خانهاخبار
رندر تازه Oppo R19 از ادغام دوربین داخل نمایشگر خبر می‌دهد!

رندر تازه Oppo R19 از ادغام دوربین داخل نمایشگر خبر می‌دهد!

تصویری تازه از تلفن هوشمندی منتسب به Oppo R19 منتشر شده که به جای زبانه بالای نمایشگر، دارای حفره‌ای برای دوربین است.
۱۳۹۷/۷/۲۲

شاید زبانه بالای نمایشگر جذاب ترین ایده در بخش طراحی نباشد، اما شرکت‌های مختلفی در تلاشند تا این زبانه اضافه بالای نمایشگر را یک بار و برای همیشه از بین ببرند. در همین راستا، روز گذشته رندری از تلفن هوشمند Oppo R19 در وبسایت Weibo منتشر شده است که در آن می‌توان شاهد حاشیه‌های باریک اطراف صفحه و البته یک حفره کوچک در بالای نمایشگر برای دوربین سلفی بود. آیا این طراحی، جایگزینی برای زبانه‌های بالای نمایشگر در سال ۲۰۱۹ خواهد شد؟ برای جزییات بیشتر، در ادامه با ماه همراه شوید. 

image

در حال حاضر، نمی‌دانیم که آیا این رندر واقعیست یا منبع آن جعلی بوده، اما به هرحال می‌توان در آن به نکاتی جالب پی برد. مانند تمام تلفن‌های هوشمند جدید، Oppo R19 از بدنه‌ای شیشه‌ای و البته نمایشگری با حاشیه کم برخوردار بوده که این روزها به نوعی استاندارد تبدیل شده است. مانند OnePlus 6T، این تلفن هوشمند نیز دارای سنسور اثر انگشت درون صفحه است که درحال حاضر اصلا نمی‌دانیم که این چه نوع سنسوری است، اما امیدواریم که همانند سامسونگ، این محصول هم از سنسور اثر انگشت التراسونیک بهره‌مند شود که دارای سرعت و دقتی بالاتر است. شاید به راحتی بتوان گفت که جذاب ترین بخش در طراحی این تلفن هوشمند، قسمت بالای صفحه است.

اصولا زبانه‌های بالای نمایشگر به شکل محسوسی فضای نمایشگر را در بر می‌گیرند و شاید زیباترین جلوه را هم نداشته باشند، اما به هرحال این فضایی برای قرارگیری دوربین و سایر سنسورهاست. امسال شاهد عرضه شدن محصولاتی تازه با زبانه بالای نمایگشر به شکل قطره آب بودیم که طبیعتا به دلیل دربرگرفتن فضای کمتر، بیشتر مورد توجه قرار گرفتند. حالا به نظر می‌رسد که اوپو با Oppo R19، تنها یک حفره کوچک در بالای نمایشگر قرار دهد که صرفا میزبان دوربین خواهد بود.

این طراحی در واقع بسیار جالب است و نشان می‌دهد که در آینده نه چندان دور، دیگر‌هیچ گونه زبانه‌ای در بالای نمایشگر نخواهد بود؛ هرچند به نظر رهایی یافتن از حاشیه پایین نمایشگر چندان آسان نیست! از آنجایی که شرکت‌های اوپو و وان پلاس به یک دیگر‌ مرتبط هستند، می‌توان تصور کرد که در OnePlus 7 شاهد چنین سبکی برای قسمت بالایی نمایشگر باشیم. نظر شما چیست؟ آیا این سبک را می‌پسندید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

متین

۱۳۹۷/۷/۲۳
در زنینه گوشی هم اپوو واقعا با کیفیت و عالی هست چون تا حالا دو مدل گوشی اوپوو داشتم و دارم

بهنام

۱۳۹۷/۷/۲۲
در زمینه ی پخش کننده های بلوری که خدا بود. گوشی نمیدونم