خانهاخبار
8 ویژگی برتر پیکسل 3 که در آیفون نسل بعد مشتاق دیدن آنها هستیم!

8 ویژگی برتر پیکسل 3 که در آیفون نسل بعد مشتاق دیدن آنها هستیم!

پرچمداران جدید گوگل، یعنی پیکسل 3 و پیکسل 3 XL با ویژگی‌هایی همراه هستند که به عقیده کارشناسان، ممکن است آنها را در نسل بعدی آيفون‌ها ببینیم.
۱۳۹۷/۷/۲۱

تنها یک هفته بعد از معرفی آيفون XS، مقامات گوگل رویدادی را برگزار کرده و طی آن، پرچمدار جدید خود با نام گوگل پیکسل 3 و پیکسل 3 XL را به دنیای تکنولوژی معرفی کردند. همان طور که می‌دانید، پرچمداران گوگل به صورت کامل و از صفر تا صد زیر نظر مهندسان و طراحان این شرکت تولید می‌شوند و به این ترتیب، شاهد هماهنگی خوبی میان سخت‌افزار و نرم‌افزار آنها هستیم. کاری که مدت هاست شرکت اپل آن را انجام می‌دهد و همین موضوع نیز باعث شده تا محصولات کوپرتینویی‌ها بسیار یکپارچه و مناسب استفاده مشتری طراحی شود. گوگل این موضوع را به خوبی متوجه شد و همین روش را برای تولید پرچمداران خود انتخاب کرد.

شرکت گوگل و اپل طی سالیان متمادی، همواره مشغول الهام‌گیری از طرح‌های یکدیگر بودند و این قضیه، روی پرچمداران اخیر آنها نیز تأثیر گذاشته است. حالا بعد از معرفی پیکسل 3 و پیکسل 3 XL، بیایید نگاهی به قابلیت‌هایی بیاندازیم که ممکن است کوپرتینویی‌ها در نسل بعد آیفون از آنها الهام بگیرند.

image

Call Screening

Call Screening یکی از قابلیت‌های جدید گوگل اسیستنت به حساب می‌آید. زمانی که کاربر روی آيکون Call Screening ضربه می‌زند، گوگل اسیستنت با شخص تماس گیرنده صحبت کرده و دلیل تماس را از وی جویا می‌شود. متن این مکالمه نیز روی تصویر به نمایش گذاشته شده و به این ترتیب، Google Assistant به دستیار شخصی شما تبدیل می‌شود.

چنین فرآیندی در قسمت Voicemail اپلیکیشن Phone نیز وجود دارد و به این ترتیب، شما را از شر تماس‌های ناخواسته یا تبلیغاتی مصون نگه می‌دارد.

image

ARKit در اپلیکیشن دوربین

اپلیکیشن Google Lens در پرچمداران جدید گوگل به صورت مستقیم با نرم‌افزار دوربین ترکیب شده‌اند. به این ترتیب شما می‌توانید به راحتی محصولات یا مکان های مختلف را با گرفتن دوربین سمت آنها شناسایی کنید.

اپل نیز چنین کاری را توسط فریمورک ARKit 2 انجام می‌دهد، اما تنها محدود به اپلیکیشن Messages می‌شود و امیدواریم چنین قابلیتی در آیفون نسل بعد یا نسخه بعدی سیستم عامل آی او اس وارد اپلیکیشن دوربین شود.

