خانهاخبار
توسعه پرچمدار Galaxy S10 با واحد پردازش اختصاصی هوش مصنوعی

توسعه پرچمدار Galaxy S10 با واحد پردازش اختصاصی هوش مصنوعی

به نظر می‌رسد بعد از هوآوی حالا نوبت به سامسونگ رسیده است تا واحد پردازش هوش مصنوعی خود را توسعه دهد. این NPU ظاهرا در اگزینوس 9820 تعبیه می‌شود و با پرچمدار Galaxy S10 در سال آینده میلادی روانه بازار خواهد شد.
۱۳۹۷/۷/۱۵

در خلال 12 ماه اخیر هر دو دسته سازندگان گوشی‌های همراه و پردازنده‌های موبایلی تلاش کرده‌اند تا هوش مصنوعی را در این دستگاه‌های هوشمند همراه تعبیه کنند. پردازنده سطح بالا و 7 نانومتری Kirin 980 هوآوی از دو واحد اختصاصی NPU بهره می‌برد و سازنده آن امیدوار است بتواند به کمکش عملکرد هوش مصنوعی را در گوشی‌های پرچمدار خود ارتقا ببخشد. از طرف دیگر سامسونگ تا به حال چنین منظوری نداشته و هیچ بخشی را از پردازنده‌های اگزینوس خود به واحد پردازش اختصاصی هوش مصنوعی اختصاص نداده است. البته به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی قصد دارد با معرفی پرچمدار Galaxy S10 در سال 2019 همه چیز را تغییر دهد و مانند هوآوی وارد این عرضه مهم شود.

براساس پروفایل لینکدین یکی از کارمندان اسبق سامسونگ، این کمپانی در دسامبر 2017 روند توسعه نسل دوم طراحی NPU خود را آغاز کرده است. با توجه به اطلاعات درون این صفحه به نظر می‌رسد که کارمند مذکور در اواسط اجرای پروژه سازمان را ترک کرده و به همین خاطر اطلاعات کاملی درباره آن منتشر نکرده است. از طرفی توجه به این موضوع که پروژه توسعه NPU سامسونگ حدودا 1 سال پیش آغاز شده است نشان می‌دهد که احتمال دارد Galaxy S10 از آن بهره ببرد و در ابتدای سال 2019 مجهز به واحد پردازشی اختصاصی NPU روانه بازار شود.

image

به نظر می‌رسد که با توسعه نسل دوم NPU نسل اولی هم در کار بوده است. ظاهرا سامسونگ از نتیجه کار خود در توسعه و تولید نسل اول راضی نبوده و به همین دلیل آن را روی هیچ کدام از محصولات قبلی خود تعبیه نکرده است. البته هیچ ضمانتی وجود ندارد که نسل دوم هم دچار این سرنوشت نشود. از طرفی انتظار می‌رود که این غول تکنولوژی حالا توانمندتر شده باشد و بهتر بتواند NPU را بهبود و توسعه دهد.

image

همان‌طور که اشاره کردیم، اگر این گزارش صحت داشته باشد و سامسونگ بتواند واحد پردازش NPU اختصاصی خود را توسعه دهد، انتظار می‌رود بتوانیم آن را در Galaxy S10 تجربه کنیم. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که NPU مذکور در توسعه پردازنده اگزینوس 9820 به کار رود و در پرچمدار Galaxy S10 تعبیه شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)