خانهاخبار
نوکیا 3.1 پلاس با صفحه‌نمایش 6 اینچی و قیمت بسیار مناسب معرفی شد

نوکیا 3.1 پلاس با صفحه‌نمایش 6 اینچی و قیمت بسیار مناسب معرفی شد

شرکت HMD Global در یک مراسم خبری از گوشی میان‌رده جدیدش با نام تجاری Nokia 3.1 Plus پرده برداشت. این مدل به نمایشگر 6 اینچی و پردازنده Helio P22 مدیاتک مجهز شده است و تنها 155 دلار قیمت دارد.
۱۳۹۷/۷/۱۹

شرکت HMD Global در یک مراسم در هند، جدیدترین گوشی خود را با برند Nokia معرفی کرده است. فنلاندی‌ها گوشی جدید خود را با نام تجاری Nokia 3.1 Plus ارائه داده‌اند که یک مدل ارزان‌قیمت است. چندین روز پیش نیز گوشی میان‌رده Nokia 7.1 به همراه ایرفون بی‌سیم Pro Wireless معرفی شده بود.

image

جدیدترین گوشی HMD Global که نوکیا 3.1 پلاس نامیده می‌شود، در تاریخ 19 اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و تنها 155 دلار قیمت دارد. برخلاف میان‌رده‌هایی که اخیرا از سوی Nokia معرفی شده، نوکیا 3.1 پلاس فاقد بریدگی در بالای نمایشگر است؛ فنلاندی‌ها تنها به کاهش حاشیه‌ی بالا و پایین نمایشگر بسنده کرده‌اند. عدم حذف حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش، باعث شده است تا لوگوی نوکیا در بالای نمایشگر جای بگیرد. Nokia 3.1 Plus به نمایشگر کشیده با نسبت ابعاد 18:9 مجهز شده است و رزولوشن صفحه‌نمایش 6 اینچی آن HD+ است؛ با توجه به نسبت ابعاد نمایشگر، انتظار می‌رود رزولوشن دقیق نمایشگر 720 در 1440 پیکسل باشد. 

image

فنلاندی‌ها گوشی جدید خود را به دوربین اصلی دوتایی مجهز کرده‌اند؛ همچنین پردازنده آن‌را نسبت به تراشه به‌کار گرفته شده در نوکیا 3.1 ارتقا داده‌اند. به جای استفاده از تراشه ضعیف Mediatek MT6750، اچ‌ام‌دی گلوبال گوشی جدیدش را به پردازنده Helio P22 مدیاتک مجهز کرده است. ضمن اینکه ظرفیت باتری نسبت به Nokia 3.1، با افزایش 510 میلی‌آمپر ساعت همراه بوده و به 3500 میلی‌آمپر ساعت رسیده است. با توجه به باتری مورد استفاده در گوشی Nokia 3.1، این مدل نزدیک به دو روز شارژدهی خواهد داشت. خبری از پورت USB-C برای گوشی جدید نوکیا نیست؛ این مدل از درگاه Micro USB بهره می‌گیرد و البته از شارژ سریع پشتیبانی نخواهد کرد.

image

Nokia 3.1 Plus از دوربین دوگانه 13 و 5 مگاپیکسلی بهره می‌گیرد؛ سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی بوده و دیافراگم F2.0 دارد. سنسور ثانویه 5 مگاپیکسلی که از لنزی با دیافراگم F2.4 استفاده می‌کند، برای ثبت تصاویر بوکه کاربرد خواهد داشت و به مات کردن پس‌زمینه کمک می‌کند. نوکیا 3.1 پلاس از یک سنسور 8 مگاپیکسلی برای عکاسی سلفی بهره می‌گیرد که لنز واید داشته و برای ثبت تصاویر گروهی مناسب خواهد بود. Nokia 3.1 Plus مانند دیگر گوشی‌هایی که HMD Global عرضه کرده، تحت پروژه Android One خواهد بود و به همین جهت نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید را اجرا می‌کند. در حال‌حاضر سیستم‌عامل اندروید اوریو روی این گوشی اجرا می‌شود اما بعید نیست در آینده نزدیک، فنلاندی‌ها گوشی میان‌رده خود را به آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی اندروید پای به‌روزسانی کنند.

image

مدل پایه نوکیا 3.1 پلاس تنها دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی دارد؛ اگر به حافظه رم بالاتر و فضای ذخیره‌سازی بیشتری نیاز دارید، می‌توانید نسخه مجهز به سه گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی را خریداری کنید. بدنه این گوشی ارزان‌قیمت از جنس آلومینیوم است و شیشه 2.5 بعدی نمایشگر را احاطه کرده. Nokia 3.1 Plus در رنگ آبی، خاکستری و سفید به بازار عرضه خواهد شد و حسگر اثرانگشت آن در قاب پشتی جای گرفته است. ضمن اینکه می‌توانید فضای ذخیره‌سازی این گوشی را با استفاده از کارت حافظه Micro SD افزایش دهید. 

خلاصه مشخصات Nokia 3.1 Plus:

  • نمایشگر 6 اینچی از نوع IPS LCD با رزولوشن HD+ و نسبت ابعاد 18:9؛ روی صفحه‌نمایش با شیشه 2.5 بعدی پوشانده شده است. 
  • دوربین دوگانه 13 و 5 مگاپیکسلی (سنسور اصلی 13 مگاپیکسلی است) / دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی
  • پردازنده Helio P22 مدیاتک
  • دو یا سه گیگابایت رم / 16 یا 32 گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا
  • باتری 3500 میلی‌آمپر ساعت؛ شارژدهی نزدیک به دو روز عنوان شده است.
  • بدنه آلومینیومی 
  • حسگر اثرانگشت
  • پورت Micro USB / جک هدفون
  • رنگ‌بندی: آبی / خاکستری و سفید
  • قیمت: 155 دلار (مدل مجهز به دو گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی)

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (11 نظر)

محمد مهدی

۱۳۹۸/۸/۱۷
تو این رنج قیمت این بهترین گزینه ای است که میشه پیدا کرد.

ایوب عمی

۱۳۹۸/۸/۵
سلام بین 3.1پلاس و نوکیا ۵کدوم بهتره ایا صفحه نمایس هر دو فول اچ دی هستش؟

هاشم

۱۳۹۸/۶/۱۳
با سلام از دوستان یه سوال دارم چطور میشه نرم افزار که نصب میکنه قسمت پایین یه خط سیاه که داخلش کلیدهای صفحه رو نشون نده یعنی تمام صفحه بشه. ممنون میشم راهنمایی کنید.

Sasan

۱۳۹۸/۵/۶
با نظر شما موافقم بخش گوشی سازی نوکیا را شرکت فاکسکان چین از نوکیاخریده البته شرکت فاکسکان معتبرترین شرکت تکنولوژی گوشی سازی جهان است،همان شرکتی ایست که گوشی های اپل،سامسونگ،موتورلا،..‌‌‌‌‌‌را میسازد

Sasan

۱۳۹۸/۵/۶
نوکیا ...یده ، با این اسامی گیج کننده و مسخرش من طرفدار نوکیام الان هم نوکیا ۶ پلاس خریدم ولی این چه طرز اسم گذاشتن تمسخرآمیز ه
بیست مدل نوکیا یک،بیست پنج مدل نوکیا سه و نوکیا پنج و....