خانهاخبار
نوکیا X7 با تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام و دوربین دوگانه معرفی شد

نوکیا X7 با تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام و دوربین دوگانه معرفی شد

شرکت اچ‌ام‌دی گلوبال به صورت رسمی، میان‌رده جدیدش را با نام تجاری Nokia X7 (نوکیا 7.1 پلاس) معرفی کرده است؛ Nokia X7 از نمایشگر 6.2 اینچی بهره می‌گیرد که 86.5 درصد از پنل جلوی جلوی گوشی را به خود اختصاص داده است.
۱۳۹۷/۷/۲۵

شرکت HMD Global در نهایت از جدیدترین گوشی خود با نام Nokia X7 رونمایی کرد؛ لازم به‌ذکر است که نام مذکور برای نسخه چینی گوشی نوکیا 7.1 پلاس درنظر گرفته شده. مدل تازه رونمایی شده از آنچه که انتظار داشتیم، مقرون‌به‌صرفه‌تر است و می‌تواند تأثیر مثبتی روی فروش گوشی‌های نوکیا داشته باشد.

image

اول از همه به نمایشگر این گوشی می‌پردازیم؛ فنلاندی‌ها از یک صفحه‌نمایش 6.18 اینچی بهره برده‌اند و مانند محصولات اخیر نوکیا، در بالای نمایشگر بریدگی نسبتاً عریض تعبیه شده است. برخلاف روندی که سازندگان چینی دیگر دنبال می‌کنند؛ هیچ خبری از بریدگی به شکل قطره آب نیست و این موضوع باعث شده تا بخش زیادی از بالای صفحه‌نمایش به ناچ اختصاص یابد. گوشی نوکیا X7 نمایشگری با رزولوشن 1080p+ و روشنایی 500 نیت دارد؛ کنتراست نمایشگر این گوشی 1500:1 است و صفحه‌نمایش قادر است از طیف رنگ NTSC و DCI-P3 پوشش 96 درصدی به عمل آورد. نمایشگری که برای گوشی جدید Nokia X7 درنظر گرفته شده، از نوع PureDisplay است و محتوای روی نمایشگر از SDR به HDR تبدیل می‌شود. 

image

فنلاندی‌ها فبلت میان‌رده خود را به تراشه اسنپدراگون 710 کوالکام مجهز کرده‌اند و آن‌را در دو نسخه با چهار یا شش گیگابایت رم عرضه خواهند شد. فضای ذخیره‌سازی مدل پایه، 64 گیگابایت است؛ البته می‌توانید نسخه مجهز به شش گیگابایت رم را با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی انتخاب کنید. سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 روی گوشی Nokia X7 اجرا می‌شود و برخلاف انتظار خبری از اندروید پای نیست؛ هرچند HMD Global عملکرد بسیار خوبی در به‌روزرسانی گوشی‌های اندرویدی نوکیا دارد و انتظار داریم که Nokia X7 در مدت کوتاه به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید به‌روزرسانی شود.

در رابطه با قیمت این گوشی، باید گفت که Nokia X7 با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی به قیمت 212 یورو / 245 دلار عرضه خواهد شد و مدل دیگری از آن با شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی ارائه می‌شود که 250 یورو / 290 دلار قیمت دارد. همچنین بهترین نسخه از فبلت جدید HMD Global با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی قابل خرید خواهد بود و البته 312 یورو / 360 دلار قیمت دارد.

image

در قاب پشتی این گوشی از دو سنسور 12 مگاپیکسلی استفاده شده است؛ سنسور اصلی که از نوع IMX363 سونی است، لنزی با دیافراگم F1.8 داشته و از لرزش‌گیر اپتیکال و EIS بهره می‌گیرد. همچنین ویژگی فوکوس خودکار Dual Pixel برای سنسور اصلی درنظر گرفته شده است. سنسور ثانویه نیز که 12 مگاپیکسلی بوده، لنزی با دیافراگم F2.4 و فوکوس ثابت دارد. این سنسور برای ثبت تصاویر با افکت بوکه یا پرتره کاربرد خواهد داشت. در جلوی گوشی نیز از یک سنسور 20 مگاپیکسلی استفاده شده است. از آنجایی‌که تراشه اسنپدراگون 71- کوالکام از هوش مصنوعی برخوردار است، Nokia X7 ویژگی‌هایی مبتنی بر AI ارائه می‌دهد؛ از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به تصویربرداری بوکه و شناسایی صحنه عکاسی اشاره کرد. 

image

 صرف‌نظر از اینکه چه دیدگاهی در رابطه با طراحی Nokia X7 دارید، شرکت سازنده مدعی است که با حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر و تعبیه یک ناچ نسبتاً متوسط، موفق شده تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را به 86.5 درصد برساند. بدنه گوشی از جنس آلومینیوم بوده و قاب پشتی نیز از جنس شیشه است؛ البته خبری از شارژ بی‌سیم نخواهد بود. Nokia X7 به باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و از آنجایی‌که از شارژ سریع 18 وات پشتیبانی می‌کنید؛ می‌توانید ظرفیت باتری را در مدت 30 دقیقه تا 50 درصد افزایش دهید.

گوشی نوکیا X7 از جک هدفون بهره‌ می‌گیرد و همچنین پورت USB-C دارد. این گوشی به رنگ آبی تیره، قرمز تیره، نقره‌ای و مشکی راهی بازار خواهد شد و پیش‌فروش آن از دیروز آغاز شده است.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۷/۲۶
چرا دوربین سلفی 20 هست و دوربین اصلی پشتی 12؟!

امیررضا

۱۳۹۷/۷/۲۶
قیمت مناسب و مقرون به صرفه ، طراحی قطعات داخلی همخوان ،نوآوری ، و رنگ های جدید ، اگه نوکیا یه چند تا گوشی صفحه کلید دار آندروید و یه Note قلم دار هم طراحی کنه مسلما از رقبایی مثل سامسونگ و اپل هم پیشی میگیره.مطمئن باشید.