خانهبررسی‌ها
سرفیس پرو 6 یا آیپد پرو 12.9 اینچی؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

سرفیس پرو 6 یا آیپد پرو 12.9 اینچی؛ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟

شرکت مایکروسافت در گذشته نه چندان دور از جدیدترین تبلت خود، سرفیس پرو 6 رونمایی کرد. در این مطلب به مقایسه مایکروسافت سرفیس پرو 6 و آیپد پرو اپل می‌پردازیم.

بیشتر

به روز رسانی در ۱۳۹۷/۷/۲۰

مایکروسافت چند روز پیش جدیدترین تبلت خود با نام سرفیس پرو 6 را در معرض دید عموم قرار داد. این دستگاه در مقایسه با نسل گذشته خود پیشرفت‌هایی را تجربه کرده و همچنین مانند نسل‌های اولیه خود در نسخه‌ مشکی رنگ نیز در اختیار خریداران قرار می‌گیرد. این تبلت در بازار رقیب قدرتمندی به نام آیپد پرو 12.9 اینچی دارد. این محصول شرکت اپل از سخت‌ افزار قدرتمندی بهره می‌برد و دارای نمایشگر باکیفیتی است. علاوه بر این ویژگی‌ها، باتری مورد استفاده در آیپد پرو 12.9 اینچی اپل شارژدهی بالایی دارد.

image

در صورتی که خواهان خرید یک تبلت گران‌قیمت و قدرتمند باشید، گزینه‌های کمی را باید بررسی کنید. بدون هیچ شکی در میان گزینه‌‌های شما، تبلت سرفیس پرو 6 و آیپد پرو 12.9 اینچی به چشم می‌خورد. در حالی که مایکروسافت به تازگی از سرفیس پرو 6 رونمایی کرده است، انتظار می‌رود در اواخر ماه جاری میلادی با نسل جدید آیپد پرو اپل ملاقات کنیم. بر اساس گزارش‌ها، این تبلت از سیستم امنیتی فیس آیدی بهره می‌برد.

در ادامه این مطلب این دو محصول محبوب و قدرتمند را در بخش‌های مختلف با یکدیگر مقایسه می‌کنیم. با ما همراه باشید.

طراحی

image

آیپد پرو 12.9 اینچی و سرفیس پرو 6 از نظر طراحی تفاوت چندانی با نسل گذشته خود ندارند. مایکروسافت در جدیدترین نسخه از سرفیس پرو تصمیم گرفته دوباره از رنگ مشکی مات برای بدنه استفاده کند. این رنگ برای آیپد پرو اپل در نظر گرفته نشده است. مایکروسافت در طراحی نسل جدید سرفیس پرو تغییراتی را اعمال نکرده و در همین راستا حضور پایه با حداکثر زاویه 165 درجه هستیم.

محل قرارگیری دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا با نسل گذشته این تبلت یکسان است. سرفیس پرو 6 در رنگ نقره‌ای نیز به بازار عرضه می‌شود. مایکروسافت برای این دستگاه کیبورد Type Cover را در نظر گرفته که دارای رنگ‌های قرمز بورگاندی، آبی، پلاتینیوم و مشکی است.

رقیب این تبلت، آیپد پرو 12.9 اینچی دارای طراحی یکسان با دیگر آیپدهای اپل است. در حقیقت این شرکت کوپرتینویی در سال‌های اخیر تغییرات زیادی را در طراحی تبلت‌های خود اعمال نکرده است و همچنان با یک تبلت آلومینیومی روبه‌رو هستیم که کیفیت ساخت بسیار بالایی دارد. خریداران می‌توانند آیپد پرو 12.9 اینچی را در سه رنگ خاکستری فضایی، طلایی و نقره‌ای سفارش دهند.

مشخصات فنی

image

کاربران می‌توانند سرفیس پرو 6 و آیپد پرو 12.9 اینچی را در نسخه‌های مختلف با قطعات سخت‌ افزاری متفاوتی سفارش دهند که البته هر یک از آن‌ها دارای قیمت مخصوص به خود است. نمونه پایه سرفیس پرو به پردازنده اینتل Core i5 مجهز شده و از 8 گیگابایت رم به همراه 128 گیگابایت حافظه SSD بهره می‌برد. در صورتی که خواهان تصاحب این نسخه باشید، نیاز به 899 دلار پول در حساب بانکی خود دارید.

ارزان‌ترین نسخه آیپد پرو 12.9 اینچی در مقایسه با سرفیس پرو 6، 100 دلار هزینه کمتری برای خریدار به همراه دارد. این نمونه به پردازنده اپل A10X Fusion، 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده که با قیمت 799 دلار به بازار عرضه می‌شود. سرفیس پرو در مقایسه با آیپد پرو 12.9 اینچی در نسخه‌های بیشتری به فروش می‌رسد که البته در بالاترین نمونه خود قیمت بسیار بالایی دارد.

