بیامو سری 8 پس از خودروهای SUV این برند آلمانی، بزرگترین دستگاه تولیدی توسط آن محسوب میشود. این خودرو که در اواسط سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی شد، از دو موتور مختلف بهره میبرد. خریداران میتوانند برای این محصول موتور 6 سیلندر و یا موتور 8 سیلندر را سفارش دهند.
موتور 6 سیلندر دیزلی این خودرو حجمی برابر با 3.0 لیتر داشته و از توربوشارژر بهره میبرد. این موتور قادر به تولید 335 اسب بخار (235 کیلووات) قدرت و 680 نیوتون متر گشتاور است. موتور دیگر این خودرو از نوع 8 سیلندر بنزینی بوده که از توربوشارژر دوقلو بهره میبرد. این موتور 4.4 لیتری قدرتی برابر با 523 اسب بخار (390 کیلووات) و گشتاوری برابر با 750 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار میدهد.
در حالی که بیامو استفاده از این دو موتور را در خودروهای سری 8 تایید کرده است؛ بسیاری از علاقهمندان به صنعت خودرو منتظر حضور موتور 12 سیلندر در این خودرو هستند. اولین نسل این خودرو که در دهه 90 میلادی معرفی شده بود، از موتور 12 سیلندر بهره میبرد. با توجه به این موضوع استفاده از موتور 12 سیلندر در این خودرو طبیعی به نظر میرسد.
نسل اول بیامو سری 8 اولین خودروی جادهای محسوب میشد که دارای موتور 12 سیلندر با گیربکس 6 سرعته دستی بود. در صورتی که منتظر حضور موتور 12 سیلندر در نسل جدید خودروهای بیامو سری 8 بودید و برای خرید این نمونه برنامهریزی کرده بودید، باید بگوییم که این خودرو به موتور 12 سیلندر مجهز نمیشود.
بر اساس گزارشی که از سوی Go Auto در فضای مجازی منتشر شده، معاون ریاست بخش مدیریت محصول شرکت بیامو، Carsten Groeber استفاده از موتور 12 سیلندر در خودروهای سری 8 این کمپانی را تکذیب کرده است. آقای Groeber در مصاحبه با این وبسایت استرالیایی اعلام کرده در خودروهای بیامو سری 8 از موتور 12 سیلندر استفاده نمیشود.
برخی از گزارشها در گذشته به استفاده از موتور 12 سیلندر خودروی بیامو M760Li xDrive در محصولات سری 8 اشاره کرده بودند. این موتور 12 سیلندر حجمی برابر با 6.0 لیتر دارد و قادر به تولید 601 اسب بخار (448 کیلووات) قدرت و 800 نیوتون متر گشتاور است. بر اساس گفته Groeber، توزیع وزن بینظیر در خودروهای بیامو سری 8 مانع از حضور موتور 12 سیلندر در این محصولات میشود. به نظر میرسد موتور 12 سیلندر وزن زیادی را به این خودروی سوپراسپرت تحمیل میکند. معاون ریاست بخش مدیریت محصول بیامو در این زمینه گفته است:
موتورهای 12 سیلندر وزن بسیار بالایی دارند و ما در خودروهای سری 8 خود توزیع وزن بسیار مناسبی داریم. در همین راستا استفاده از موتور 8 سیلندر به همراه سیستم انتقال قدرت مناسب و تکنولوژیهای فراوان باعث میشود این خودرو یک سوپر اسپرت عالی باشد. به نظر ما استفاده از موتور 12 سیلندر باعث ایجاد مشکل در بخش جلویی خودروهای سری 8 میشود و توزیع وزن آنها را با تغییر میدهد.
این مقام مسئول اعلام کرده در حال حاضر بیامو برنامهای برای توسعه نسخه پلاگین هیبریدی خودروهای سری 8 ندارد. به اعتقاد این کمپانی آلمانی، خودروهای سری 8 عملکرد بسیار مناسبی دارند و نیازی به توسعه سیستمهای هیبریدی برای آنها نیست.