دوربین سلفی با زاویه واید

اگر به قسمت بالای نمایشگر پیکسل 3 XL نگاه کنید، متوجه فضای بزرگی تحت عنوان ناچ (Notch) می‌شود، اما بد نیست بدانید که وجود آن حکمتی را با خود همراه دارد. گوگل در این قسمت، دو دوربین سلفی را برای کاربران در نظر گرفته که مورد اول همان دوربین همیشگی است و دوربین دوم، مخصوص شکار عکس‌های واید است. به این ترتیب می‌توانید فضای بیشتری را در عکس‌های سلفی خود جای دهید.

image

Top Shot

زمانی که روی دکمه شاتر دوربین ضربه می‌زنید، تعداد زیادی عکس، قبل و بعد از زدن دکمه گرفته می‌شود. البته آیفون نیز چنین کاری را انجام می‌دهد که اپل نام آن را Live Photos گذاشته است. پیکسل 3 به شما اجازه می‌دهد که مدت‌ها بعد، وارد آن عکس شده و گزینه مناسب خود را از میان بی‌نهایت تصویر شکار شده انتخاب کنید و در لحظه نیز بهترین عکس را به صورت خودکار برمی‌گزیند.

انجام چنین کاری روی آيفون نیز امکان‌پذیر است، اما باید ویژگی Live Photos همواره فعال باشد و از طرف دیگر، مطمئن باشید تصویری که به دنبال آن می‌گردید، با نهایت کیفیت گرفته شده باشد.

اسپیکرهای استریو در جلوی گوشی

آیفون‌های جدید اپل از اسپیکرهای استریو بهره‌مند هستند، اما محل قرارگیری آنها در جلوی گوشی نبوده و از طرف دیگر، از صدای بلندی نیز برخوردار نیستند. گوشی‌های هوشمند جدید گوگل از شیار نمایشگر بزرگی برخوردار هستند و همین موضوع نیز سبب شده تا دست طراحان باز بوده و اسپیکرهای قدرتمندی را در این محل جاگذاری نمایند. مطمئنا مهندسان اپل نیز از عهده چنین کاری برمی‌آیند و در نسل بعدی آیفون، شاهد اسپیکرهای پرقدرتی خواهیم بود.

image

زوم فوق‌العاده

گوگل با بهره‌گیری از معجزه هوش مصنوعی خود، این امکان را در اختیار کاربران گذاشته تا زوم دیجیتال بدون افت کیفیت را به بهترین شکل ممکن تجربه کنند. به این ترتیب شما می‌توانید بدون پیکسلی شدن تصویر، تا 6 برابر روی عکس‌های خود به صورت دیجیتال زوم کنید.

Photo Booth

این قابلیت ما را یاد اپلیکیشن قدیمی Photo Booth در سیستم عامل مک می‌اندازد. به این ترتیب گوشی شما قادر است تا به صورت خودکار، هنگام لبخند زدن یا وقتی حالت جالبی را با صورت خود ایجاد می‌کنید، از شما عکس بگیرد.

بازگشت تاچ آیدی

گوشی‌های پیکسل 3 گوگل در پشت بدنه، به اسکنر اثر انگشت مجهز هستند. بر اساس کامنت‌هایی که توسط کاربران اپل منتشر شده، آنها تمایل دارند تا این قابلیت را روی آيفون‌های خود نیز همراه داشته باشند. فیس آیدی یک تکنولوژی فوق‌العاده و هیجان‌انگیز به حساب می‌آید، اما وجود اسکنر اثر انگشت، مخصوصا اگر داخل نمایشگر قرار گیرد، می‌تواند طرفداران آیفون را بیش از پیش سر ذوق آورد.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

الیوت هندرسون

۱۳۹۷/۷/۲۲
اندروید رو با گوشی های بیکسل باید تجربه کرد روانی سرعت بی نظیرن البته قیمتشم بی نظیره!

دانشمند

۱۳۹۷/۷/۲۱
امید شما واقعا اینه ؟ در واقع امید وارید ایفون بعدی مثل اس ۹ باشه چرا نمیگم پیکسل ؟ چون اس۹ زود تر با این قابلیت ها اومده البته غیر از پاسخ به تماس که چون اینگلیسی هست تو ایران کاربرد نداره

رضا

۱۳۹۷/۷/۲۱
بعد از مرگ استیو جابز فقید میشه گفت اپل فقط کپی کاری میکنه و تنها حسن محصولات اپل سیستم عامل آنهاست که ان هم یادگار زمان استیو جابز هستش.