خانهاخبار
بررسی قابلیت شارژ سریع آیفون‌های جدید با سه آداپتور آیفون، آی‌پد و مک‌بوک

بررسی قابلیت شارژ سریع آیفون‌های جدید با سه آداپتور آیفون، آی‌پد و مک‌بوک

یکی از بخش‌هایی که اپل بر روی آن‌ها مانور بسیاری داده مربوط به قابلیت‌های باتری آیفون Xs و آیفون Xs Max می‌شود. اما عملکرد کلی آن چگونه است؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید!
۱۳۹۷/۷/۲۶

از زمان معرفی Xs و آیفون Xs Max‌ حدود یک ماه می‌گذرد اما سوال‌های مهمی در این مدت بی‌پاسخ مانده‌اند که اکثر آن‌ها را می‌توان مرتبط به بخش فست شارژ دانست.

حداکثر توان این دو گوشی قدرتمند به هنگام شارژ چقدر است؟ تا چه مقدار می‌توان سرعت فرایند شارژ را در این گوشی‌ها بهبود بخشید؟ این‌ها سوالاتی هستند که امکان دارد به ذهن شما نیز خطور کرده باشند و ما در ادامه قصد داریم پاسخ مناسبی را برای آن‌ها مهیا کنیم.

در واقع فناوری فست شارژ یک قابلیت جدید به شمار می‌رود اما اپل تاکنون تلاشی برای به‌کارگیری تمام و کمال این قابلیت نکرده است. سخت افزار این گوشی‌ها به خوبی از پس شارژرهای قدرتمند برمی‌آید ولی شارژر قرار گرفته در جعبه این دو آیفون قادر به نمایش این موضوع نیست.

با این حال، اصلا نباید نگران باشید زیرا راهکار‌های متعددی برای شارژ سریع وجود دارد که دو مدل از آن‌ها مستقیما توسط اپل عرضه می‌شوند یا اینکه شما هم‌اکنون می‌توانید یکی از آن‌ها را در خانه خود بیابید. این دو مدل، شارژرهای آی‌پد و مک‌بوک هستند و باتری آیفون‌های جدید را سریع‌تر از شارژر استاندرد پر می‌کنند.

ما برای اینکه متوجه شویم سرعت شارژ آیفون‌ها تا چه مقدار قابل افزایش است، از یک آزمایش کاملا ساده و در عین حال بسیار موثر استفاده کردیم. آیفون Xs و آیفون Xs Max در تمامی تست‌ها در حالت کاملا یکسان قرار گرفتند. علاوه بر این، هیچ گونه دستکاری در سخت‌افزار و نرم‌افزار آن‌ها انجام نشده تا نتایج به‌دست آمده از دقت مطلوبی برخوردار باشند. در کنار شارژر اصلی و کابل Lighting، از شارژر استاندارد 12 واتی آی‌پد که قیمتی معادل 19 دلار دارد و شارژر 87 واتی USB-C مک‌بوک پرو استفاده شده است؛ برای شارژر مک‌بوک، کابل Lihgting تهیه شده زیرا اپل آن را به صورت جداگانه به فروش می‌رساند؛ قیمت این شارژر 79 دلار است و کابل لایتنینگ در دو سایز 1 و 2 متری فروخته می‌شود که به ترتیب قیمت آن‌ 19 و 35 دلار است، بنابراین این روش شارژ را می‌توان گران‌ترین راهکار این بررسی قلمداد کرد.

توجه داشته باشید که آیفون‌های جدید به طور طبیعی نمی‌توانند خروجی 87 واتی شارژر مک‌بوک را دریافت کنند. به نظر می‌رسد این دو گوشی همانند آیفون ایکس سال گذشته از خروجی 18 واتی پشتیبانی می‌کنند و این موضوع بدین معناست که صرف‌نظر از شارژر‌های 29، 30، 61 و87 واتی، سرعت شارژ آیفون‌ها با مقدار اعلام شده مطابقت خواهد داشت. ما از یک شارژر 87 واتی دیگر نیز استفاده کردیم اما نتایج آن مشابه شارژر مک‌بوک پرو مذکور بوده است.

اکنون می‌خواهیم نتایجی را که به‌دست آورده‌ایم، با شما به اشتراک بگذاریم و ابتدا آن را با آیفون Xs آغاز می‌کنیم:

100%50%شارژر‌های استفاده شده برای آیفون Xs
3 ساعت و 5 دقیقه1 ساعت و 17 دقیقهشارژر استاندارد 5 واتی
2 ساعت و 16 دقیقه44 دقیقهشارژر 12 واتی آی‌پد
1 ساعت و 55 دقیقه28 دقیقهشارژر 87 واتی مک‌بوک

همانطور که مشاهده می‌کنید، نتایج به خوبی جوابگوی تمامی سوالات در این بخش هستند؛ شارژر استاندارد آیفون کندترین روش را ارائه می‌دهند و نمی‌توان در زمان‌های اضطراری به آن اتکا کرد. این روش بیشتر مناسب شارژ‌های شبانگاهی و پیش از خواب است. به طور کلی نحوه کارکرد شارژر استاندارد آیفون برای کارهای روزمره چندان لذت‌بخش نیست. شارژر 12 واتی آی‌پد عملکرد بهتری از خود بر جای گذاشت و در 44 دقیقه 50 درصد از باتری گوشی را شارژر کرد که نسبت به مدل استاندارد افزایش قابل توجه‌ای داشته است. با توجه به قدرت 87 واتی شارژر مک‌بوک، انتظار می‌رود که عملکردی فوق‌العاده را ثبت کند و این‌ چنین نیز شد و در ظرف 28 دقیقه توانست 50 درصد از باتری را شارژ نماید که حتی از زمان رسمی اعلام شده نیز پیشی گرفته است.

