خانهاخبار
پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو هوآوی معرفی شدند

پرچمداران میت 20 و میت 20 پرو هوآوی معرفی شدند

شرکت هوآوی امروز به صورت رسمی از گوشی‌های میت 20 و میت 20 رونمایی کرد. میت 20 پرو با دوربین سه‌گانه پیشرفته همراه شده است و میت 20 نیز از یک نمایشگر غول‌آسای 6.5 اینچی بهره می‌گیرد.
۱۳۹۷/۷/۲۴

شرکت هوآوی امروز به صورت رسمی از گوشی‌های میت 20 و میت 20 رونمایی کرد. نسخه «پرو» از نظر عکاسی پیشرفته‌تر از مدل استاندارد است و همچنین قابلیت‌های رده‌بالایی را ارائه می‌دهد. هوآوی میت 20 نیز با نمایشگر غول‌آسای 6.53 اینچی همراه شده است و از قابلیت Easy Projection بهره می‌گیرد. 

هوآوی میت 20 پرو

image

هوآوی مدل میت 20 پرو را با تجهیز به یک نمایشگر و دوربین پیشرفته از دیگر گوشی‌های خود متمایز کرده است. این مدل از نمایشگر 6.39 اینچی لبه‌منحنی برخوردار است و صفحه‌نمایشی با رزولوشن QHD+ دارد؛ هوآوی پس از مدت‌ها پافشاری روی رزولوشن ناامیدکننده FHD+، بالاخره تصمیم گرفته تا گوشی را مجهز به صفحه‌نمایش QHD+ ارائه دهد. نمایشگر گوشی جدید هوآوی همچنین از استاندارد HDR پشتیبانی می‌کند.

میت 20 پرو به دوربین سه‌گانه مجهز شده است؛ ظاهرا دوربین اصلی از گوشی پی 20 پرو به پرچمدار جدید میت 20 پرو به ارث رسیده است. در قاب پشتی شاهد استفاده از سنسور Quad Bayer با رزولوشن 40 مگاپیکسل از نوع واید و دیافراگم F1.8، سنسور 20 مگاپیکسلی اولترا واید با دهانه لنزی F2.2 و سنسور 8 مگاپیکسلی 80 میلی‌متری تله‌فوتو با دیافراگم F2.2 هستیم. هوآوی مدعی است که میت 20 پرو می‌تواند اشیائی را به فاصله 2.5 سانتی‌متر / 1 اینچ به ثبت برساند که خیره‌کننده است؛ به عنوان مثال، می‌توانید از یک حشره کوچک روی گل عکس بگیرید. برای قابلیت فیلم‌برداری، ویژگی به نام افکت هالیوودی معرفی شده است که می‌تواند سوژه را به صورت رنگی ثبت کرده و پس‌زمینه را به رنگ سیاه و سفید درآورد. ضمن اینکه هوش مصنوعی در زمینه عکاسی و فیلمبرداری به عملکرد دوربین کمک می‌کند. پرچمدار جدید میت 20 پرو قادر به ثبت ویدیوهای 4K با نرخ 60 فریم بر ثانیه و ویدیوهای صحنه‌آهسته 960 فریم بر ثانیه با رزولوشن 720p است. از آنجایی‌که هوش مصنوعی به عملکرد دوربین کمک می‌کند، می‌توان ویدیوهای مشابه را شناسایی کرد و کلیپ کوتاه 10 ثانیه‌ای از آن‌ها تهیه نمود.

image

در جلوی گوشی نیز شاهد استفاده از یک سنسور 24 مگاپیکسلی با دیافراگم F2.0 هستیم. دوربین سلفی از مادون قرمز بهره می‌گیرد و به همین جهت، قادر است هویت کاربران را با بررسی چهره احراز نماید. شرکت چینی همچنین از یک سنسور اثرانگشت درون نمایشگر بهره برده است که به کاربران اجازه می‌دهد با لمس بخشی از نمایشگر، هویت خود را احراز نمایند؛ سنسور اثرانگشت به فشار حساس است. باید اشاره کرد که تجهیز میت 20 پرو به سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی، باعث شده تا این گوشی طراحی کاملا متفاوت نسبت به میت 20 داشته باشد؛ به دلیل جای‌گیری ماژول دوربین سه‌بعدی در پنل جلوی گوشی، ناچ میت 20 پرو نسبت به میت 20 ضخیم‌تر است.

