خانهاخبار
تماشا کنید: همه قابلیت‌های جدید پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل

تماشا کنید: همه قابلیت‌های جدید پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل

گوگل نسل سوم پیکسل‌های خود را با ویژگی‌های تازه و بهبودهایی نسبت به نسل قبلی معرفی کرده است. در این مطلب به این تغییرهای تازه در Pixel 3 و Pixel 3 XL نسبت به نسل قبلی اشاره می‌کنیم.
۱۳۹۷/۷/۲۰

گوگل چند روز پیش از تازه‌ترین پرچمداران موبایلی خود تحت عنوان پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال رسما پرده برداشت. البته در خلال ماه اخیر بارها شاهد انتشار تصاویر و ویدیوهای زنده منتسب به این گوشی‌ها بودیم و دیگر همه موارد درباره طراحی ظاهری‌شان را می‌دانستیم. گوگل را باید یکی از آخرین سازندگانی دانست به پیروان ترند طراحی ناچ در پنل جلوی گوشی پیوسته است. واکنش‌ها نسبت به طراحی ناچ در این پرچمداران تازه اصلا خوشایند نبود اما گوگل هم دیگر نمی‌توانست در اخرین مراحل توسعه محصولات تازه خود را دستخوش تغییر کند.

البته پیکسل‌ها طبق معمول از نظر نرم افزاری بسیار قدرتمند هستند و علاوه بر اندروید ناب پای از دوربین‌ها پیشرفته هرچند تکی بهره می‌برند.

صفحه نمایش OLED با پشتیبانی از HDR

صفحه نمایش اولین مورد مثبتی است که در مواجهه با نسل سوم پیکسل‌های گوگل متوجه آن می‌شوید. این گوشی‌ها هر دو به پنل نمایش OLED مجهز شده‌اند و علاوه بر امکان نمایش رنگ‌ها با کیفیت و وضوح بیشتر همچنین از زاویه دید بهتری هم پشتیبانی می‌کنند.

پیکسل 3 ایکس ال صفحه نمایش 6.3 اینچی با وضوح تصویر QHD+ دارد که البته در مقایسه با پنل نمایش FHD+ تعبیه شده در پیکسل 3 انرژی بیشتری از باتری مصرف می‌کند. هر دو پنل نمایش موجود در این دو مدل تازه از HDR و بازه رنگی وسیع DCI-P3 پشتیبانی می‌کنند.

دوربینی بهتر از iPhone XS اپل، سلفی‌های زاویه باز

گوگل چگونه می‌تواند با همان یک لنز 12 مگا پیکسلی همه امکانات را فراهم آورد در حالی که برخی سازندگان قادر نیستند با تعبیه چند لنز هم این ویژگی‌ها را ارائه کنند؟ این غول تکنولوژی از الگوریتم‌های پردازش تصویر که در خلال سال‌ها توسعه داده است بهره می‌برد و می‌تواند به کمک هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی هزاران تصویر را تحلیل کند و اشیا را از یکدیگر تشخیص دهد.

image

الگوریتم‌های گوگل همواره کلید اصلی توانایی دوربین‌های آن بوده‌اند و این سازنده حالا قابلیت‌های تازه‌تری ار هم در دوربین نسل سوم پیکسل تعبیه کرده است. Top Shot تنها یکی از این موارد است که به کاربر کمک می‌کند تا به یاری هوش مصنوعی هربار بتواند بهترین تصویر ممکن را از منظره موردنظرش ثبت کند. با فعال کردن Top Shot می‌توانید تصاویری بدون مشکل نور زمینه و از بین رفتن فوکوس منظره ثبت کنید.

قابلیت Top Shot در صورت فعال شدن به کمک HDR+ تصاویر متعددی ثبت می‌کند و سپس از شما می‌پرسد که مایل هستید کدام یک را به صورت نهایی در گالری دستگاه ذخیره کنید. در تصاویر پیشنهادی دیگر هیچکس از میان جمع در حال پلک زدن نیست و همگی در بهترین حالت خودشان هستند.

قابلیت Super Res Zoom هم امکان بزرگنمایی تصویر بدون از بین رفتن جزئیات را فراهم می‌سازد. این قابلیت به دوربین پیکسل 3 اضافه شده است تا نبود لنز ثانویه تله فوتو را جبران کند.

