خانهاخبار
احداث مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی در کانادا توسط سامسونگ

احداث مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی در کانادا توسط سامسونگ

شرکت‌های تولیدکننده برای ماندن در رقابت، دست به انجام کارهای مختلفی می‌زنند. سامسونگ نیز از این قاعده مستنثی نیست و تصمیم گرفته یک مرکز تحقیقاتی جدید مرتبط به مسائل هوش مصنوعی را احداث نماید.
۱۳۹۷/۷/۲۹

هوش مصنوعی در حال تبدیل شدن به یکی از عظیم‌ترین حوزه‌های تکنولوژی است و اهمیت بسیاری برای شرکت‌های فناوری در سراسر جهان دارد. در حال حاضر، می‌توان گفت که گوگل این شاخه از علوم کامپیوتر را کنترل می‌کند و فاصله‌ی زیادی نسبت به رقبای خود ایجاد کرده است. اما دیگر شرکت‌ها بیکار ننشسته‌اند و دائما در حال تلاش‌ هستند تا موضع بهتری را پیش بگیرند و جایگاه بالاتری را از آن خود کنند.

آخرین تغییرات بزرگ در حوزه هوش مصنوعی توسط سامسونگ صورت گرفته‌ است. در روز جمعه، غول تکنولوژی کره‌ای مرکز تحقیقاتی جدیدی را شهر مونترال در کشور کانادا احداث نمود. این دومین پایگاه مستقر در کانادا است که در این حوزه فعالیت می‌کند. اولین مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی در تورنتو تاسیس شده است.

image

دانشگاه‌های مونترال و مک گیل در شهر منترال قرار گرفته‌اند، این دو موسسه به دلیل تخصص‌شان در زمینه یادگیری عمیق و تعاملات انسان و ربات شناخته می‌شوند. به احتمال زیاد، این مرکز تحقیقاتی توجه خود را بر روی توسعه یادگیری ماشینی و تکنولوژی‌های تشخیص صدا معطوف خواهد کرد و اولویت خود را بر مبنای آن قرار می‌دهد.

در حال حاضر یکی از اهداف مهم سامسونگ مربوط به دستیار صوتی بیکسبی می‌شود. سامسونگ قصد دارد عملکرد هوش مصنوعی آن را بهبود ببخشد به طوری که بتواند با دستیاری صوتی گوگل به رقابت بپردازد، بنابراین سرمایه‌گذاری‌های بسیاری را در زمینه هوش مصنوعی انجام داده است. آقای چو سونگ هوان، مدیر ارشد سامسونگ، در مورد امیدواری‌های شرکت این چنین اظهار نظر کرد:

با استفاده از قابلیت‌های هوش مصنوعی در محصولات و خدمات سامسونگ، ما بر روی ایجاد ارزش‌های جدیدمان تمرکز می‌کنیم که هرگز همانند آن را ندید‌ه‌ایم و تجربه نکرده‌ایم. برای انجام این کار، هفت مرکز جهانی هوش مصنوعی، از جمله مرکز تحقیقاتی مونترال، نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

سامسونگ 5 مرکز تحقیقاتی هوش مصنوعی دیگر در شهر‌های مسکو، سئول، نیویورک، کمبریج و دره سیلیکون دارد. این شرکت در پی آن است تا سال 2020، حدود 1000 دانشمند خبره به مسائل هوش مصنوعی را استخدام کند و انتظار می‌رود 40 درصد از آن‌ها در خارج از کره جنوبی به فعالیت بپردازند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۷/۲۹
سامسونگ پیشرو در نو آوری