خانهاخبار
ایسوس لپتاپ Chromebook C423 را معرفی کرد

ایسوس لپتاپ Chromebook C423 را معرفی کرد

ایسوس تازه‌ترین محصول مبتنی بر سیستم عامل کروم را تحت عنوان Chromebook C423 معرفی کرد. این لپتاپ – تبلت 14 اینچی در نسخه‌های مختلف با کانفیگ و وضوح تصویر متفاوت ارائه شده است و کاربران با هر بودجه‌ای می‌توانند آن را تهیه کنند.
۱۳۹۷/۷/۱۷

ایسوس روز گذشته از از لپتاپ مبتنی بر Chrome OS تحت عنوان ASUS Chromebook C423 پرده برداشت. این لپتاپ – تبلت تازه و پیشرفته قرار است در نسخه‌های مختلف با کانفیگ‌های متفاوت ارائه شود و کاربران قادر خواهند بود آن را در سطح پایین‌ترین نسخه با پردازنده دو هسته‌ای اینتل Celeron N3350 تهیه کنند یا سطح بالاترین نسخه‌اش را که به پردازنده 4 هسته‌ای Pentium N4200 مجهز شده است برگزینند. شایان ذکر است که این نسخه‌ها به همراه 4 یا 8 گیگابایت رم LPDDR4 و 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی eMMC روانه بازار می‌شوند. صفحه نمایش این نسخه‌ها 14 اینچی طراحی شده است اما کاربران می‌توانند مدل مجهز به وضوح تصویر 1366 در 786 را که از امکان لمسی پشتیبانی نمی‌کند انتخاب کنند یا سطح بالاترین مدل لمسی با وضوح تصویر 1920 در 1080 را برگزینند. همه این نسخه‌ها فارغ از کانفیگ و وضوح تصویرشان از پنل نمایش ضد تابش و ضد خیرگی بهره می‌برند که درون کاور آلومینیومی تعبیه شده است.

image

از طرف دیگر به نظر می‌رسد که قسمت تحتانی دستگاه از جنس پلاستیک طراحی شده است و ماژول‌های ترکیبی بلوتوث نسخه 4.0، Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac و پردازنده‌های مذکور در آن تعبیه شده‌اند. دو پورت استاندارد USB 3.1 در این بخش طراحی شده‌اند و دو پورت USB Type-C 3.0 دیگر هم برای شارژ باتری 2 تکه 38 وات ساعتی و خروجی آن در نظر گرفته شده‌اند. انتظار می‌رود باتری کروم بوک تازه ایسوس در صورت شارژ کامل حدودا 10 ساعت دوام بیاورد و علاوه بر این باید به ترکیبی از پورت‌های جک هدفون، وبکم HD و درگاه کارت حافظه جانبی SD در بدنه آن اشاره کنیم.

تازه‌ترین کروم بوک کمپانی ایسوس از این نظر متفاوت طراحی شده که قیمت تقریبا مناسبی دارد. برای مقایسه باید اغلب محصولات مبتنی بر سیستم عامل کروم را که در نیمه دوم سال جاری معرفی شده‌اند مثال بزنیم که در توسعه‌شان بیش از هر چیز بر مشخصات فنی سطح بالا تمرکز شده است. البته نمی‌توان بخش سطح بالا و پرچمدار این محصولات را هم نادیده گرفت چراکه بسیاری از سازندگان دستگاه‌های هوشمندی را معرفی کرده‌اند که رقیبان سرسختی برای محصولات سری پیکسل گوگل به شمار می‌روند. از طرفی به نظر می‌رسد که افزایش فروش و همچنین میزان استفاده کاربران از محصولات مبتنی بر سیستم عامل کروم باعث شده است سازندگان بیش از پیش به توسعه دستگاه‌های توانمند و سطح بالا تمایل نشان دهند. Chromebook X360 14 از برند اچ پی که اخیرا رسما معرفی شد، تنها نمونه‌ای از این ادعاست.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)