قابلیت Night Sight هم به ثبت تصاویر در نور کم بدون نیاز به استفاده از فلش کمک می‌کند.

image

در آخر باید به دوربین دوگانه سلفی در پنل جلوی هر دو گوشی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال اشاره کنیم که با لنز ثانویه زاویه باز خود امکان ثبت تصاویر عریض را بدون آنکه کسی از فریم جا بماند میسر کرده است. همچنین می‌توانید برای نتیجه بهتر در هنگام ثبت تصاویر سلفی از بزرگنمایی و کوچک‌نمایی بهره بگیرید.

بلندگوهای استریو

بلندگوها در نسل‌های قبلی پیکسل‌های گوگل از نوع استریو نبودند یا در فهرست مشخصات‌شان این واژه دیده نمی‌شد. در هر صورت حالا گوگل عبارت بلندگوهای دوگانه استریو را برای هر دو مدل پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال ذکر کرده است. این بلندگوها نه تنها استریو هستند بلکه توسط سازنده برنده GRAMMY هم طراحی شده‌اند. علاوه بر این همه کاربرانی که موفق به خرید و فعال کردن گوشی‌های پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال تا پیش از پایان سال 2018 می‌شوند، قادر خواهند بود به مدت 6 ماه از سرویس YouTube Music Premium به صورت رایگان استفاده کنند.

Gigabit LTE

این قابلیت هم به لطف تعبیه پردازنده پرچمدار کوالکام در دوگانه پیکسل 3 در دسترس قرار گرفته است. پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال هر دو از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرند اما قدرت پردازش در آن‌ها 2.5 گیگاهرتز است. مودم این پردازنده از بندهای 4G بیشتری نسبت به گذشته پشتیبانی می‌کند و علاوه بر این کاربران حالا قادر خواهند بود با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه هم دانلود کنند.

شارژ بی سیم و باسیم پرسرعت

البته ظرفیت باتری در این دو پرچمدار آنقدر چشمگیر نیست که درباره‌شان قابلیت ویژه‌ای را ذکر کنیم اما گوگل با توجه به بهینه سازی نرم افزاری‌شان وعده داده است که دوام زیادی داشته باشند.

باتری 18 واتی پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال همچنین از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در نسخه بزرگ‌تر حداکثر 1 ساعت و نیم طول می‌کشد تا از صفر به 100% شارژ کامل برسد.

علاوه بر قابلیت شارژ سریع امکان شارژ بی سیم 10 واتی هم در این مدل‌ها فراهم شده است. گوگل همچنین یک استند شارژر معرفی کرده است که برای تهیه آن به صورت جداگانه باید 80 دلار بپردازید. این استند شارژ می‌تواند گوشی شما را به یک دستگاه Home Mini تبدیل کند.

مجوز ضدآب و گرد و خاک IP68

پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال با مجوز IP67 معرفی شده بودند اما مقاومت پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال حالا افزایش پیدا کرده است و مجوز IP68 دریافت کرده‌اند.

چیپست امنیتی Titan M

نمی‌دانیم معنوی لغوی Titan M چیست اما همینقدر می‌دانیم که این چیپست امنیتی را گوگل توسعه داده و پیکسل‌های نسل سوم را به آن مجهز کرده است. گوگل در این باره همچنین اعلام کرده که پیکسل 3 امن‌ترین گوشی هوشمندی به شمار می‌رود که تا به حال توسعه داده و معرفی کرده است. چیپست Titan M همه اطلاعات ورود امنیتی شما را ذخیره، مدیریت و حفاظت می‌کند. Titan M از داده‌های اپلیکشین به نحوی پشتیبانی می‌کند که همه کدهای سیستم پردازشی محافظت شوند و کسی نتواند به آن‌ها نفوذ کند.

قیمت بالاتر!

سال گذشته کم‌ترین قیمت برای پیکسل 2 گوگل حدودا 650 دلار بود و این حداقل قیمت حالا 800 دلار تعیین شده است. بدین ترتیب نسخه پایه پیکسل 3 حدودا 800 دلار قیمت دارد و ارزان‌ترین نسخه پیکسل 3 ایکس ال هم به قیمت 900 دلار روانه بازار می‌شود.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)