میت 20 پرو اولین گوشی هوآوی است که از قابلیت شارژ سریع 40 واتی پشتیبانی می‌کند؛ به لطف این ویژگی می‌توانید باتری 4200 میلی‌آمپری گوشی را تا 70 درصد در مدت نیم‌ساعت شارژ کنید. به عبارت بهتر، حدودا 2900 میلی‌آمپر ساعت از ظرفیت باتری در مدت 30 دقیقه شارژ می‌شود. هوآوی مدعی ست که قابلیت شارژ سریع پرچمدار جدیدش ایمن است؛ به همین جهت، گواهی را از TUV برای این گوشی دریافت نموده.

image

میت 20 پرو همچنین از قابلیت شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند و برخلاف دیگر گوشی‌ها، شارژ بی‌سیم دستگاه با توان 15 وات صورت می‌گیرد؛ این موضوع باعث شده است تا در طی نیم‌ساعت نزدیک به 30 درصد از ظرفیت باتری به طور کامل شارژ شود (حدودا 1300 میلی‌آمپر ساعت از ظرفیت باتری 4200 میلی‌آمپر ساعت شارژ می‌شود). ضمن اینکه ویژگی دیگری برای میت 20 پرو درنظر گرفته شده که می‌تواند آن‌را به یک داک شارژ بی‌سیم تبدیل نماید؛ شارژ بی‌سیم معکوس (Wireless Reverse Charging) به کاربران اجازه می‌دهد تا گوشی‌های دیگر را که از شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کنند، به کمک میت 20 پرو شارژ نمایند.

میت 20 پرو از بلندگو استریو برخوردار است و برخلاف طراحی که در پرچمداران پیشین دیده بودیم، بلندگوی اصلی درون درگاه USB-C تعبیه شده. هنوز نمی‌دانیم عملکرد بلندگوی استریو میت 20 پرو چگونه خواهد بود اما انتقاداتی نسبت به بلندی و کیفیت صدای میت 10 پرو وارد است که امیدواریم در پرچمدار جدید هوآوی برطرف شده باشند. هوآوی جدیدترین پرچمدار خود را با گواهی IP68 ارائه می‌دهد؛ به همین جهت، میت 20 پرو مقاوم‌ترین گوشی هوآوی در برابر آب است. برای مقایسه بد نیست اشاره کنیم که هوآوی پی 20 پرو از استاندارد IP67 برخوردار است که مقاومت پایین‌تری نسبت به میت 20 پرو در برابر آب دارد.

گوشی جدید میت 20 پرو با پشتیبانی از نانو سیم‌کارت همراه خواهد شد و البته فاقد جک هدفون است. این مدل همچنین از GPS دو بانده پشتیبانی می‌کند.

هوآوی میت 20

image

پرچمدار میت 20 هوآوی نسبت به نسخه «پرو» صفحه‌نمایش کاملا متفاوتی دارد؛ این گوشی از نمایشگر تخت 6.53 اینچی با رزولوشن 1080p برخوردار است و البته تراکم پیکسلی صفحه‌نمایش آن کم‌تر از 400ppi خواهد بود. برخلاف پی 20 که با دوربین دوگانه همراه شده بود، میت 20 به دوربین سه‌گانه مجهز شده است که سه سنسور اولترا واید، واید و تله‌فوتو را درون دوربین اصلی خود جای داده. البته دوربین اصلی میت 20 نسبت به نسخه «پرو» متفاوت است.

هوآوی میت 20 از یک سنسور 12 مگاپیکسلی اصلی برخوردار است که لنز F1.8 دارد؛ در کنار این سنسور از یک سنسور 16 مگاپیکسلی اولترا واید با F2.2 و 8 مگاپیکسلی تله‌فوتو با F2.4 استفاده شده است. قابلیت‌های دیگر مانند عکاسی ماکرو از فاصله 2.5 سانتی‌متری و ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی برای دوربین اصلی درنظر گرفته شده است. در جلوی گوشی میت 20 شاهد جای‌گیری یک سنسور 24 مگاپیکسلی هستیم؛ البته بریدگی بالای صفحه‌نمایش به قدری کوچک است که جایی برای سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی وجود ندارد. باید اشاره کرد که میت 20 فاقد حسگر اثرانگشت درون نمایشگر است و از یک سنسور اثرانگشت معمولی در قاب پشتی استفاده می‌کند.

