خانهاخبار
طول عمر باتری اپل واچ سری 4 چقدر است؟

طول عمر باتری اپل واچ سری 4 چقدر است؟

اپل هنگام معرفی جدیدترین نسل از ساعت هوشمندش علاوه بر بزرگتر شدن صفحه نمایش و قدرتمندتر شدن تراشه این محصول، به بهبود عمر باتری نیز اشاره کرد. با اینکه اپل عمر باتری را 18 ساعت اعلام کرده است، برخی بررسی‌ها نشان می‌دهد که بسته به نوع فعالیت افراد می‌تواند تا 36 ساعت نیز دوام آورد.
۱۳۹۷/۷/۱۸
image

سری چهارم اپل واچ که با صفحه‌نمایشی بزرگتر، ظاهری جذاب‌تر و البته سرعتی بالاتر از قبل ارائه شده است، آیا عمر باتری طولانی‌تری نیز دارد؟
آماری که اپل به طور رسمی از متوسط طول عمر باتری این ساعت هوشمند اعلام کرده ​​حدود 18 ساعت است، اما این بدان معنیست که در استفاده روزمره فاصله بین دو شارژ نمی‌تواند بیشتر از زمان اعلام شده باشد؟

برای پی بردن به این موضوع هیچ راهی مطمئن‌تر از آزمایش این ساعت در شرایط واقعی نیست و این دقیقا همان کاریست که وبسایت Phonearena اخیرا انجام داد و بعنوان نتیجه اعلام کرد که باتری این اپل واچ بسیار بیشتر از چیزی که این کمپانی اعلام کرده دوام می‌آورد، یعنی چیزی بین ​​48 تا 36 ساعت و به این ترتیب اکثر کاربران نیازی ندارند که هر شب ساعت خود را شارژ کنند.

برای پی بردن به متوسط طول عمر باتری، همانطور که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد، فعالیت‌های یک فرد عادی به دقت در طول یک روز مورد بررسی قرار گرفت (مطرح کردن بیش از حد جزییات به دلیل تشریح کامل روال روزانه و تعیین میزان درگیری اپل واچ در آنهاست). با توجه به مورد بررسی شده می‌توانید تا حدودی طول عمر باتری را در روال روزانه خود تخمین بزنید و در مورد مناسب بودن یا نبودنش تصمیم بگیرید.

image

یک روز عادی با اپل واچ 4:

  • ساعت 7:45 صبح: در حالی روز را شروع کردم که نشانگر باتری ساعت سطح شارژ 100 درصد را نشان می‌داد. بعد از دوشی سریع، خانه را مرتب و صبحانه را آماده کردم.

  • ساعت 8:45 صبح: از آنجا که قرار بود عملکرد دوربین چند گوشی را محک بزنم، حدود نیم ساعت در فضای باز پیاده روی کردم و ساعت 9:30 به خانه برگشتم.  سپس مسیر کوتاهی را تا دفتر کار رانندگی کردم. از آنجا که حین انجام کارها زیاد در حالت نشسته باقی ماندم  اپل واچ دوبار این موضوع را به من یادآوری کرد و علاوه بر آن بدلیل استفاده از شبکه‌های اجتماعی مختلف اعلان‌های گوناگونی دریافت کردم و سپس برای صرف ناهار رفتم.
  • ساعت12 ظهر: سطح شارژ باتری 91 درصد است و برای ادامه روز هنوز انرژی قابل توجهی باقی مانده است.
  • ساعت 2:30 بعد از ظهر: سطح شارژ باتری 85 درصد. در طول یک ساعت و نیم چند اعلان مختلف دریافت کردم و پس از آن هم برای انجام تمرینات تنفسی اپلیکیشن Breath به مدت 1 دقیقه اجرا شد.
  • ساعت 5 بعد از ظهر: سطح شارژ باتری 76 درصد است.در دو جلسه کاری شرکت کردم و بعد از آن هم زمان زیادی را صرف تایپ کردن با کامپیوتر کردم و به این ترتیب یک روز کاری به پایان رسید.
  • ساعت 9:30 شب: سطح شارژ باتری 65 درصد است. حدود نیم ساعت برای برگشتن به خانه رانندگی کردم، شام خوردم و طبق برنامه کمی ورزش کردم.
  • ساعت 11:57 شب: سطح شارژ باتری 57 درصد است. چند ساعتی را بدون پرداختن به فعالیت خاصی در خانه سپری کردم و نهایتا ساعت 11 برای رفتن به رختخواب آماده شدم.

به این ترتیب در انتهای یک روز نسبتا پرکار، این ساعت هوشمند تنها 43 درصد از انرژی ذخیره شده در باتریش را مصرف کرد و با توجه به مصرف پایینش هنگام خواب، بنظر می‌رسد 57 درصد باقیمانده از شارژ باتری برای سپری کردن یک روز دیگر، با سطح فعالیت مشابه، کافی باشد.

در پایان باید گفت که هرچند نسل 4 اپل‌واچ رکورددار طولانی‌ترین عمر باتری بین ساعت‌های هوشمند نیست، با توجه به تراشه قدرتمندش، صفحه نمایش بزرگ و زیبایش و قدرت تشخیص و تحلیلش، می‌تواند گزینه خوبی برای خرید باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hamid

۱۳۹۷/۷/۱۸
در اینکه گزینه خوبی برای خریده که شکی نیست اما...