خانهاخبار
برنامه ال‌جی برای توسعه گوشی هوشمند خمیده با 7 دوربین

برنامه ال‌جی برای توسعه گوشی هوشمند خمیده با 7 دوربین

اسناد طراحی تازه‌ای منتسب به یک گوشی مرموز ال جی روز گذشته فاش شد و از احتمال توسعه یک دستگاه سطح بالا مجهز به 7 دوربین توسط سازنده مذکور خبر داد. این گوشی همچنین طراحی ظاهری خمیده و جالب توجهی دارد.
۱۳۹۷/۷/۲۲

ال جی طرح منتسب به یک گوشی تازه مجهز به 7 دوربین مجزا را تسلیم UPTO کرده است و به نظر می‌رسد که قصد دارد این گوشی را با پنل خمیده توسعه دهد. با توجه به این طرح‌ها گوشی مرموز و تازه ال جی از حاشیه‌های باریک با توزیع تقریبا متقارن در پنل جلو بهره می‌برد و به دوربین سلفی سه گانه مجهز می‌شود. علاوه بر این ناچ در طراحی دیده نمی‌شود بلکه برای هرکدام از بریدگی‌ها مربوط به حسگرها و لنزهای دوربین سلفی بریدگی مجزایی در نظر گرفته شده است. در پنل پشتی هم شاهد تعبیه دوربین اصلی با لنزهای چهارگانه درون ماژول خمیده و طراحی شبیه مربع هستیم. حسگر فیزیکی اثرانگشت هم زیر این ماژول تعبیه شده در حالی که پنل پشتی به شکل خلاقانه‌ای خمیده طراحی شده است. کناره‌های سمت راست و چپ بدنه به شدت خمیده دیده می‌شوند و جالب است که یکپارچگی ضخامت در فریم دیده نمی‌شود بلکه قسمت میانی ضخیم‌ترین بخش گوشی طراحی شده است و این ضخامت هرچه به لبه‌های بالا و پایین می‌رویم کاهش می‌یابد. از طرف دیگر پنل جلو کاملا مسطح دیده می‌شود.

کمپانی ال جی گوشی G4 را در سال 2015 روانه بازار کرد و طراحی ظاهری این گوشی در طرح‌های ابتدایی پیش رو تاحدودی شبیه به G4 به نظر می‌رسد. بدین ترتیب این طراحی نسبت به سابقه سازنده چندان عجیب به نظر نمی‌رسد و ال جی پیش از این هم طراحی مشابهی را نهایی کرده است. G4 را باید یکی از سطح بالاترین گوشی‌های دوران خودش دانست که موفق شد با توجه به طراحی ظاهری خلاقانه‌اش و همچنین استفاده از متریال‌های نامتعارف مانند چرم در پنل پشتی به خوبی از سایر رقیبان خود متمایز شود. از طرفی طرح پیش رو در ماه اکتبر امسال توسط سازنده برای ثبت رسمی ارسال شده است و به نظر می‌رسد خمیدگی بدنه مهم‌ترین نکته در طراحی آن نباشد بلکه ال جی بیش از هرچیز بر دوربین 7 گانه آن تأکید داشته باشد. البته ال جی اولین و یا تنها سازنده‌ای نیست که به رویکرد بهره گرفتن از دوربین‌های چندگانه در محصولات هوشمند خود تمایل نشان داده است بلکه هوآوی با معرفی P20 Pro و دوربین سه گانه ثابت کرد که ترند مهم بعدی در سال‌های آینده در همین موضوع خلاصه خواهد شد. از طرفی پرچمداران Mate 20 این سازنده قرار است در روزهای آینده با دوربین 5 گانه (3 لنز اصلی و دوربین سلفی دوگانه) معرفی شوند. ال جی هم چند روز پیش از تازه‌ترین پرچمدار خود به نام V40 ThinQ با 5 دوربین رونمایی کرد اما به نظر می‌رسد چینش ماژول اصلی در طرح پیش رو بسیار شبیه به تازه‌ترین پرچمداران کمپانی هوآوی طراحی شده باشد.

از طرفی ممکن است ال جی با اطلاع کامل قصد داشته باشد گوشی هوشمندی را شبیه به پرچمداران تازه کمپانی هوآوی توسعه دهد. بدین ترتیب می‌توان اینگونه تصور کرد که برخی از این حسگرها احتمالا فلش LED هستند و همگی الزاما لنز دوربین نخواهند بود. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، گوشی مرموز و پیش روی ال جی به جای 7 دوربین 5 دوربین خواهد داشت و دو بریدگی آن در پنل پشتی و جلو درواقع فلش LED خواهند بود. در آخر باید تأکید کنیم که ثبت پتنت الزاما به معنی توسعه نهایی و معرفی محصولات نیست و ال جی ممکن است اصلا چنین گوشی هوشمند را هرگز روانه بازار نکند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ali⁴

۱۳۹۷/۸/۶
واقعا حرف درسته منم همین نظرو داشتم هرچند طرفدار الجی ام ولی واقعا چه کاریه یه شرکت ۷ تا دورین ۶ تا ۴ تا اصلا چخبره

جواد سعادت

۱۳۹۷/۷/۲۲
چه کاریه آخه ؟؟؟؟ خب یه دوربین بزن با سیستم عامل اندروید خودتو راحت کن دیگه .... مسخره بازی شده بابا ....
بعضی شرکتها معلومه به کمیت اهمیت میدن تا کیفیت ... 7 تا ... 4 تا ...چه خببره مگه ؟ گوگل رو ببین ... یه دونه دوربین داره اما به قدری قویه که قابل رقابت با گوشیهای چند دوربینه ست ... بلکه بهتر ... اا جی باید بفهمه که این سیاست غلط رو نوکیا پرونده ش رو بسته ... اونموقع که پیورویو 40 مگا پیکسلی میزد ... روی رابط کاربریت کار کن آقا ... مشکل بوت گوشیهات رو حل کن بابا ... عصبی شدم