image

میت 20 با باتری 4000 میلی‌آمپر ساعت همراه خواهد بود و برخلاف نسخه «پرو» تنها از شارژ بی‌سیم 22.5 واتی پشتیبانی می‌کند. همچنین خبری از پشتیبانی این گوشی از قابلیت شارژ بی‌سیم نیست. میت 20 فاقد بلندگوی استریو بوده و البته از جک هدفون 3.5 میلی‌متری برخوردار است؛ شارژ باتری در این گوشی از طریق پورت USB-C صورت می‌گیرد.

پردازنده، حافظه و نسخه جدید Easy Projection

پرچمداران سری میت 20 با تراشه قدرت‌مند Kirin 980 معرفی شده‌اند؛ این پردازنده اولین تراشه موبایلی 7 نانومتری است که در گوشی‌های اندرویدی از آن استفاده می‌شود و از هسته‌های پردازشی جدید Cortex A76 شرکت ARM بهره می‌گیرد. به لطف تغییراتی که در معماری این تراشه صورت گرفته، هسته‌های پردازشی کارآیی نزدیک به 75 درصد بیشتر نسبت به هسته‌های Cortex A73 در تراشه Kirin 970 دارند؛ همچنین مصرف‌ انرژی تا 58 درصد بهبود یافته است. درون تراشه Kirin 980 از هشت هسته پردازشی استفاده شده است؛ دو هسته Cortex A76 فرکانس پردازشی بالا دارند، دو هسته مشابه از نوع Cortex A76 فرکانس پردازشی متوسط داشته و در نهایت، چهار هسته ضعیف‌تر از نوع Cortex A55 درون این تراشه مورد استفاده قرار گرفته است. 

گوشی‌های جدید هوآوی با شش گیگابایت رم به بازار عرضه خواهند شد و از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرند. هوآوی همچنین نسخه جدید قابلیت Easy Projecton را معرفی کرده است که بدون سیم، می‌توانید پرچمداران هوآوی را به نمایشگر بزرگ مانند مانیتور یا تلویزیون متصل کرد و از آن‌ها به عنوان رایانه‌شخصی با سیستم‌عامل اندروید استفاده کرد. 

میت 20 با قیمت 800 یورو (مدل مجهز به چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه) به بازار عرضه خواهد شد و نسخه پرو با شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه حدوداً 1050 یورو قیمت‌گذاری شده است. نسخه دیگری از میت 20 با قیمت 850 یورو و مجهز به شش گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

امیر

۱۳۹۷/۷/۲۵
از نظر ظاهری که نوآوری خاصی نداره صفحه نمایش edge سامسونگ و ناچ آیفون (چه از نظر ظاهری و چه کاربرد ناچ) چیزهای جدیدی نیستند. یک مورد عجیب گذاشتن اسپیکر اصلی در پورت USB C هستش! تصور کنید موقع اتصال شارژر و مسدود شدن اون پورت چه بلایی سر حجم صدای در حال پخش میاد و احتمالا حداقل، حجم صدای در حال پخش از اسپیکر حدود ۷۰ درصد خفه میشه! چیزهایی که در این گوشی منو تحت تاثیر قرار داد دوربین ها و شارژ سریع ۴۰ واتی بود. تراشه ۷ نانومتری فعلا جدیده ولی زودتر از اون که فکرش رو بکنید به ترند اول گوشی های بازار و موردی عادی تبدیل خواهد شد.

امیر

۱۳۹۷/۷/۲۵
واقعا عالیه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۲۴
یعنی یک غولِ به تمام‌معناست
این گوشی به سرعت به یک ترندِمحبوب تبدیل میشه با هشتگ شاخ
#شاخ #پرچمدار_قاتل
#باریک‌الله‌داری‌هوآوی_باریک‌الله

علی

۱۳۹۷/۷/۲۴
واقعا ویژگی هاش عالیه

erfan

۱۳۹۷/۷/۲۴
عملا عصمت اپل رو به چالش کشیدن....
دوربین ۴۰ مگاپیکسلی
تشخیص چهره همراه با حسگر اثر انگشت
شارژر وایرلس معکوس
و....