خانهاخبار
گوگل از محدودیت‌های طراحی ناچ در پیکسل 3 می‌گوید

گوگل از محدودیت‌های طراحی ناچ در پیکسل 3 می‌گوید

پرچمداران پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل در شرایطی معرفی شدند که تفاوت فاحشی در طراحی ظاهری‌شان دیده می‌شود. پیکسل 3 همچنان حاشیه‌های نواری ضخیم دارد در حالی که ترند طراحی ناچ در توسعه پیکسل 3 ایکس ال به کار گرفته شده است. گوگل حالا در این زمینه اظهار نظر کرده و به توضیح محدودیت طراحی در پیکسل 3 اشاره کرده است.
۱۳۹۷/۷/۲۰

پرچمداران پیکسل 3 گوگل با بهبودهای متعددی از هر نظر نسبت به نسل قبلی معرفی شده‌اند اما همچنان می‌توانیم بگوییم که طراحی ظاهری‌شان در مقایسه با سایر پرچمداران اندرویدی موجود در بازار تاحدودی ناامیدکننده به نظر می‌رسد. پیکسل 3 ایکس ال تازه گوگل با طراحی ناچ در پنل جلو توسعه یافته در حالی که این رویکرد در طراحی پیکسل 3 به کار گرفته نشده است و همچنان شاهد تعبیه حاشیه نوار نه چندان باریکی در قسمت بالا و پایین پنل نمایش آن هستیم. از طرفی به نظر می‌رسد که طراحی در این دو مدل تازه ممکن بود حتی بدتر هم باشد.

سخنگوی گوگل روز گذشته در گفتگو با خبرگزاری Android Central اذعان داشت که این سازنده به فکر تعبیه ناچ در پنل جلوی پیکسل 3 هم بوده است. درواقع اگر مشکی بر سر توسعه این گوشی پیش نمی‌آمد، پیکسل هم مانند مدل ایکس ال با ناچ نه چندان محبوب معرفی می‌شد. گوگل اعلام کرده که تعبیه ناچ در پیکسل 3 به دلیل محدودیت‌های سخت افزاری میسر نشده و این سازنده مجبور شده است به جای بریدگی حاشیه همان رویکرد رایج قبلی را در توسعه پرچمدار تازه خود به کار گیرد. به نظر می‌رسد تعبیه دوربین سلفی دوگانه و همچنین بلندگوهای اسپیکر در پنل جلوی پیکسل 3 از مهم‌ترین عواملی به شمار می‌روند که از اعمال طراحی ناچ جلوگیری کرده‌اند. با توجه به این موضوع که پیکسل 3 بدنه کشیده‌تری نسبت به نسل قبلی دارد، گوگل مجبور بود برای تعبیه دوربین سلفی در قسمت بالا ناچ بزرگ‌تری هم برای آن در نظر بگیرد. ظاهرا گوگل هم چندان به طراحی ناچ راغب نبوده و به همین خاطر تصمیم گرفته است ایده آن را به کلی نادیده بگیرد.

image

گوگل در حال حاضر توضیحی درباره برنامه طراحی آینده خود ارائه نداده است اما این حقیقت که امسال ناچ را حداقل در یکی از مدل‌های خود به کار گرفته است نشان می‌دهد که سال آینده هم احتمالا شاهد تعبیه این ترند در پیکسل‌های 2019 خواهیم بود. البته نباید فراموش کنیم که ترند محبوب این روزها دیگر طراحی کاملا بدون حاشیه است و اغلب سازندگان در تلاش هستند با حذف ناچ از طراحی‌های‌شان گوشی‌های کاملا بدون حاشیه را در اختیار کاربران قرار دهند.

تنها زمان است که می‌تواند نشان دهد کمپانی گوگل چه رویکردی را در آینده برای توسعه پیکسل‌های خود در پیش می‌گیرد. اگر قرار باشد باز هم در سال 2019 شاهد رونمایی از پیکسل‌هایی با طراح ناچ باشیم، حداقل امیدواریم ابعاد این بریدگی کوچک‌تر از پیکسل 3 ایکس ال در نظر گرفته شود و فضای کمتری را از پنل نمایش این گوشی‌ها اشغال کند.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

farzad

۱۳۹۷/۷/۲۱
به نظرم گوگل امسال شکست بزرگی را تجربه خواهد کرد. انتقاد از طراحی بد وقدیمی پیکسل 3 خیلی زیاد هست .

Babak

۱۳۹۷/۷/۲۰
طراحی این بریدگی (Notch) ، نه فقط لطمه به ظاهر گوشی زده ، بلکه قرار گرفتن قسمتی از تصویر در پخش ویدیو زیر این بریدگی ، عملا در عملکرد گوشی هم نقش منفی داره.
موردی که اپل ، بصورت گسترده این بدسلیقگی رو شروع کرد و خیلی از برندهای دیگه هم کاملا کورکورانه ، همون راه رو ادامه میدن.