خانهاخبار
پرچمداران پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل رسما معرفی شدند

پرچمداران پیکسل 3 و پیکسل 3 ایکس ال گوگل رسما معرفی شدند

پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL گوگل سرانجام معرفی شدند. این گوشی‌ها از پردازنده اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرند و 4 گیگابایت رم دارند. دوربین اصلی هر دو مدل تکی طراحی شده است و هیچکدام از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.
۱۳۹۷/۷/۱۷

سرانجام زمان شایعه‌ها به پایان رسید و پرچمداران تازه گوگل هم معرفی شدند. گوگل امروز رویداد تازه خود را در نیویورک برگزار کرد و در خلال آن از چمد محصول تازه از جمله نسل سوم پرچمداران پیکسل پرده برداشت. Pixel 3 و Pixel 3 XL اساسا یکسان هستند اما ابعاد نمایشگر و همچنین ظرفیت باتری در آن‌ها متفاوت در نظر گرفته شده است.

صفحه نمایش

Pixel 3 XL صفحه نمایش 6.3 اینچی کشیده OLED با وضوح تصویر 1440 در 2960(تراکم پیکسلی 532) دارد و با نسبت تصویر 18.5:9 می‌توان گفت که حاشیه‌های آن همچنان ضخیم طراحی شده‌اند.

image

Pixel 3 تقریبا شبیه Pixel 2 طراحی شده است اما صفحه نمایش بزرگتری دارد. این گوشی از پنل نمایش 5.5 اینچی با نسبت نمایش 18:9 بهره می‌برد و 10% بیش از نسل قبلی فضای نمایشگر را در اختیار کاربر قرار داده است. پنل نمایش این گوشی از وضوح تصویر 2160 در 1080 پشتیبانی می‌کند و از این نظر با نسل قبلی یکسان به نظر می‌رسد.

حالا در قسمت مشابه میان Pixel 3 و Pixel 3 XL باید بگوییم که صفحه نمایش هر دو از قابلیت‌های HDR، Always On و وضعیت‌های رنگی دیگر پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی از وضعیت HDR هم باعث شده است این پرچمداران به YouTube Signature Device تبدیل شوند. همچنین می‌توانید با فعال کردن وضعیت نمایش Boosted رنگ‌ها را با غلظت بیشتر (sRGB+10%) تماشا کنید. با قابلیت Always On هم می‌توانید نام قطعه موسیقی در حال پخش را روی صفحه نمایش ببینید. برای مشاهده فهرست قطعه‌های موسیقی که قبلا پخش شده‌اند به Now Playing History بروید و آن‌ها را در اپلیکیشن موردعلاقه‌تان پخش کنید.

در آخر باید اشاره کنیم که محافظ صفحه Corning Gorilla Glass 5 روی پنل نمایش جلو و همچنین پنل پشتی هر دو مدل Pixel 3 و Pixel 3 XL را پوشانده است.

باتری

گوشی Pixel 3 XL باتری 3430 میلی آمپر ساعتی دارد که کمی از ظرفیت باتری مدل 2017 آن کمتر است. Pixel 3 هم به باتری 2915 میلی آمپر ساعتی مجهز شده که نسبت به نسل قبلی ارتقا یافته است.

تازه‌ترین قابلیت تعبیه شده در این قسمت امکان شارژ بی سیم است. Pixel Stand از شارژ 10 واتی با توان شارژ سریع باسیم نسل قبلی پشتیبانی می‌کند. این استند شارژ همچنین کمک می‌کند تا Pixel 3 مانند Google Home، فریم عکس و حتی زنگ هشدار صبحگاهی عمل کند.

شارژ باسیم با توجه به شارژر 18 واتی سریع‌تر توسعه یافته است و به همراه گوشی‌های مذکور در جعبه به صورت پیش فرض ارائه می‌شود. گوگل در این باره وعده داده است که گوشی‌ها در صورت شارژ به مدت 14 دقیقه قادر خواهند بود 7 ساعت دوام بیاورند.

دوربین اصلی

سخت افزار دوربین اصلی در پنل پشتی تغییری نیافته است. در این پنل شاهد تعبیه دوربین تکی با لنز 12.2 مگا پیکسلی و پشتیبانی از لرزشگیر اپتیکال تصویر هستیم که اندازه پیکسلی آن 1.4 میکرون و دیافراگمش 1.8 است. تغییرات ظاهرا در نرم افزار دوربین صورت گرفته است. این بار هم شاهد پشتیبانی از قابلیت HDR+ به همراه Top Shot هستیم.

image

این دوربین از هوش مصنوعی بهره می‌برد. هوش مصنوعی در دوربین پرچمداران تازه پیکسل کمک می‌کند تا همه افراد موجود در قاب در فوکوس و وضوح تصویر کافی باقی بمانند؛ لبخند بزنند و در هنگام ثبت تصویر هم چشمانشان باز باقی بماند. این قابلیت باعث می‌شود تصاویر متعدد در همان لحظه ثبت شوند و با تحلیل سیستم داخلی بهترین‌شان انتخاب شود. البته کاربر هم قادر خواهد بود همه این تصاویر را در Google Photos مشاهده کند. همچنین قابلیت Photobooth در این دوربین تعبیه شده است و کمک می‌کند هرگاه لبخند می‌زند یا شکلک بامزه‌ای درمی‌آورید، دوربین به صورت خودکار تصویر شما را ثبت کند.

