خانهاخبار
مایکروسافت از Project xCloud برای استریم کردن بازی‌ها رونمایی کرد

مایکروسافت از Project xCloud برای استریم کردن بازی‌ها رونمایی کرد

مایکروسافت بالاخره از پلتفرم استریم بازی خود به نام Project xCloud رونمایی کرد.
۱۳۹۷/۷/۱۷

در نمایشگاه E3 2018، مایکروسافت به طور واضح اعلام کرد که این شرکت برای قابلیت بازی‌های استریمی برنامه‌های جدی دارد. در واقع، این شرکت قصد دارد پلتفرمی را تشکیل دهد که در آن، کاربران با هر دستگاهی که دارند، بتوانند بازی‌های مورد علاقه خود را به بهترین شکل ممکن اجرا کنند. حال پس از گذشت چندماه، این شرکت به طور رسمی از پروژه xCloud برای بازی‌های استریمی رونمایی کرد و در ادامه به توضیحات تکمیلی پیرامون این سرویس خواهیم پرداخت. 

image

ایده استریم کردن بازی‌ها در نوع خود یک ایده جالب است. پردازش اصلی بازی به جای انجام شدن بر روی کنسول، در سرورهای شرکت اتفاق می‌افتد و سپس بازی به صورت اینترنتی بر روی دستگاه شما استریم می‌شود. مایکروسافت بارها به این فناوری علاقه نشان داده و حالا این شرکت از پروژه xCloud برای استریم بازی‌ها پرده برداشته است.

به گفته مایکروسافت، کاربران می‌توانند با اتصال دسته ایکس باکس وان به موبایل و تبلت و یا استفاده از کنترل‌های لمسی، بازی‌های مختلف را به راحتی اجرا کنند. سرویس xCloud مایکروسافت درحال آماده سازی است و انتظار می‌رود که کنسول بعدی مایکروسافت به طور پیش فرض از این سرویس استفاده کند. فناوری 5G هنوز به شکل عمومی بدست کاربران نرسیده است، اما مایکروسافت می‌گوید که با فراگیر شدن این فناوری و عرضه این سرویس تا چند سال آتی، کاربران تجربه کم نظیری را خواهند داشت.

شاید کاربرانی باشند که با ایده استریم کردن بازی مخالفت کنند، اما به نظر می‌رسد که این فناوری، بخش اعظمی از صنعت بازی‌های کامپیوتری را شکل خواهد داد. چندی پیش بود که گوگل به طور آزمایشی، Project Stream برای اجرای بازی تازه Assassin’s Creed Odyssey از طریق مرورگر کروم را منتشر کرد و انتظار می‌رود که آینده، شاهد پیشرفت‌های بیشتری در این حوزه باشیم. نظر شما چیست؟ آیا حاضرید که از فناوری استریم بازی استفاده کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)