم به هواوی بگم هنگاوی مشکلی نداره. برای همه حرفام سند دارم میتونید تحقیق کنید نه مثل salim که براش 2016 قبل 2015 بوده!! انتظار دارم جی‌اس‌ام نظر مستند من رو تایید کنه چون نظر براساس اوهام بقیه رو که راحت تایید کرده!

قلیون

۱۳۹۷/۸/۱
اول و آخر سامسونگ هم به چیزی که بهش مسخره کرد دچار میشه و خودشم از اپل تقلید میکنه
اپل برا این طراحی تمام جوانب رو سنجیده بود و همه بهش مسخره کردن و دیدیم که همون شرکت هایی که بهش مسخره کردن پس از گذشت مدت کوتاهی ازش تقلید کردن! اونم به طرز ناشیانه :))
این ینی اینکه خلاقیت همیشه در دستان اپله و بقیه شپشی بیش نیستند ;)
و یادتون هم باشه که هر چیزی که تو دنیا بهتره همیشه هم حسود داره و هم رقباش در صدد این هستن که اونو زمین بزنن و اپل هم ازین قضیه مستثنا نیست :)

salim

۱۳۹۷/۷/۳۰
حالا هواوی شد متقلب و کپی بردار سامهنگ شد گوشی خوب اخرین بارتون باشه بگین هواوی کپی برداری میکنه اینکه از رو هواوی و اسنشال فون کپی پیست کرده که بزار حالا گوشی جدیدش هم میاد با همین امکانات هواوی میت بیست پرو و کمتر از اون بعد بگین کپی نکرده باشه