خانهاخبار
تبلت ویندوزی گلکسی بوک 2 سامسونگ معرفی شد؛ رقیب سرفیس پرو 6

تبلت ویندوزی گلکسی بوک 2 سامسونگ معرفی شد؛ رقیب سرفیس پرو 6

سامسونگ تبلت هیبریدی جدیدی را با نام Galaxy Book 2 معرفی کرده است که از سیستم‌عامل ویندوز 10 بهره می‌گیرد و با تراشه اسنپدراگون 850 کوالکام همراه شده است.
۱۳۹۷/۷/۲۷

چندین هفته پس از معرفی تبلت هیبریدی سرفیس پرو 6 مایکروسافت، کره‌ای‌ها از یک تبلت 1000 دلاری با نام گلکسی بوک 2 رونمایی کرده‌اند که هیبریدی بوده و از تراشه اسنپدراگون 850 کوالکام برخوردار است. تبلت جدید سامسونگ از LTE پشتیبانی می‌کند و جزو محصولات ویندوزی همیشه فعال (Always-Connected) برشمرده می‌شود. شرکت سازنده طراحی تبلت گلکسی بوک 2 را بهبود داده است و به همین جهت این محصول، شباهت زیادی به سرفیس پرو مایکروسافت دارد. براساس اعلام رسمی، تبلت ویندوزی مایکروسافت در تاریخ 2 نوامبر وارد بازار خواهد شد و اپراتورهای ایالات متحده از جمله Verizon، AT&T و Sprint نسبت به فروش آن با بسته‌های LTE اقدام خواهند کرد. 

image

سامسونگ مدعی است که تبلت جدیدش قادر است به سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه بر بستر LTE دست پیدا کند و با یک‌بار شارژ کامل دستگاه، می‌توانید از آن تا چندین روز کاری استفاده کنید. به طور دقیق‌تر اعلام شده است که گلکسی بوک 2 شارژدهی نزدیک به 20 ساعت دارد. بلندگوهای Galaxy Book 2 از فناوری Dolby Atmos پشتیبانی می‌کنند و مانند پرچمدارانی که اخیرا سامسونگ ارائه داده است، AKG خروجی صدای تبلت ویندوزی این شرکت را بهینه کرده. سامسونگ پایه‌ای مشابه با پایه نگه‌دارنده سرفیس پرو را برای تبلت جدیدش درنظر گرفته است و صفحه‌کلید مغناطیسی درون جعبه تبلت وجود خواهد داشت که به پایین Galaxy Book 2 متصل می‌شود؛ مانند آنچه در تبلت سرفیس پرو مایکروسافت دیده بودیم.

image

آنچه گلکسی بوک 2 را نسبت به رقبایش متمایز می‌کند، تجهیز این تبلت به صفحه‌نمایش OLED است؛ به همین جهت عمق رنگ مشکی در تبلت جدید سامسونگ بالا خواهد بود. براساس اعلام رسمی، Galaxy Book 2 از نمایشگری با رزولوشن 1440 در 2160 پیکسل برخوردار است.

image

کره‌ای‌ها تبلت خود را به صورت پیش‌فرض روی حالت S Mode سیستم‌عامل ویندوز 10 قرار داده‌اند؛ به عبارت بهتر، امکان نصب برنامه‌های جانبی را روی این تبلت ندارید و تنها می‌توانید از استور ویندوز برای دریافت برنامه استفاده کنید. البته این امکان برای کاربران فراهم شده است تا به صورت رایگان از نسخه کامل ویندوز 10 ستفاده نمایند و حالت S Mode را غیرفعال نمایند. در پشت تبلت، سنسور اثرانگشت جای گرفته است و می‌توانید تبلت خود را با لمس این سنسور آنلاک کنید؛ قابلیت Windows Hello به فرآیند شناسایی هویت کاربران سرعت می‌بخشد.

image

وب‌سایت The Verge مدعی شده است که در بررسی اولیه، شاهد عملکرد خیره‌کننده از تبلت گلکسی بوک 2 بوده؛ وب‌گردی و ویرایش اسناد در این تبلت به خوبی صورت می‌گیرد و همچنین ارائه رایگان صفحه‌کلید و قلم S-Pen به همراه Galaxy Book 2 نکته مثبتی محسوب می‌شود زیرا سازندگان دیگر برای وسایل جانبی که باید به همراه تبلت‌های خود به صورت رایگان ارائه دهند، صدها دلار دریافت می‌کنند! البته The Verge در رابطه با تجهیز گلکسی بوک 2 به چهار گیگابایت رم اندکی نگران است زیرا احتمالا کاربران را در اجرای هم‌زمان برخی برنامه‌ها با مشکل مواجه خواهد کرد. 

image

مشخصات تبلت Galaxy Book 2 را در ادامه به صورت خلاصه مشاهده کنید:

  • نمایشگر: 12 اینچی Super AMOLED با رزولوشن 1440 در 2160 پیکسل
  • پردازنده: اسنپدراگون 850 کوالکام
  • حافظه: 128 گیگابایت
  • رم: 4 گیگابایت
  • پورت: دو درگاه USB-C، میکرو اس‌دی، جک هدفون 3.5 میلی‌متری صدا
  • دوربین: 8 مگاپیکسلی (پشت)، 5 مگاپیکسلی (جلو)
  • وزن: 1.75 پوند

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

arshia - all rights reserved

۱۳۹۷/۷/۲۸
سامسونگ برای این سایت حکم ملوان زبلو داره
که اسفناج خورده و حریف هر چیزی میشه:)

Alireza

۱۳۹۷/۷/۲۷
با پردازنده اسنپدراگون ۸۵۰ رقیب سرفس پرو ۶ ؟؟؟ عجب تیتر قشنگی :)