Super Res Zoom یک اپلیکیشن هوش مصنوعی دیگر است که می‌توان گفت به عنوان جانشین لنز ثانویه تله فوتو در این دوربین تعبیه شده و جزئیات تصاویر را در هنگام بزرگنمایی دیجیتالی حفظ می‌کند.

این دوربین باکیفیت البته قادر نیست ویدیوهای 4K را با سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند اما همچنان دارای قابلیت Fused Video Stabilization است که باعث می‌شود ضبط ویدیو در هنگام راه رفتن و دویدن روان‌تر و بهتر شود. با این ویژگی می‌توانید ویدیوهای 4K را با سرعت 30 فریم بر ثانیه ضبط کنید اما بهترین نتیجه با کیفیت 1080 حاصل می‌شود.

قابلیت Night Sight هم قرار است به زودی با به روزرسانی نرم افزاری به دوربین گوشی‌های تازه گوگل افزوده شود. این ویژگی برای ثبت تصویر در شرایط با نور کم و بدون نیاز به فلش از هوش مصنوعی بهره می‌برد.

دوربین سلفی

هر دو پرچمدار Pixel 3 و Pixel 3 XL به دوربین سلفی با لنزهای دوگانه مجهز شده‌اند. این دو لنزهای 8 مگا پیکسلی دارند که میدان دیدشان کمی متفاوت است. میدان دید لنز اصلی 75 درجه است در حالی که لنز زاویه باز ثانویه قادر است از 97 درجه پشتیبانی کند. همچنین لازم است اشاره کنیم لنز اصلی دارای دیافراگم 1.8 است و از فوکوس خودکار و تشخیص فاز بهره می‌برد و لنز زاویه باز ثانویه با فوکوس ثابت از دیافراگم 2.2 برخوردار شده است.

دوربین سلفی این دو گوشی متاسفانه از Fused Video Stabilization پشتیبانی نمی‌کند اما هر دو لنز از لرزشگیر دیجیتالی تصویر بهره می‌برند.

پخش صوتی

هر دو پیکسل تازه بلندگوهای استریو در پنل جلوی خود دارند. البته جک هدفون 3.5 میلی متری از طراحی بدنه هر دو حذف شده اما گوگل هدفون اصلی و پیش فرض را به همراه آن‌ها درون جعبه ارائه می‌کند.

این هدفون اصلا معمولا نیست بلکه Pixel USB-C Earbud نام دارد که دستیار هوشمند گوگل هم در آن کار رفته است. این هدفون‌ها قادر هستند دستورات صوتی شما را اجرا کنند؛ پیام‌های تازه را بخوانند و پاسخ دهند و حتی آن‌ها را برای‌تان به طور هم زمان ترجمه کنند.

گوگل همچنین یک تبدیل USB-C به 3.5 میلی متری هم در جعبه پرچمداران خود قرار داده است. این تبدیل با وعده مصرف پایین انرژی و کمترین اتلاف وقت در زمان اتصال تا پخش اولین قطعه موسیقی از سوی گوگل توسعه یافته و عرضه شده است.

سخت افزار و عملکرد

پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت می‌گیرند که در حال حاضر پیشرفته‌ترین تراشه این کمپانی سازنده آمریکایی به شمار می‌رود. از طرفی کمی ناامیدکننده به نظر می‌رسد که کانفیگ مموری از سال گذشته تا به حال ارتقا پیدا نکرده است. همچنان 4 گیگابایت رم در این گوشی‌ها تعبیه شده است (البته پوسته اختصاصی اندرویدی هم وجود ندارد) و هر دو از 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی بدون پشتیبانی از کارت حافظه جانبی برخوردار شده‌اند.

سایر ویژگی‌ها

تازه‌ترین پیکسل‌های گوگل مجوز IP68 دریافت کرده‌اند و در مقابل نفوذ آب و گرد و خاک مقاوم‌تر شده‌اند. نسل قبلی با مجوز IP67 معرفی شده بودند و به نظر می‌رسد گوگل از این نظر هم نسل سوم را ارتقا داده است.

همچنین باید به نسخه تازه در رنگ صورتی کم رنگ اشاره کنیم که ظاهرا Not Pink نام دارد و علاوه بر دو نسخه سفید و مشکی روانه بازار می‌شود. همچنین باید اشاره کنیم که حسگر فیزیکی اثرانگشت مانند گذشته در پنل پشتی تعبیه شده و چیزی در این باره تغییر نکرده است.

قیمت و تاریخ عرضه

Pixel 3 و Pixel 3 XL قرار است از 2 نوامبر در اروپا عرضه شوند. نسخه 64 گیگابایتی Pixel 3 به قیمت 860 یورو روانه بازار می‌شود و نسخه 128 گیگابایتی آن 960 یورو قیمت دارد. Pixel 3 XL هم برای دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی به قیمت به ترتیب 960 و 1060 یورو به بازار راه می‌یابد. بدین ترتیب حداقل قیمت Pixel 3 و Pixel 3 XL به ترتیب معادل 800 و 900 دلار خواهد بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ashakan

۱۳۹۷/۷/۲۱
که البته اپل خوش هم این بریدگی رو از اسنشال فون تقلید کرد

Tommy

۱۳۹۷/۷/۱۸
?☹?

ariya

۱۳۹۷/۷/۱۷
حتی گوگل به اون عظمت هم بریدگی بالا صفحه رو از اپل تقلید کرد