کاربر با پرداخت 1499 دلار هزینه برای سرفیس پرو 6 می‌تواند به پردازنده اینتل Core i7، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه SSD دسترسی پیدا کند. در بالاترین نسخه مایکروسافت سرفیس پرو 6 شاهد حضور پردازنده اینتل Core i7، 16 گیگابایت رم و 1 ترابایت حافظه SSD هستیم که البته برای خرید این محصول باید 2299 دلار هزینه کنید که مسلما قیمت بالایی محسوب می‌شود.

در تمام نسخه‌های آیپد پرو 12.9 اینچی کاربر به 4 گیگابایت رم دسترسی دارد؛ با این حال می‌تواند این تبلت با حافظه‌های داخلی متفاوتی سفارش دهد. این تبلت در نسخه‌های 256 و 512 گیگابایتی نیز به فروش می‌رسد. کاربر می‌تواند با پراخت مبلغ 949 دلار و 1149 دلار به ترتیب نمونه 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی آپید پرو 12.9 اینچی را خریداری کند.

کیبورد و قلم

image

سرفیس پرو 6 و آیپد پرو 12.9 اینچی از کیبورد پشتیبانی می‌کنند. در صورت تجهیز این محصولات به کیبورد، کاربر می‌تواند از این تبلت‌ها به عنوان لپ‌تاپ استفاده کند. در دنیای واقعی کیبورد Type Cover مایکروسافت در مقایسه با Smart Keyboard اپل کارایی بالاتری دارد. این کارایی بالاتر به علت حضور تاچ‌پد در کیبورد مایکروسافت و همچنین ارتفاع 1.3 میلی‌متری کلید‌های آن است.

کارایی کیبورد Type Cover به گونه‌ای بوده که به جرات می‌توان آن را بهترین کیبورد در دنیای تبلت‌ها دانست. نسخه Signature این کیبورد با قیمت 159.99 دلار به فروش می‌رسد و نمونه استاندارد و مشکی آن نیز با قیمت 139.99 دلار در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

در مقابل کیبورد Type Cover، کیبورد Smart اپل را داریم که با قیمت 169 دلار در بازار عرضه می‌شود. این کیبورد برخلاف رقیب خود، Type Cover فاقد تاچ‌پد است و ارتفاع کلیدهای آن تنها به 0.5 میلی‌متر می‌رسد. این ارتفاع باعث می‌شود حس مناسبی به کاربر منتقل نشود. یکی از ویژگی‌های خوب کیبورد اپل، تعادل آن است. کاربر به راحتی و بدون هیچ نگرانی ازافتادن تبلت، می‌تواند با کیبورد اپل روی پاهای خود نیز تایپ کند.

نمایشگر

image

آیپد پرو در مقایسه با سرفیس پرو 6 از نمایشگر بزرگتری بهره می‌برد. در حالی که مایکروسافت برای جدیدترین تبلت خود صفحه نمایش 12.3 اینچی در نظر گرفته، نماینده اپل به نمایشگر 12.9 اینچی مجهز شده است. شاید در نگاه اول این اختلاف اندازه چندان چشمگیر نباشد ولی در عمل صفحه نمایش بزرگتر کارایی بالاتری دارد.

تراکم پیکسلی در تبلت سرفیس پرو 6 بالاتر است. صفحه نمایش 12.3 اینچی این تبلت دارای رزولوشن 1824 × 2736 پیکسل بوده که تراکم پیکسلی 267 پیکسل در هر اینچ را برای آن به ارمغان می‌آورد. نمایشگر 12.9 اینچی آیپد پرو از رزولوشن 1668 × 2248 پیکسل بهره می‌برد و تراکم پیکسلی برابر با 264 پیکسل در هر اینچ دارد.

در صورتی که مایکروسافت از نمایشگر نسل قبلی در سرفیس پرو 6 استفاده کرده باشد، در این بخش نماینده مایکروسافت برتر است. این دستگاه در مقایسه با آیپد پرو 12.9 اینچی رنگ‌ها را شفاف‌تر و زنده‌تر نمایش می‌دهد. حداکثر روشنایی پنل آیپد پرو 12.9 اینچی برابر با 555 نیت است. انتظار می‌رود حداکثر روشنایی صفحه نمایش تبلت مایکروسافت سرفیس پرو 6 مشابه با نماینده اپل باشد.

