خانهاخبار
محبوب‌ترین برند و گوشی موبایل در ایران چیست؟

محبوب‌ترین برند و گوشی موبایل در ایران چیست؟

ماهانه و سالانه آمارهای زیادی از محبوب‌ترین گوشی‌های بازار دنیا و خاورمیانه منتشر می‌شود اما در ایران مرجعی برای این آمارها در حال حاضر وجود نداشته است. شاید بتوان معتبرترین آمار در این باره را برای اپراتورها دانست که تقریبا تمامی گوشی‌های موبایل را پوشش می‌دهند اما بعد از اپراتورها، نوبت به کافه‌بازار می‌رسد که بخش عمده‌ای از سهم بازار گوشی‌های اندرویدی را در اختیار خود قرار دارد. در این مطلب به آخرین گزارش کافه‌بازار از کاربران خود در فصل تابستان پرداخته‌ایم.
۱۳۹۷/۷/۲۲

برندهای موبایل زیادی در ایران به صورت رسمی و غیررسمی حضور دارند که کاربران از آن استفاده می‌کنند. از سامسونگ و اپل و هوآوی گرفته تا ال‌جی و شیائومی و برندهای ایرانی. اما بر طبق آخرین آمار منتشر شده توسط کافه‌بازار به نظر می‌رسد همچنان بازار در سیطره هواوی و سامسونگ است و این دو برند بخش عمده‌ای از بازار موبایل ایران را در اختیار دارند. در زیر نمودار تقریبی سهم بازار برندهای موبایل را می‌تواند مشاهده کرد.

image

همانطور که از نمودارهای بالا نیز مشخص است در حال حاضر سامسونگ با داشتن حدودا ۶۰ درصد از سهم بازار گوشی‌های اندرویدی در صدر و بعد از هواوی با داشتن حدودا ۲۳ درصد از سهم بازار در رده بعدی قرار دارد. در رده‌های بعد نام ال‌جی، سونی، لنوو و اچ‌تی‌سی را مشاهده می‌کنیم که هر یک بخشی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. 

محبوب‌ترین گوشی موبایل اندرویدی در ایران چیست؟ 

در بخش محبوب‌ترین گوشی‌های اندرویدی باز نامی از یک گوشی سامسونگ می‌بینیم که مدت‌هاست در جمع محبوب‌ترین گوشی‌های بازار است. سری J سامسونگ توانسته بخشی از بازار را به خود اختصاص دهد. این در حالیست در گوشی‌های میان‌رده رشد خوبی در بین گوشی‌های هواوی نیز می‌بینیم که برند آنر نیز از این امر مستثنی نیست و به خوبی توانسته جای خود را در بازار پیدا کند. بدین ترتیب سری A و سری J سامسونگ و سپس گوشی‌های P8  و آنر 4C بخش خوبی از بازار را به خود اختصاص داده‌اند. 

image

باید دید در گزارش فصل‌های بعد کافه‌بازار با توجه به تغییرات نرخ ارز، چه تغییری در سهم بازار برندها و گوشی‌ها رخ خواهد داد. نظر شما چیست؟ شما طرفدار کدام برند موبایل در ایران هستید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (12 نظر)

شیوا

۱۳۹۷/۹/۹
سلام به همه دوستان. به نظر من اول سامسونگه و بعد هواوی؛ دلیلش هم تبلیغات گسترده این شرکته! راستی اینم بگم که طبق اعلام رسمی وزیر ارتباطات، جی ال ایکس (جنرال لوکس) هفتمین برند محبوب و مورد استفاده در کشوره. واقعاً جای تبریک داره!

Amin

۱۳۹۷/۷/۲۴
سلام دوستانی میگن برند اپل خوب نیست خوب اگه خوب نبود الان رتبه اول در تمام مارک های بازار رو نداشت

محمد

۱۳۹۷/۷/۲۳
حتما اچ تی سی محبوب ترینه خخخخخخخخخخخ مشخصه سامسونگ و هواوی از همه محبوب تر هستن دور و برت رو نگاه کن کاملا مشخصه نیاز به جدول و نمودار هم نیست

ali

۱۳۹۷/۷/۲۳
به نام خدا
علت اصلی موفق بودن سامسونگ تبلیغات گسترده در سال های پیش بوده واین راهیه که هواوی هم داره میره که الان تو هر سایت فناوری که برید برسی ها و تبلیغات زیادی از هواوی وسامسونگ را مشاهده می کنید
البته با این اوضاع دلار باید از شرکت های شیاومی و اپو بخوایم که در ایران به شکل کاملا رسمی با نمکایندگی حضور پیدا کنند که قیمت رقابتی بهتری دارند

mz

۱۳۹۷/۷/۲۳
یادش بخیر یه دوره بازار گوشی دست نوکیا و سونی اریکسون بود .