فرایند فول شارژ شدن نیز به همین منوال پیش رفت و مدل استاندارد زمان نسبتا طولانی‌ای را برای شارژ کامل گوشی صرف کرد. شارژر مک‌بوک عملکرد خیره‌کننده‌ای داشت و شارژر آی‌پد رتبه‌ای میان این دو را در اختیار گرفت.

اکنون به سراغ نتایج آیفون Xs Max می‌رویم:

100%50%شارژر‌های استفاده شده برای آیفون Xs Max
3 ساعت و 29 دقیقه1 ساعت و 31 دقیقهشارژر استاندارد 5 واتی
2 ساعت و 38 دقیقه56 دقیقهشارژر 12 واتی آی‌پد
2 ساعت و 1 دقیقه30 دقیقهشارژر 87 واتی مک‌بوک

آیفون Xs Max از باتری بزرگ‌تری بهره می‌برد، بنابراین انتظار می‌رود که روند شارژ این گوشی مدت زمان بیشتری را بطلبد؛ اما این تمام ماجرا نیست زیرا شارژر استاندارد عملکرد فاجعه‌باری را به نمایش گذاشت و در 1 ساعت و 31 دقیقه تنها 50 درصد از باتری را شارژ کرد. همه چیز در حالت فول شارژ بدتر می‌شود و برای 0 تا 100 گوشی باید حدود 3 ساعت و 29 دقیقه صبر کنید!

در همین حال شارژر آ‌ی‌پد عملکرد بسیار بهتری را دارد و 50 درصد از ظرفیت باتری را در مدت یک ساعت شارژ می‌کند و برای شارژ کامل 2 ساعت و 40 دقیقه زمان نیاز خواهد داشت.

شارژر 87 واتی مک‌بوک باری دیگر ما شگفت‌زده کرد و در عرض 30 دقیقه، نیمی از حجم باتری را شارژ نمود و فرایند فول شارژ آن در مدت 2 ساعت انجام می‌شود. نتایج به دست آمده از عملکرد این شارژر را می‌توان خارق‌العاده توصیف کرد و کارایی قابل توجه‌ای نسبت به مدل استاندارد ارائه می‌دهد.

در این آزمایش صورت گرفته دو نتیجه کلی به‌دست می‌آید:

  • قابلیت فست شارژ به خوبی با آیفون‌های جدید سازگار است
  • شارژر استاندارد قرار گرفته شده در جعبه، بسیار کند‌تر از حد انتظار است

البته به نظر نمی‌رسد اپل عمدا این کار را برای فروش بیشتر لوازم جانبی صورت داده باشد زیرا دیگر شرکت‌های تولیدکننده پیش از تجهیز آیفون‌ها به قابلیت فست شارژ چنین محصولاتی را عرضه می‌کردند. با این حال، شارژر استاندارد 5 واتی آیفون با عملکرد فجیعی که به نمایش گذاشت در پشت سر برادارن خود قرار می‌گیرد.

پیشنهاد ما این است که برای خود یک شارژر آی‌پد یا مک‌بوک تهیه کنید. با توجه به قیمت مناسب 19 دلاری مدل آی‌پد، خرید آن توصیه می‌شود. حداقل قیمت قابل پرداخت برای شارژر‌های آی‌پد 49 دلار است که نسبت به مدل آی‌پد چندان به‌صرفه نیستند.

البته اگر در حال حاضر یکی از شارژرهای فوق را در اختیار دارید، دیگر نیازی به خرج‌های اضافی نیست و می‌توانید شارژر ای‌پد یا مک‌بوک خود را برای آیفون‌تان استفاده کنید. همچنین این شارژ‌ها هیچ آسیبی به گوشی آیفون‌تان وارد نمی‌کنند بنابراین لازم نیست خود را نگران موضوع بکنید.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Blackbird

۱۳۹۷/۱۰/۳۰
فک کنم برای شارژر با آداپتور مک بوک احتیاج به کابل جدید هم باشه پورت روی اداپتور USB C هست

کاربر

۱۳۹۷/۷/۲۹
و آقا چجوری می تونه تو نیم ساعت 50 درصد آیفونxs max شارژ شه اما فول شارژش دو ساعت

Ar

۱۳۹۷/۷/۲۷
گوشی های قدیمی تر از آیفون ۸ رو هم وصل کنیم خب سریع تر شارژ میشه ! از کجا میشه فهمید که به باتری آسیب نمیزنن مخصوصا شارژر آی‌پد که به صورت رسمی از طرف اپل چیزی راجع بش نگفتن