خانهاخبار
اپل، هواوی و کوالکام بزرگ‌ترین مشتریان تراشه‌های 7 نانومتری TSMC خواهند بود

اپل، هواوی و کوالکام بزرگ‌ترین مشتریان تراشه‌های 7 نانومتری TSMC خواهند بود

طبق پیش‌بینی‌ها، انتظار می‌رود در سال آینده شرکت‌های اپل، هواوی و کوالکام تقاضای خود را برای دریافت تراشه‌های 7 نانومتری TSMC افزایش دهند.
۱۳۹۷/۷/۳۰

شرکت TSMC که در زمینه تراشه‌ها فعالیت می‌کند، اعلام کرده که در سال آینده، شرکت‌های اپل، هواوی و کوالکام بزرگ‌ترین مشتریان تراشه‌های 7 نانومتری آن خواهند بود. شرکت کوالکام بار دیگر بر روی توانایی‌های TSMC حساب باز کرده تا سری بعدی پردازنده‌های بالارده اسنپدراگون سری 800 را به کمک این شرکت برای پلتفرم موبایل تولید کند. اپل نیز برای مجهز کردن پرچمداران‌ سال 2019 به پردازنده A13، به سراغ TSMC آمده است. همچنین با توجه به روند رو به رشد تراشه‌های 7 نانومتری TMSC، دیگر طراحان تراشه همچون AMD، Nvidia و Xilinx نیز در صحنه حضور خواهند داشت و در کنار این شرکت‌ها، موسسه‌های توسعه هوش مصنوعی تراشه‌ها نیز به کمک TMSC خواهند آمد.

image

درآمد حاصل از تراشه‌های 7 نانومتری، 10 درصد از سود کلی شرکت را در سال 2018 تشکیل می‌دهد و در سال بعد این رقم به 20 درصد خواهد رسید زیرا این شرکت قصد دارد لیتوگرافی فرابنفش (EUV) را به کار گیرد. مسئله مذکور این امکان را می‌سازد تا پردازنده‌های قدرتمند‌تری تولید شوند و به لطف EUV، زمینه لازم برای افزایش ویژگی‌های کارآمد پردازنده‌ها تامین خواهد شد. شرکت‌هایی همچون TSMC با استفاده از آن می‌توانند عملکرد پردازنده‌های خود را بهبود ببخشند. بنابر سخنان آقای CC Wei مدیر عامل شرکت TSMC با سرمایه‌گذاران، تولید انبوه چنین پردازنده‌هایی از سال 2020 آغاز می‌گردد. اکثر تراشه‌های 7 نانومتری سال بعد TMSC از تکنیک‌های سری اول این تکنولوژی بهره می‌برند. انتظار می‌رود با افزایش تقاضا تراشه‌های 7 نانومتری، رشد چشمگیری در درآمد‌های این شرکت به وجود آید و به لطف سفارش‌های اپل، هواوی و AMD، سود خوبی عاید TSMC خواهد شد.

برای سه ماهه فعلی که تا پایان سال ادامه دارد؛ پیش‌بینی شده TSMC درآمدی بالغ بر 9.35 میلیارد دلار تا 9.45 میلیارد دلار را به دست آورد که پیشرفت آن نسبت به سه ماهه قبل بین 10 تا 11 درصد است. کل درآمد حاصل شده برای TSMC در سال جاری حدود 6.5 درصد خواهد بود که نسبت به پیش‌بینی‌های اولیه کمتر است و دلیل آن به تقاضا پایین‌تر از حد انتظار تکنولوژی‌های رمزنگاری مربوط می‌شود.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)