پورت‌ها

image

از آن‌جایی که با دو تبلت سر و کار داریم، حضور پورت‌های کم در آن‌ها طبیعی به نظر می‌رسد. سرفیس پرو 6 در مقایسه با نماینده اپل پورت‌های بیشتری دارد؛ با این حال تبلت مایکروسافت فاقد پورت USB-C است که یک نقص بزرگ برای آن محسوب می‌شود. مینی دیسپلی پورت، سرفیس کانکت، USB 3.0، درگاه کارت حافظه خارجی و جک 3.5 میلی‌متری هدفون پورت‌های محصول مایکروسافت را تشکیل می‌دهند.

آیپد پرو 12.9 اینچی پورت‌های بسیار کمتری در مقایسه با سرفیس پرو 6 دارد. این محصول اپل از جک 3.5 میلی‌متری هدفون در بالای خود بهره می‌برد. در سمت چپ این دستگاه شاهد قرارگیری Smart Connector هستیم و در بخش پایینی آن نیز پورت لایتنینگ خودنمایی می‌کند.

شارژدهی باتری

image

مایکروسافت ادعا می‌کند تبلت سرفیس پرو 6 تا 13.5 ساعت شارژدهی دارد. انتظار می‌رود مایکروسافت در اعلام میزان شارژدهی باتری تبلت خود مقداری اغراق کرده باشد. در حقیقت مایکروسافت در رابطه با نسل گذشته این تبلت نیز به اعداد مشابهی اشاره کرده بود؛ با این حال شارژدهی این تبلت در دنیای واقعی کمتر بود. نسل گذشته این تبلت در حالت روشن بودن وای فای و همچنین میزان روشنایی 150 نیت نمایشگر، شارژدهی نزدیک به 8 ساعت داشت.

در زمینه شارژدهی، آیپد پرو 12.9 اینچی اپل وضعیت بهتری دارد. این تبلت در بررسی‌های صورت گرفته توانسته نزدیک به 12 ساعت کاربر را همراهی کند که برای یک تبلت بسیار مناسب به نظر می‌رسد. در رابطه با میزان شارژدهی تبلت‌ها باید به این نکته اشاره کرد که سرفیس پرو 6 از پردازنده قدرتمندتر و سیستم عامل یکسان با لپ‌تا‌پ‌ها بهره می‌‌برد و آیپد پرو 12.9 اینچی دارای سیستم عامل iOS است. با توجه به این موضوع شارژدهی کمتر سرفیس پرو 6 طبیعی به نظر می‌رسد.

جمع‌بندی

image

در حالی که هنوز سرفیس پرو 6 به بازار عرضه نشده است، انتظار می‌رود این تبلت در مقایسه با نسل گذشته خود بهبودهای زیادی را تجربه کرده و عملکرد بالاتری نیز داشته باشد. در حقیقت باید گفت سرفیس پرو 6 در مقایسه با آیپد پرو 12.9 اینچی کارایی بالاتری دارد و به عنوان یک تبلت جایگزین لپ‌تاپ گزینه مناسب‌تری برای خرید است. همانطور که در ابتدا این مطلب عنوان شد، اپل تا پایان سال جاری میلادی از نسل جدید آیپد پرو رونمایی می‌کند. با عرضه این محصول به بازار، شاهد رقابت جذاب‌تری میان نماینده مایکروسافت و اپل در دنیای تبلت‌ها خواهیم بود.

نظر شما در رابطه با آیپد پرو 12.9 اینچی اپل و مایکروسافت سرفیس پرو 6 چیست؟ به نظر شما کدام یک از این محصولات گزینه مناسب‌تری برای خرید است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

برچسب‌ها:

بررسی‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

arshia - all rights reserved

۱۳۹۷/۷/۲۳
ببخشید فامیلی کامل شما بزرگ ساوجی نیست؟علی بزرگ ساوجی؟آزاد تهران؟

حسین

۱۳۹۷/۷/۲۱
به نظرم بستگی به نوع کارایی داره که هر کسی توقع داره و به قول دوستمون چون سیستم عامل ها تفاوت دارند باید دید هر کسی چه انتظاری داره من که هر دو رو دارم برای کارم استفاده میکنم و هر کدوم در یک زمان خاص برام کارایی دارن

علی ساوجی

۱۳۹۷/۷/۲۱
به نظرم بخش نظرات سایت رو غیر فعال کنید چون عملا هیچ نظری در پست ها وجود ندارد و نظرات نیز تایید نمی شوند

محمد

۱۳۹۷/۷/۲۰
اصلا مقایسه آیپد پرو با سرفیس پرو فقط درحد یه تبلت مقایسه قابل قبولیه وگرنه تبلت مایکروسات نزدیک به یه لپ تاپه و فقط با یه هاب دیگه چیزی کم نداره، حیف که پیشنهاد ارزونی نیس، حتی واسه سال پیش که بازم قیمت یه لپ‌تاپ گیمینگ رو داشت، چه برسه به الان که...