خانهاخبار
گوگل از تبلت Pixel Slate مجهز به ChromeOS رونمایی کرد

گوگل از تبلت Pixel Slate مجهز به ChromeOS رونمایی کرد

گوگل امشب در کنفرانس خبری خود از تبلت جدید Pixel Slate رونمایی کرد که به گفته‌ی خودشیک جایگزین بسیار مناسب برای لپ‌تاپ در محیط کار، منزل، هنگام بازی و تماشای فیلم است. این تبلت به نسخه‌ی ویژه‌ای از ChromeOS مجهز است که رابط کاربری اختصاصی نمایشگر لمسی آن را به همراه دارد و همچنین یک صفحه کلید قابل اتصال و قلم استایلوس نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
۱۳۹۷/۷/۱۷

پس از یک وقفه‌ی طولانی، گوگل بالاخره به دنیای تبلت‌ها بازگشت؛ اما این بار با یک اکوسیستم کاملا بهینه شده برای امور روزانه! تبلت گوگل Pixel Slate با سیستم عامل رایانه‌های شخصی این شرکت یا همان ChromeOS همراه است که تغییرات زیادی نسبت به نسخه‌ی به کار رفته در تبلت Pixel C (که چند سال قبل معرفی شده بود) دارد. گرچه این دستگاه اولین تبلتی نیست که از ChromeOS بهره می‌گیرد، اما شاید بتوان آن را اولین تبلت گوگل نامید که توان رقابت با سرفیس پرو و آیپد پرو را دارد.

image

گوگل به همراه این تبلت یک صفحه کلید اختصاصی و یک قلم را نیز عرضه کرده است که البته باید به صورت جداگانه خریداری شوند. صفحه کلید جدید با کلیدهای دایره‌ای و یا بیضی شکل همراه است که به نور پس زمینه مجهز شده و ۱۹۹ دلار قیمت دارد؛ قیمت قلم جدید نیز ۹۹ دلار اعلام شده است. Pixel Slate، صفحه کلید و قلمش، هر سه در رنگ آبی تیره (Midnight Blue) تولید شده اند که البته زمانی که کیبورد به دستگاه متصل باشد و در حالت لپ‌تاپ آن را ببندید، بدنه‌ی بیرونی مشکی رنگ کیبورد به یک کاور محافظ تبدیل می‌شود. از مزایای صفحه کلید جدید این است که می‌توانید آن را در زوایای مختلف تنظیم کنید.

image

Pixel Slate قدرت یک رایانه‌ی واقعی را دارد و گوگل از چیپ‌های اینتل در آن استفاده کرده است. بازار رایانه‌ها و گجت‌های همراه این روزها به سرعت در حال تغییر است؛ لپ‌تاپ‌ها به تبلت تبدیل می‌شوند و تبلت‌ها به لپ‌تاپ و در این بین رقبای سرسختی از شرکت‌های مختلف حضور دارند که عرصه را برای تبلت جدید گوگل تنگ‌تر می‌کنند. در واقع مایکروسافت با معرفی سرفیس‌ها و سرفیس پروهایش دنیای جدیدی را بنا نهاد که حتی شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل را نیز مجبور به ورود به آن نمود. گوگل با وجود موفقیت در دنیای تلفن‌های همراه، در بازار تبلت‌های اندرویدی حرفی برای گفتن نداشت و شاید به همین دلیل باشد که تصمیم گرفته است از ChromeOS در تبلت جدیدش استفاده کند. این پلتفرم پیش از این در برخی کسب و کارها و همچنین مراکز آموزشی مانند مدارس موفقیت‌هایی را کسب کرد و توانست نظر اهالی این حوزه‌ها را به خود جلب کند و ظاهرا گوگل نیز با توجه به همین موضوع، آماده شده است تا به‌طور جدی‌تری با مایکروسافت و اپل به رقابت بپردازد.

image

Pixel Slate به یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی با حاشیه‌های باریک و رزولوشن ۳۰۰۰×۲۰۰۰ مجهز است که از تکنولوژی جدید گوگل با نام Molecular Display (صفحه نمایش مولکولی) استفاده می‌کند که با گوریلا گلس ۵ پوشانده شده و از شیشه‌ی 2.5D نیز بهره‌مند است. این نمایشگر که در واقع از پنل  LCD استفاده می‌کند، از یک صفحه‌ی LTPS (پلی کریستال سیلیکون با دمای پایین) بهره می‌گیرد که نسبت به TFT برتری‌هایی دارد، از جمله مصرف انرژی کمتر که منجر به افزایش عمر باتری می‌شود. طبق ادعای مانتین ویویی‌ها، تکنولوژی مذکور به تبلت کمک می‌کند تا فاصله‌ی شارژ مجدد دستگاه را تا ۱۰ ساعت افزایش دهد. اما سایر مشخصات سخت افزاری این تبلت:

  • ابعاد: ۷.۰ میلی‌متر در ۲۹۰.۸۵ میلی‌متر در ۲۰۲.۰۴ میلی‌متر
  • وزن: ۱.۶ پوند (۷۲۵ گرم)
  • پردازنده‌: نسل هشتم پردازنده‌های Core m3، Core i5 یا Celeron اینتل
  • حافظه‌ی داخلی: ۳۲/ ۶۴/ ۱۲۸/ ۲۵۶
  • ظرفیت باتری: ۴۸ وات ساعت (بیش از ۱۰ ساعت شارژدهی)
  • ورودی‌ها: دو پورت USB-C (یکی از آن‌ها از شارژ سریع و خروجی ویدیوهای 4K پشتیبانی می‌کند)، پین اتصال صفحه کلید
  • پشتیبانی از بلوتوث ۴.۲ و وای‌فای
  • اسپیکرهای دوگانه که در کناره‌های نمایشگر قرار دارد
  • دو میکروفون
  • دوربین اصلی: ۸ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.9، پیکسل‌های ۱.۴میکرو متری، ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل، دیافراگم f/1.8، پیکسل‌های ۱.۱۲ میکرو متری، ضبط ویدیوهای 1080p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه
  • سنسور اسکن اثر انگشت تعبیه شده در دکمه‌ی پاور 
  • استفاده از چیپ امنیتی Titan C گوگل

البته تبلت گوگل نقطه ضعف‌هایی نیز دارد؛ مانند عدم پشتیبانی از LTE، حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا که هنوز بسیاری از برندها و تولید کنندگان هدفون‌ از آن استفاده می‌کنند و عدم پشتیبانی از کارت حافظه.

قیمت پایه‌ی Pixel Slate از ۵۹۹ دلار آغاز می‌شود و در گران‌ترین نسخه‌ی آن به ۱۵۹۹ دلار می‌رسد که مدل‌های مختلف آن بر حسب سخت افزار استفاده شده در تصویر زیر به نمایش در آمده‌اند:

image

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)