خانهمقاله‌ها
راه حل آسان برای انتقال اطلاعات از گوشی اندرویدی به آیفون

راه حل آسان برای انتقال اطلاعات از گوشی اندرویدی به آیفون

اگر شما هم پیش از این از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کردید و حال قصد مهاجرت به دنیای iOS را دارید، با ما همراه باشید تا ساده‌ترین راه انتقال اطلاعات بین این دو پلتفرم را بررسی کنیم.
۱۳۹۷/۷/۱۹
image

برای کسانی که پس از سال‌ها استفاده از گوشی‌های اندرویدی حال تصمیم به خرید آیفون گرفته‌اند این سوال پیش می‌آ‌‌ید که آیا راهی ساده برای انتقال اطلاعات (مثل لیست مخاطبین، عکس‌ها، تقویم و ...) بین او این دو پلتفرم متفاوت وجود دارد؟ در پاسخ باید گفت از آنجا که اکثرا تازه واردان به دنیای iOS پیش از این از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کردند، اپل سعی کرده راهی آسان و سریع برای انتقال اطلاعات بین اندروید و iOS فراهم کند و به این ترتیب اپلیکیشنی با نام "Move to iOS" را توسعه داده است. در ادامه با ما همراه باشید تا نحوه کار با این اپلیکیشن را بررسی کنیم.

پیش از شروع به موارد زیر نیاز دارید:

  • اتصال Wi-Fi به اینترنت
  • حداقل 50 درصد شارژ باتری در هر دو گوشی

مرحله 1: آیفون خود را روشن کنید، زبان موردنظرتان را انتخاب کنید و به شبکه Wi-Fi د متصل شوید. هنگامی که به صفحه Quick Start رسیدید، روی گزینه «Set Up Manually» یا همان تنظیم دستی ضربه بزنید.

image

مرحله 2: مراحل نصب را ادامه دهید و بسته به مدل آیفونتان فیس آیدی یا تاچ آیدی را تنظیم کنید.  با رسیدن به صفحه «Apps & Data» گزینه «Move Data from Android» را انتخاب کنید و سپس روی دکمه «Continue » ضربه بزنید.

image
 
image

مرحله 3: در این مرحله یک کد شش رقمی روی صفحه ظاهر می‌شود که برای برقراری ارتباط میان آیفون و اندروید موردنیاز است. حال وقت آن است که سراغ گوشی اندرویدتان بروید.

image

مرحله 4: اولین کاری که باید روی گوشی اندرویدتان انجام دهید اینست که اپلیکیشن «Move to iOS» را از پلی استور دانلود کنید.

مرحله 5: اپلیکیشن «Move to iOS» را از هوم اسکرین گوشی باز کنید و روی گزینه  «Continue»ضربه بزنید، سپس  در صفحه «Terms & Conditions» روی گزینه «Agree » ضربه بزنید (البته اگر واقعا با شرایط ذکر شده موافق هستید) . حال در صفحه « Find your code» روی «Next» ضربه بزنید (به یاد داشته باشید که در حال حاضر کد موردنظر در آیفونتان  موجود است.)

image
 
image

image

مرحله 6: در صفحه «Enter Code» کد شش رقمی نمایش داده شده در مرحله 3 را تایپ کنید. در صورتی که کد را درست وارد کرده باشید گوشی‌ها بطور خودکار به یکدیگر متصل می‌شوند.

image

مرحله 7: پس از اتصال دستگاه‌ها نوبت به انتخاب نوع داده‌هایی می‌رسد که مایلید به آیفون منتقل شود. در حالت پیش‌فرض تمام آنها در حال انتخاب هستند و با ضربه زدن روی «Next» حساب Google شما (البته بعدا باید رمز عبور خود را تایپ کنید)، پیام‌ها، لیست مخاطبین، تقویم، تصاویر و ویدیوها انتقال داده می‌شوند.

image

مرحله 8: صبر کنید تا انتقال کامل شود. در گوشی اندرویدتان به برنامه‌های دیگر سوییچ نکنید زیرا با این کار روند انتقال متوقف می‌شود و آنوقت چاره‌ای جز از سرگیری این فرایند ندارید. فرایند انتقال در گوشی اندرویدی سریعتر به پایان می‌رسد اما آیفون زمان بیشتری نیاز دارد تا اطلاعات دریافتی را به بخش‌های مربوطه انتقال دهد بعنوان مثال شماره تماس‌ها را به بخش مخاطبین انتقال دهد، عکس و فیلم‌ها را به گالری و ...

مرحله 9: در گوشی اندروید با ظاهر شدن صفحه «Transfer Complete» روی گزینه «Done» ضربه بزنید و در گوشی آیفون با رسیدن به صفحه «Continue Setting iPhone» روی گزینه «Transfer Complete» ضربه بزنید.

image

مرحله 10: مراحل نصب را روی آیفونتان ادامه دهید. اپل آیدی، آی‌کلود و اپل پی را تنظیم کنید. موافقت خود با شرایط و ضوابط قید شده را اعلام کنید و در ادامه تنظیمات مربوط به اپلیکیشن‌های Siri، App Analytics و True Tone را انجام دهید. البته پس از این هم از طریق منوی تنظیمات آیفون می‌توانید تغییرات مذکور را انجام دهید. زمانی که برای اولین بار به هوم اسکرین می‌روید، با نمایش یک اعلان پاپ آپ از شما سوال می‌شود که آیا مایلید هستید نسخه iOS اپلیکیشن‌های موجود در گوشی اندرویدتان را روی آیفون دریافت کنید. اگر موافق این کار هستید روی گزینه « Add Apps» ضربه بزنید.

image

برچسب‌ها:

مقاله‌های مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

Arman

۱۳۹۸/۱۲/۲۹
اگه‌گوشی رو فعال شده باشه و از تنظیمات اولش گذشته باشه اون‌کد شش رقمی را از کجا باید پیذا کرد؟

هدايا ايماني

۱۳۹۸/۱۱/۲
منم 4اس دارم وهيچ كاري نمي تونم بكنم

الیاس

۱۳۹۷/۷/۲۷
شیریت

پارسا

۱۳۹۷/۷/۲۰
راهى هست به همين سادگى از ios به اندرويد اطلاعات رو انتقال داد؟